Уволнените след вчерашната катастрофа на два влака край Драгоман станаха четирима. Днес от поста си беше освободен изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" Симеон Ананиев.

Екип на bTV обиколи днес гарите Драгоман и Драгоил - по следите на уволните диспечери, с въпроса те ли са най-виновните за състоянието на жп - сигурността у нас.

Вече бившата ръководителка на движението от гара Драгоил Славка Иванова живее на гарата в Драгоман. Днес тя въобще не се прибра. Уволнена е, защото по грешка е допуснала трети, дизелов локомотив, да влезе в гара Драгоил вместо служебния влак.

Според колегите й това е 1% от вината за катастрофата. Другият вече бивш ръководител движение, който категорично отказа да разговаря с нас, е уволнен, въпреки че вече не е бил дежурен по времето на катастрофата, не е бил и на гарата. Третия дежурен, за когото само се предполага, че е пуснал служебния влак да потегли без разрешителен сигнал, не открихме за коментар.

Според работещите на гарата в Драгоман ръководителите на движение са уволнени прибързано.

Железничарите са възмутени, че голяма част от разпространяваната информация по случая не отговаря на истината. Като например, че не е имало линейки на мястото на инцидента.

„Още три линейки имаше празни на мястото. Не са дошли късно линейките, първо се насочват към стар път и линейките губят 41 минути докато стигнат просто до пътя”, коментира служител на гарата.
Другото, което опровергават, е кой и от коя гара е спрял служебния влак.

Куриозното в случая е, че на гарата в Драгоман са разбрали за катастрофата от новините: „Ние в 7.30 пристигаме на работа, пишем си инструктажа и научавам по новините, че има удар”.

Това че в катастрофата няма жертви, също се дължи на ръководителите на движение, защото са се обадили да спрат влака, твърдят железничарите. След дисциплинарно уволнените обаче те едва ли ще си намерят работа в системата на БДЖ.