Идеята на Министерството на транспорта за нова транспортна схема на страната предизвика противоречиви реакции.

„В момента в страната действа схема от над 2 800 разписания, което е извънредно много за транспортните необходимости и за реалния пътнокопоток. Същевременно в нея не влиза железницата и пътническите превози на БДЖ. Няма и синхрон между разписанията на автобусите и железницата, както и между отделните направления в автобусните превози”, аргументира се в студиото на bTV транспортният министър Александър Цветков. По думите му маршрутни разписания са издавани стихийно и в момента има свръх предлагане.

„Републиканската транспортна схема, която се предлага има основен „гръбнак” – транспортът между населените места с над 30 хиляди жители. Към този гръбнак всички останали транспортни схеми ще синхронизират маршрутите си. Това в никакъв случай не означава, че няма да има директни линии между по-малките градове и курортите”, категоричен бе Цветков. Директните линии до малките населени места ще бъдат обхванати от други по- малки транспортни схеми, подчинени на националната.

„Несериозно е да се твърди, че няма да има транспортно обслужване да речем между Панагюрище и София. След като се оптимизира тази схема, след като няма свръх предлагане, ако трябва да се превозят 100 души, това няма да става с 10 автобуса по 10 души, ще се превозват по-ефективно и това е сериозна предпоставка цените на билетите да поевтинеят”, каза транспортният министър. Целта на промените е да се премахне нелоялната конкуренция.

Министърът на транспорта отрече да е разпитван от ДАНС по изграждането на терминала за комбинирани превози край Драгоман. Процедурата е била открита и търгът е проведен от национална компания „Железопътна инфраструктура” - участвали са 5 фирми и с цена 6 млн. лева печели държавната фирма ТСВ и няма как между две държавни компании да има източване на средства, смята Цветков.