Apple и Google отново оглавиха класацията за най-стойностни брандове

Nokia и Nintendo отпаднаха от списъка с първите 100

Реклама

За трета поредна година Apple и Google заеха челните места в класацията за най-стойностни световни брандове на Interbrand. Технологичните компании продължават да доминират, като заемат над половината от първите 10 места в Best Global Brands за 2015 година.

Брандът Apple е оценен на 170 милиарда долара, а Google на 120 млрд. Двете марки бележат ръст съответно с 43 и 12 процента. Стойността на един бранд се изчислява на базата на финансовите резултати на компанията, както и на способността му да влияе на потребителите да купуват и да поддържа високи цени в своя сегмент.

Ето кои са останалите в челната десетица:
3. Coca-Cola
4. Microsoft
5. IBM
6. Toyota
7. Samsung
8. General Electric
9. McDonald's
10. Amazon

Microsoft и IBM си разменят местата спрямо миналогодишната класация. Компанията от Редмънд бележи ръст с 11%, докато IBM има спад с 10 пункта.
Amazon прави голям скок напред, тъй като миналата година бе на 15-а позиция. Lenovo за първи път влиза в списъка, заемайки последното стотно място. PayPal също прави дебют и е на 97-а позиция. Nokia и Nintendo са извън списъка на 100-те най-влиятелни брандове.

Тук можете да видите целия списък.