.

Dacia с над 3 милиона продажби от 2004 година насам

Анрес Паломо Паз е тримилионният клиент на румъснката марка Dacia. По време на автомобилното изложение в Париж той получи ключовете на своя автомобил, Dacia Sander Stepway, от директора световни продажби на Renault Никола Вартан.

Румънският производител, част от концерна Renault Nissan, лансира изцяло новите си модели през 2004 година, когато започнаха продажбите на Logan. За десет години марката реализира над 3 милиона продажби, което е едно най-впечатляващите постижения в съвременната автомобилна индустрия, белязана от стагнация на продажбите на европейските пазари.

И през първото полугодие на 2014 година, Dacia регистрира ръст от 24,4% в продажбите спрямо миналата година. В Европа ръстът е дори още по-впечатляващ - 36,2% на годишна база. Сред причините за добрите резултати са както по-ниските цени на автомобилите, така и най-младата моделна гама, предлагана на пазара.

Тайната на успеха на Dacia се крие в използването на технологии от предишно поколение модели на Renault, но предлагани в атрактивна опаковка от дизайн и по-добра цена. Резултатите на "бюджетната" марка на Renault са причината, която кара и концернът Volkswagen да подготвя свой изцяло нов ценово атрактивен модел, с който да отговори на нарастващото търсене в развиващите се пазари.