Google представи проект за по-бързо зареждане на мобилни сайтове

Целта е да се постигне по-бързо зареждане на уеб страници и най-вече на новинарско съдържание

Реклама

Google представи нов проект, чието име е Accelerated Mobile Pages Project (AMP). Целта е да се постигне по-бързо зареждане на уеб страници и най-вече на новинарско съдържание. Проектът е с отворен код, за да може да се ползва от всички разработчици, и ще бъде качен в платформата GitHub.

На въпроса на журналисти дали това е отговор на Instant Articles във Facebook, ръководителят на Google News Ричард Гинграс отговори с общото: „Искаме да сме сигурни, че world wide web няма да бъде world wide wait (wait на английски е „чакам”).

Партньорите на Google, които вече използват AMP, за да направят сайтовете си по-бързи, са Vox Media, La Stampa, Buzzfeed, The Washington Post и Twitter. Те нямат някакви специални договори или привилегии за това.

Според Гинграс страниците с AMP няма да бъдат класирани по-добре в търсачката само защото използват новата технология. Тяхното предимство ще бъде, че се зареждат по-бързо и ще бъдат предпочитани от потребителите.

Относно рекламите Google обяви, че сайтовете с AMP ще имат някои „ограничения” в използването на определени типове реклами.

Ако натиснете следния линк във вашето мобилно устройство и направите търсене на новинарско съдържание (например „Russia Syria crisis”), ще видите карусел със статии, оптимизирани с AMP:
https://www.google.bg/webhp?esrch=AcceleratedMobilePages::Preview,AcceleratedMobilePagesDesktop::Promo&gws_rd=cr&ei=mUwWVq3ZJIKjsAGB56LIAQ