Google ще наказва сайтове с агресивни реклами

Реклама

Google взима мерки срещу мобилните сайтове, използващи реклами, които покриват съдържанието. Търсачката ще класира по-надолу в резултатите подобни сайтове.

Разбира се, понижението на един сайт спрямо друг на базата на „дразнещи реклами” ще има значение, когато по останалите критерии сайтовете са равни. Ако даден сайт има по-качествено съдържание от друг, наличието на т.нар. pop-up реклами няма да го класира по-зле.

Google няма да наказва изскачащи (pop-up) прозорци, които изискват въвеждането на информация, нужна за регистриране. На прицел са рекламите, които възпрепятстват четенето. В много случаи те имат прекалено малки бутони за затваряне и потребителите често кликат върху рекламата по погрешка.

Промените в алгоритъма на търсачката ще влязат в сила от 10 януари 2017 г. По дефиницията на Google, от тази дата ще бъдат класирани по-надолу сайтовете, „в които съдържанието не е лесно достъпно”.

Интернет гигантът постоянно променя алгоритъма за класиране и разработчиците на сайтове се съобразяват с това. През 2014 г. търсачката започна да фаворизира сайтовете, които изолзват по-сигурна, криптирана връзка, а от миналата година се поощряват и сайтовете с мобилна версия.