Как да възпитаваме децата в дигиталната среда

Това е темата на конференцията Digital KidZ, която ще се проведе на 7 ноември 2015 в зала 3 на НДК

Реклама

Над 10 експерта в областта на информационните технологии и детската педагогика и едно 9-годишно “дигитално дете” ще се съберат на сцената на конференцията Digital KidZ на 7 ноември 2015 в зала 3 на НДК, за да обсъдят предизвикателствата, които създават технологиите във възпитанието на децата днес и как да бъдат преодоляни.

В сътрудничество с VIVACOM и Samsung, организаторите си поставят амбициозната задача да запознаят децата, техните родители, настойници и учители с рисковете, пред които са изправени децата им в интернет и да ги научат да познават инструментите и начините, по които децата да се защитят или да се справят с тези рискове.

“Децата трябва да развиват своето критично мислене и грамотност в боравенето с цифровите технологии и медии, за да играят активна роля в едно приобщаващо общество. Те се нуждаят от възможност и насоки как да ползват подходящи за тяхната възраст инструменти, които ще им помогнат да ползват интернет безопасно и отговорно,” споделя Ивелина Атанасова, организатор на Digital KidZ.

Снимка: Digital KidZ

Днешните навици на децата в интернет ще са от значение за утрешния цифров свят. Как да ги изградим – ще демонстрират експертите на Samsung, които традиционно насърчават децата в станалите запазена марка творчески работилници на Digital KidZ да създават собствена музика на таблет и да напишат своя приказка, програмирайки отново на таблет.

Децата ползват все повече интернет чрез все по-разнообразни устройства и от все по- ранна възраст. 75% от децата на възраст 6-17 години в Европа ползват интернет и докато младежите на 15 и 16 години споделят, че за първи път са ползвали интернет на 11-годишна възраст, то 9-10-годишните споделят, че са започнали да използват интернет, когато са били средно на 7 години. 33% от ползващите интернет на възраст между 9 и 16 години казват, че извършват това чрез мобилни телефони или други преносими устройства.

Въпреки това децата все още не се разглеждат като целева група, която си струва инвестициите и данните сочат, че не се полагат необходимите усилия за покриване на нуждите им, включително на по-качествени услуги и интернет съдържание.

Снимка: Digital KidZ

“Digital KidZ подпомага развитието на иновативното образование в България, а развивайки него, развиваме и бъдещето на младите българи и им даваме повод да останат в България и да се реализират тук”, коментира Веселка Вуткова, директор „Корпоративни комуникации“ във VIVACOM, която ще сподели как ученето може да е забавно чрез иновативните платформи VIVA Cognita и VIVA History по време на конференцията след две седмици.

Билетите за Digital KidZ могат да бъдат закупени в официалния сайт на събитието – http://digitalkidz.eu/

Допълнителна информация можете да откриете в сайта, както и във Facebook страницата https://www.facebook.com/DigitalKidZ.eu