„Крила за живот“ се провежда за втори път – включете се и вие!

Световното благотворително бягане WINGS FOR LIFE WORLD RUN е с цел събиране на средства за изследване и подкрепа на хората с увреждане на гръбначния мозък

Реклама

На 3 май 2015 г., асът от "Формула 1" Дейвид Култард, Феликс Баумгартнер, Рали „Дакар” шампионът Марк Кома и американският офроуд камиони шампион Рики Джонсън ще са сред 35-те шофьори на „колите-ловци“, които ще преследват десетки хиляди бегачи във второто издание на световното бягане WINGS FOR LIFE WORLD RUN („Крила за живот“).

 

А имена като австралийските Формула 1 състезатели Даниел Рикардо и Марк Уебър, немската маратон шампионка Сабрина Монекхаупт и френският състезател по ски алпийски дисциплини Люк Алфан ще вземат участие, опитвайки се да останат пред уникалните за събитието „коли-ловци“, които ще играят ролята на подвижни финиш линии.

 

Най-близката дестинация до България за това е Букурещ, но тази година ВСЕКИ и НАВСЯКЪДЕ може да участва в инициативата чрез онлайн апликация, наречена „селфи бягане“. Срокът за регистрация е до 28 април на wingsforlifeworldrun.com. Приносът на всеки онлайн състезател е сумата от 15 евро. 100% от приходите, събрани чрез СВЕТОВНОТО БЯГАНЕ „КРИЛА ЗА ЖИВОТ“ се даряват за изследвания на гръбначния мозък.

 

Присъединете се към десетките хиляди бегачи, които ще тичат за онези, които не могат на 3 май – атлети и любители на спорта от 35 населени места по цял свят стартират точно в 14.00 часа българско време. Изисква се много малко усилие – просто да си навън и да тичаш заедно с още над 70 000 души по света в един и същи ден, в един и същи час! „Селфи бягането“ позволява на СВЕТОВНОТО БЯГАНЕ „КРИЛА ЗА ЖИВОТ“ да дойде при теб.

 

Самото състезание няма финална линия. Вместо това бегачите са преследвани от „коли-ловци“, които потеглят 30 минути след началото на надбягването с 15 км/ч и постепенно вдигат скоростта, докато и последният не е „заловен“.

 

Други познати имена, които ще застанат зад волана, включват ски гигантите Бруно Кернен и Джон Олсън, ирландската ръгби звезда Саймън Зибо, също така и ГП2 таланта Пиер Гасли. Всички те ще „преследват” хората и спортистите, които ще тичат благотворително за набиране на средства и повишаване на осведомеността за изследвания на гръбначния мозък и за хората с това увреждане, които са на инвалидна количка.

 

Феликс Баумгартнер, който ще е сред шофьорите на WINGS FOR LIFE WORLD RUN в Букурещ, Румъния добави: „ За мен спорта, това е поставяне на цел. Моята цел е да съм последният останал шофьор на 3 май”. Което означава, че Румъния би била коронясана за Световен шампион, но все пак още 34 други места по света започват по едно и също време, което поставя летвата много високо.

 

Миналата година, рали състезателят Франц Витман беше последният оцелял шофьор, когато „хвана“ етиопеца Лемауърк Кетема, коронясан за световен шампион на 2014 г., след зашеметяващите 78 километра бягане, изминати за 5 часа в Донаутал, Австрия. „Докато настигнем Лемауърк, се шегувахме, че скоро ще трябва да намерим бензиностанция, ако този човек продължава да тича” каза Уитман. Със страхотни бегачи по цял свят през 2015, това може да се окаже един дълъг ден в офиса за шофьорите, които ще ги преследват.

 

ЕТО КАК РАБОТИ – в 14:30 ч. местно време - половин час, след официалния старт на надбягването, - „колите-ловци“ започват да карат точно с 15 км/ч. В 15:30 ч., те ще увеличат на 16 км/ч, в 16:30 на 17 км/ч, в 17:30 на 20 км/ч и в 18:30 на 35 км/ч. Всички шофьори ще ускоряват едновременно в цял свят и ще поддържат една и съща скорост. След два часа и половина, бегачите ще са покрили 31 километра.

 

„Колите-ловци“са оборудвани с напълно нова система за проследяване, разработена специално за СВЕТОВНОТО БЯГАНЕ „КРИЛА ЗА ЖИВОТ“. Локалната и глобална позиция на състезателите ще се определя от покритата дистанция, преди те да бъдат задминати от „кола-ловец, а не от времето, прекарано в тичане. “Колите-ловци“ спазват единни правила, гарантирайки честен и едновременен прогрес на 35 писти по цял свят. Двете немски “коли-ловци“ – в Мюнхен и Дармщадт – са модифицирани за шофьори с травми на гръбначния мозък.