Snapchat или Instagram – коя мрежа за споделяне на снимки да изберем

Предимства и недостатъци на двете платформи

Реклама

Мрежата за споделяне на снимки и видеа Snapchat възниква през септември 2011 г., като се откроява сред другите платформи със забавна екстра, в която има адреналин – потребителите имат от 1 до 10 секунди (времето се задава от автора на съобщението), за да видят снимката, след което тя се самоизтрива.

Разбира се, чрез скрийншот можете да направите копие на снимката, но нейният автор ще получи известие за това. Появиха се и специални приложения, които копират снимката, без Snapchat да разбере. Въпреки тези „пробойни” Snapchat си остава идеалната мрежа за хора, които не искат снимките им да останат в архивите.

Статистиката потвърждава това. Ядрото от клиенти на платформата е на възраст 13-24 години, като 70% от потребителите са жени. Ето защо някои наричат Snapchat „кифленската мрежа за селфита”. В САЩ например платформата се използва основно за флирт между тийнейджърите. Активните потребители по света са над 100 милиона дневно, които качват 6 милиарда снимки и видеа.

Най-спорният въпрос около Snapchat е дали наистина снимките се изтриват от сървърите.

Предимства
Ако търсите популярност сред младите хора (ученици, студенти), това е вашата мрежа. Освен това Snapchat е идеална за създаване на чувство за спешност. Ако сте от шоубизнеса и искате да съобщите, че за вашия концерт остават само 100 билета или че остават само 3 дни до премиерата, можете да го внушите много по-добре чрез съобщение, което след секунди ще се изтрие. Платформата е много подходяща и за рекламиране на краткотрайни промоции, например само днес от 13 до 15 часа пиците в еди-кое си заведение ще бъдат с 30% отстъпка.

Недостатъци
Аудиторията е с тесен профил. Ако потребителят се разсее в тези 10 секунди, няма да види посланието или ще види нещо, но няма да остане в съзнанието му. Добрата новина е, че в Snapchat бе добавена функцията „My story” – поставените в нея снимки и видеа се пазят 24 часа и могат да бъдат разглеждани неограничен брой пъти.

Instagram
Мрежата за споделяне на снимки Instagram се появява през октомври 2010 г. Най-характерното за нея е, че снимките са квадратни, по подобие на фотосите от Polaroid. Затова и голяма част от филтрите, с които можете да промените изображенията, имитират стари снимки. През август 2015 г. обаче Instagram се раздели с ограничението снимките да бъдат квадратни и потребителите могат да публикуват кадри с всякакви пропорции. Бе добавена и възможността за качване на кратки (до 15 секунди) видеа.

Най-голямото доказателство за успеха на Instagram бе нейното закупуване от Facebook през април 2012 г. за почти 1 милиард долара!

Мрежата е подходяща за хора, които обичат да снимат, а в същото време не си падат по дългите описания и коментари, каквито има във Facebook. Ако профилът ви е публичен, снимките могат да бъдат разгледани и от хора, които не ви следват.

Да хвърлим поглед към статистиката – над 400 милиона потребители месечно (75 милиона дневно). Всеки ден се качват 70 милиона снимки. Клиентите прекарват средно по 21 минути на ден в мрежата. 41% от тях са на възраст 16-24, а 35% са между 24 и 34 години.

Предимства
Едно от най-големите предимства е хаштагът, с който на снимките се слага „етикет” (или няколко етикета) и по този начин могат да бъдат лесно намерени от всички, които се интересуват от дадена тема. Например „София”, „Пирин”, „море” и т.н.

Това е полезно за всеки бранд или звезда от шоубизнеса, защото могат да привлекат вниманието на правилната аудитория. Освен това коментарите и лайковете под снимките са публични. Това позволява акумулирането на мнения и оформянето на нещо като фен клуб за бранда.

Недостатъци
Instagram не е подходяща за съобщения и промоции с временен характер. Или поне не толкова, колкото Snapchat. Освен това Instagram е по-добра за промотиране чрез визии, докато Snapchat е по-подходяща за текстови съобщения.

Ако трябва да обобщим, Snapchat е символ на мимолетността. Нещо като световно парти за млади хора, от което остават само спомени. Докато Instagram е албум със снимки. За повечето хора това е албум, който искат да покажат само на приятелите си, докато за звездите от шоубизнеса това е начин да кажат на света: „Вижте ме какво правя. Вижте как живея”. Неслучайно жени като Ким Кардашиян и Николета Лозанова, които са превърнали имената си в запазена марка, са много активни в Instagram.

 

 

 

Тагове: Snapchat Instagram