Super Bowl счупи рекордите за най-гледано спортно предаване по онлайн стрийминг

Мачът можеше да бъде гледан онлайн през компютър, смартфон, Apple TV, Xbox One и други свързани устройства

Реклама

50-тото издание на финала в първенството по американски футбол на САЩ – Super Bowl, счупи рекордите за най-гледано спортно предаване по онлайн стрийминг.

Това обяви в официално съобщение телевизионната компания CBS, без да уточни точно колко човека са гледали през смартфон, компютър, таблет или през свързани устройства като Apple TV,  Roku, Xbox One и др. През миналата година, когато правата за излъчването на финала бяха в NBC, статистиката сочи средно 800 хиляди зрители, 1,3 милиона конкурентни (т.е. в реално време във всеки един момент от мача)  и средно 213 минути на сесия. Можем да допуснем, че в този смисъл през тази година е премината границата от един милион зрители средно по време на мача, които са видяли победата на Denver Broncos над CarolinaPanthers.

Все още, повечето хора предпочитат да гледат важните спортни събития по телевизията. Въпреки това, налице е интересна тенденция за все повече потребители, които търсят възможност да гледат спорт онлайн. Често тези потребители гледат мача на телевизора, но искат да го виждат и през телефона си или компютъра си, ако решат да отидат в друга стая или трябва да сменят за кратко канала.

CBS предоставиха достъп до стрийминга безплатно. Според анализатори ключов за успеха им е била възможността да се гледа през практически всякакво устройство – като Apple TV, игралната конзола Xbox One или устройството Roku, което дава възможност за гледане на съдържание срещу абонамент.

Също така, както често се случва при стрийминг на спортни събития, и през тази година е имало технически проблеми. Така например в началото на мача е имало оплаквания от потребители на Apple TV за забиване на стрийма.

Впечатляващото в случая е била техническата подготовка на CBS, които са успели да отстранят проблема в рамките на 20 минути, след което не е имало насичания или прекъсвания.