Защо холивудските филми станаха толкова тъпи

Вижте 4 причини, поради които повечето съвременни продукции от Америка не стават за гледане

Реклама

Холивудските филми стават все по-тъпи и по-тъпи, нали? Всеки може да предположи защо това се случва, както всеки може да предположи как ще се развие един холивудски екшън десет минути след началото му. И има доста логични причини за това продукциите да нямат съдържание.

Предимно става въпрос за пари. Културата става все по-малко в американските продукции за сметка на зрелището и рекламата, докато всичко останало  се случва в ъндърграунда. Както е било винаги и както трябва да бъде, така че положението не е трагично. Трагично е за Холивуд, защото бумерангът ще се върне. За тях ще е по-добре да са си изхарчили милиардите с кеф дотогава.

И така - защо холивудските филми са толкова зле?

Причина 1: Сценаристи на ишлеме

В повечето филми идеите не идват от сценаристите, а от продуцентите, защото продуцентите управляват парите на проекта. Те знаят какво искат хората и как да им го продадат, а когато правиш филм за 300 милиона долара, това е от най-голямо значение. След това идеята на продуцента се трансфоримра още веднъж с режисьор и актьор-звезда, така че да стане подходящ за всички възрастови групи филм.

 Типичен пример за съвременен холивудски екшън, бейби.

Един пиниз например е, че ако правите екшън филми за таргет групата на момчетата, то в него трябва да има и малко романтика за момичетата. В общи линии, основната задача на сценаристите в Холивуд е как да запълнят празнините в диалога и да изскочат с по някой друг запомнящ се лаф.

Причина 2: Всички сме равни пред международния пазар

Много често се случва да се чудим кой кретен е платил милиони за толкова тъп филм. Някои филми буквално подценяват зрителите. Или поне някои от зрителите, другите си го заслужават. Ако не сте сред тях, не попадате в евентуалната световна аудитория, в която се целят блокбастърите.

Transformers 2 изкара 400 милиона долара извън Щатите и това е показателно. Защото филмите трябва да са абсолютно опростени и изчистени от културни особености, за да достигнат и бъдат разбрани еднакво в Германия, Япония или Нигерия.

Поради тази причина, основните сюжетни линии в холивудските продукции са теми, които са еднакво силни и близки до хората по принцип, въпреки националността и културата им. Тоест - опасност, секс, страх, насилие...пълният списък е във филмите на Джери Брукхаймър.


Причина 3: Дългият път до кината

Понякога се случва филмът да “заседне” на някакъв етап от процеса на създаването си.

Холивудските студия по принцип купуват 10 пъти повече сценарии, отколкото филми могат да заснемат, което значи, че те имат правата върху хиляди сценарии, които никога няма да видят бял свят. Такъв е бил случаят сфилми като E.T., The Matrix, Pulp Fiction и Star Wars, които са имали късмета друго студио да бъде убедено да ги придобие.

Понякога причините филмите да не видят бял свят са дори още по-тривиални. Според сценариста Хауърд Майбах, през 1990-те Disney са закупили правата на интересен сценарии, в който става дума за хокей. Гадният момент бил, че компанията вече е имала филм с такъв сюжет и просто не е искал друга компания да притежава толкова добър сценарии на същата тематика. Този филм така и не излязъл.

Причина 4: Крал Мърч

Някои филми са ужасно тъпи, но имат отличен мърчъндайз и това налива вода в една мелница, която спира само след няколко доходоносни продължения. А парите наистина си заслужават - компанията Disney е направила над 5 млрд.долара от мърчандайза на поредицата “Cars”.

 Мърчъндайзът става все по-важен в продукциите и защото създателите на филми се усетиха, че това е най-великото изобретение.

Те не произвеждат нищо, за да получават огромни суми от правата върху филма. Мърчъндайзът в кино продукциите става толкова основен, че на практика подчинява филмовата индустрия отвъд Океана.

С други думи, потокът от филмовата промивка на мозъка ще продължава, докато системата сама не се разпадне.