Снимките са направени в Чешката република, Новгород, Крим, Москва и Санкт Петербург и Балчик.
Като дете, Марина Александрова живяла в Санкт Петербург в общежитие във Военната академия. В техния общински апартамент имало огромно антично огледало от времето на Екатерина Велика. Малката Марина се оглеждала в него и си е представяла, че е Екатерина.
На кастинга за ролята на Екатерина се явили над 200 актриси.
Ролите на чужденци в сериала са поверени на чуждестранни актьори. Така например за ролята на френския посланик е нает актьорът Патрик Ролен, а в майката на Екатерина се превъплъщава германска актриса.
Преди бойните сцени, на които присъстват Марина Александрова и Александър Яценко, с актьорите работи консултант за историческа фехтовка. В обучението често побеждава Марина.
В някои от кадрите, в които Пьотр свири на цигулка, всъщност е заснет актьорът Максим Керин, а не Александър Яценко, който не умее да свири на цигулка. Максим обяснява на Александър как да държи цигулката и да движи ръката си.
За някои от кадрите художници специално са направили портрети на Александър Яценко и Юлия Ауг. След края на снимките портретите са подарени на актьорите за спомен.
Най-трудният тест за мъжката част от актьорския състав бил моментът на маскарада, на който те носели женски дрехи и грим.
Въпреки че Елисавета приема постановление за премахването на смъртното наказание в Русия, забраната на телесно наказание не влиза в сила. Най-кървавите моменти от сериала са заснети в стая за мъчения, в която са пресъздадени всички елементи – от столовете до веригите и колелата с метални зъбци.
За да се пресъздадат детайли от епохата, са направени декори, които разчитат често на въображението на сценографите, тъй като летният дворец на Елисавета вече не съществува, защото още през 18 век е бил разрушен. „От летния дворец има останали само няколко снимки, на които разчитахме. Представихме си двореца като дворци, каквито има в Чехия от епохата на класическия барок, затова част от снимките са в Чехия. Но има и запазени предмети и елементи, които използвахме в сериала”, разкрива Алексей Кублицкий, един от изпълнителните продуценти.
Художественият ръководител на проекта също участва в сериала. За Сергей Онипенко това е първа роля – той се превъплъщава в художник и е автор на картините, които рисува и довършва пред камерата.
За сериала е създаден реквизит по чертежи от 18 век. Част от реквизита впоследствие е дарен на музея в Новгород. Така сега в музея има точна реплика на една от императорските карети.