7 характеристики на добрия шеф

Вижте какво е важно да знаете, за да сте добър ръководител

Реклама

Според скорошно изследване, 86 % от хората вярват, че ако харесват шефа си, това ще ги направи по-продуктивни. Ето няколко начина как да бъдете този добър шеф, които мотивира и вдъхновява.

Бъдете приятелски настроени - поздравявайте служителите си (по име) и си говорете с тях, за да ви почувстват по-близък. Бъдете възможно по-достъпни и открити, отделяйте време да похвалите някого или да поитате как е денят им. Бъдете търпеливи и запомнете, че трябва да отделяте време за своите хора, независимо колко сте заети.  

Бъдете достъпни - някои много добри идеи могат да ви хрумнат от служителите ви, но ако не сте достъпни за обмяна, тези идеи никога няма да бъдат реализирани. Служителите биха дошли при вас с идея, само ако им е е ясно, че ще оцените предложението и усилията им, за да стигнат до него. Дори идеите им да не са толкова блестящи, важното е да ги насърчавате да мислят и да се развиват, а и да  им показвате, че цените мнението им.

Бъдете гъвкави - няма смисъл да стресирате твърде много подчинените си. Опитвайте се да ги разбирате, когато нещата се объркат и приемайте грешките им. Предлагайте възможност за втори шанс, ако това се налага. Искайте работата бъде свършена, но бъдете гъвкави, особено когато има замесени лични затруднения, атмосферни условия или трафик.

Бъдете позитивни - позитивната енергия се предава и създава по-приятна атмосфера в офиса. Ако се държите добре с хората около вас, те ще реагират по същия начин в поведението си.

Доверявайте се - трябва да вярвате на служителите си, че ще свършат работата, а те трябва да ви вярват, че ще ги подкрепите, когато се налага. Не давайте обещания, които не можете да изпълните, защото това ще наруши доверието им във вас.

Оценявайте чуждата работа - всеки иска да знае как се представя, затова връщайте обратна информация. Похвалата е също толкова силна, колкото и критиката и не е зле да хвалите хората си за добре свършена работа, за да знаят те, че оценявате труда им.

Съчувствайте - опитайте се да се видите през очите на служителите си и да разберете дали се харесвате. Разбирайте проблемите и пречките в работата им и те ще оценят усилията ви.