Само преди няколко месеца, международната компания Vizeum беше обявена за най-бързо развиващата се медийна агенция в света. Тя работи с 65 офиса в над 40 държави по света и оперира с бюджет от милиони долари.
Тома лю Тиери е глобален президент на Vizeum. Той е един от основателите на медийната агенция във Франция, а днес отговаря за взаимоотношенията с клиентите, продуктовото и маркетинг позициониране на компанията и цялостното бизнес развитие на марката.
Тома лю Тиери е визионер както по отношение на развитието на медийната индустрия, така и по отношение на глобалните процеси, които променят икономиките на света.
Какво е бъдещето на медиите и ще изчезнат ли вестниците, радиото и телевизията - с глобалния президент на Vizeum разговаря Александра Кръстева.
Вашата компания е най-бързо развиващата се медийна агенция в света. Как бихте оценили рекламния пазар през последните години, особено след кризата?
Наблюдава се подобрение в някои региони след кризата, но с различни темпове. Ние се опитваме да сме на правилното място в правилното време и да се възползваме от това разрастване на пазара. Например, през последните години наблюдаваме много бързо разрастване на пазара в Северна Америка и използваме това за да постигнем по-добри резултати. Имаме офиси в Ню Йорк, Лос Анджелис и Сан Франциско.
Нашата централа се намира в Сан Франциско и в този офис преди шест месеца преместихме главните си мениджъри, за да можем да се възползваме от възможностите, които предлага западната част на щатите. И използвахме това за да привлечем клиенти и бизнес оферти в Северна Америка. Ние сме много активни там , където икономиката е най-динамична и се опитваме да се възползваме от тези възможности.
Каква е Вашата стратегия за свързване на хората с рекламата, с медиите? И кое е това, което грабва клиентите?
Нашето изключително предложение за продажба е нашата запасена марка. Ние създаваме връзки, които си струват. А връзките, които си струват са връзките, които помагат да се решават бизнес предизвикателствата. Смятаме, че медиите имат все по-голямо влияние в консуматорския живот на нашите клиенти. И трябва да пренасочим цялата си сила, енергия и възможности за да се справим с предизвикателствата на бизнеса. Смятам, че именно това е изключително предложение за продажба.
В основата на нашето мислене е способността ни да разбираме потребителите. Да изграждаме стратегически платформи, обвързани с желанията на потребителите. Но не само да изграждаме структурата на медиите около тези желания, а да пренасочим иновациите и активността към тези желания.
Как се променят медиите през годините?
Медиите се променят много бързо и промяната е коренна след дигиталната революция, която се случва около нас. Медиите, които имахме в миналото, бяха организирани много праволинейно – те включват определено съдържание, създадено от редактори, независимо дали говорим за радио, телевизия или печат.
В момента всичко е почти изцяло дигитално и в следващите 4 до 5 години ще стане напълно дигитално. Това съдържание е достъпно навсякъде, от всеки, по всяко време. Традиционното съдържание спира да съществува и вече всеки има възможност да създава свое собствено поле с информация.
Мислите ли, че телевизията и вестниците ще изчезнат през следващите години и ще бъдат заменени от интернет?
Не, не мисля така. Смятам, че телевизията, печатът и радиото ще станат напълно дигитални. Всяка медия и всяко поле със съдържание ще бъде дигитално и хората ще могат, както преди малко казах, да имат достъп до това съдържание навсякъде, по всяко време и от всякакъв вид устройство.
Кои са последните иновации в медийния бизнес?
Ние искаме да сме по-ефективни като адресираме правилното съдържание към правилните хора, на правилното място и в правилния момент. И всичко това ще се случва благодарение на информацията.
Какъв е вашият личен път към успеха и помните ли първата си стъпка?
Аз мисля, че всичко е въпрос на усилена работа и на това да си целеустремен и да можеш да си задаваш реалистични цели, да споделиш тези цели и да наемеш екип от хора, които да се фокусират върху това, което ти искаш да постигнеш. Да си поставяш амбициозни цели година след година, да вдъхновяваш хората и да ги мотивираш, за да развиваш своя бизнес. Това е пътят към успеха – да си поставиш цел и визия и да работиш много упорито, за да я постигнеш.
Кое считате за най-големия си успех и за най-големия си провал в кариерата?
Аз не мисля за никой от успехите си като за самостоятелен успех. Допринесъл съм за множество успешни проекти. Те са общи успехи и аз съм допринесъл към тях. Смятам, че най-голямото предизвикателство за хората на мениджърски позиции е да управляват много хора, да ръководят големи екипи. По всяко време, 365 дни в годината, трябва да имаш специално отношение към всички клиенти, с които се сблъскваш. Аз мисля, че най-голямото предизвикателство е да запазиш този импулс, тази страст и това вдъхновение, за да може екипът да изпълнява правилно проекта.
Това значи ли , че смятате, че екипът е по-важен от личността – силният екип от силната личност?
Абсолютно, да. Сам се движиш по-бързо, но по-напред можеш да стигнеш само с екип. И аз наистина вярвам в това.
Без кои устройства и платформи Вие лично не можете?
Наистина не мога да живея без LinkedIn, Facebook и Twitter.
Всичко ли може да бъде рекламирано?
Не, не мисля. Смятам, че има много теми в обществото, които наистина не могат да бъдат рекламирани. Например религията.
Какво предстои от тук нататък в компанията, в която работите?
Бъдещето зависи от това какво ще изградим, дали ще си поставим високи цели, за да продължи развитието на агенцията. Ние сме най-бързо развиващата се компания в света. Така бяхме и миналата година. Но мисля, че все още не сме една от най-големите компании, стремим се към това.
Втората ни амбиция е да бъдем иновативни - това е най-важно за нашите бизнес клиенти. Последната цел е да сме последователни. Имаме 65 офиса в над 40 държави по света, трябва да имаме добри предложения към агенциите и да сме последователни. Това е работата ни всеки ден.