Десислава Стоянова и Александър Кадиев в кампания срещу тормоза в училищата „Имаш силата – бъди приятел“

Международната инициатива има за цел да покаже на децата какво е да си истински приятел и също да им даде увереността да се справят с насилниците

Реклама

Усмихнатите водещи на „Преди обед” по bTV Десислава Стоянова и Александър Кадиев, заедно с други популярни личности, психолози, учители, деца и техните родители се включват в международна информационна кампания срещу тормоза в училищата. Инициативата е на любимия детски телевизионен канал и част от портфолиото на bTV Media Group Cartoon Network, която стартира с творческо състезание „Клуб приятелство: Имаш силата – бъди приятел“.

„Клуб приятелство“ се провежда и в други страни в Европа, включително Румъния, Полша, Унгария, Русия, Белгия, Нидерландия и Люксембург. Акцията има за цел да помогне на децата и тийнейджърите да се научат да общуват помежду си без агресия, да бъдат добри едни с други, което ще ги направи и много по-успешни личности и хора. Важно послание за учениците е да разпознават насилието и да реагират правилно на него. От Cartoon Network са изработили за тази кампания 3 нови анимационни видеоклипа, посветени на проблемите, свързани с тормоза. Те ще бъдат излъчвани по телевизионния канал и ще бъдат публикувани на уебсайта на кампанията budipriatel.cartoonnetwork.bg.

Освен Десислава Стоянова и Александър Кадиев, в начинанието се включват и други български звезди -  певицата Рут Колева, актьорът Ивайло Захариев и журналистката Евелина Павлова в силно видео послание разказват на децата какви обиди са получавали в училище. Те признават, че от думите боли, но не те ни определят като хора, а нашите действия. И не случайно надсловът на кампанията е „Имаш силата – бъди приятел“.

"Тази година ние продължаваме да се ангажираме и да се борим срещу тормоза, като предлагаме платформата на Cartoon Network“, обясни  Малгозия Чапман, вицепрезидент „Бранд и съдържание“ в  Търнър за Централна и Източна Европа. Тя допълни, че ги радва, че в България освен работата с  партньорите посланието за борба с тормоза ще разпространяват и известни личности, което ще помогне то да стигне до повече хора. „С „Клуб приятелство“ се ангажираме да насърчаваме феновете на нашите програми да научат как да бъдат добри приятели, а не насилници", завършва Чапман.

На сайта cartoonnetwork.bg  децата и техните родители ще имат възможността да прочетат повече за приятелството, да се запознаят със съветите на психолозите, да изгледат интересни и забавни клипчетата по темата. Там ще открият нужната информация какво да предприемат и към кого да се обърнат за помощ, ако те или някой техен близък е жертва на тормоз. Важно е да знаят, че хулиганството не е нещо, което трябва да се понася тихо и веднага трябва да се разкаже на доверен човек за това, което се е случило.

Цел на кампанията е да помогне и на жертвите на насилие, и на насилниците, които също имат нужда от приятел и разбиране, защото често самите те първо са били обект на тормоз. Така на децата ще бъде подсказано как могат да бъдат истински приятели и добре настроени към другите.

Като ключов елемент на кампанията, за един месец всички училища в страната ще се превърнат в творчески работилници, в които цели класове ще могат да създават свой дизайн за значки за приятелството. С тях те ще участват в конкурс, а най-добрата идея ще бъде реализирана и децата ще могат да видят своите значки реализирани.

За да се случи това, учителите трябва да отделят време със своите класове с деца от 6 до 18-годишна възраст, в които заедно като група да изработят идеята. Експерти от Асоциация „Родители“ ще помогнат с насоки на преподавателите, които искат да дадат възможност на своите възпитаници да участват в надпреварата. Съвместната работа на учениците е добър начин за развиване на усет за другия,  толерантност и колективен дух. Конкурсът започна на 27 септември, а проекти могат да бъдат подавани от учителите до 22 октомври на сайта на кампанията. Ще бъдат отличени три класа – един победител, един на второ място и един на трето.

На 25 октомври жури ще избере най-якото предложение. Класът, който е неин създател, ще получи истински значки със своя дизайн и персонални брандирани подаръци с героите на Cartoon Network. Също така ще  участва в „Работилница за откриватели“ с  Географ БГ, които по привлекателен за децата начин ги повеждат в света на науката. Класовете на второ и трето място също ще получат подаръци с персонажите от любимите си анимационни филмчета.

За съжаление, страната ни е на едно от челните места, които страдат от проблема, с който кампанията се бори. Според международното изследване "Поведение и здраве при деца в училищна възраст“ българските деца са сред първите 10 държави по индикатора „училищен тормоз“. У нас изследването е било извършено сред 4796 ученици в 163 училища в периода 2013 – 2014 година. Оказва се, че тормозът в училищата ни е сериозен проблем, на който трябва прогресивно да се търсят решения.

Инициативата на Cartoon Network „Имаш силата – бъди приятел“ разпознава този проблем и търси негови позитивни решения, които да стигнат до родителите и децата. В основата на „Клуб приятелство“  стои призива към децата да не се страхуват да потърсят помощ, да разберат как държанието им влияе на другите и най-вече че имат силата да са приятели.

Кампанията се провежда за трета поредна година в България. Партньори на инициативата са асоциация „Родители“, bTV, радио „Фемили“, кампанията „Да бъдеш Баща“, научната платформа „Географ БГ“  и юношеската медия TeenStation.net.