Флориан Скала: С новия сериал "Скъпи наследници" ще наложим нов стандарт на тв пазара

Интервю пред в. "24 часа" на главния изпълнителен директор на bTV Media Group

Реклама

Австриецът Флориан Скала е главен изпълнителен директор на bTV Media Group от 13 декември 2016 г. Той има значителни постижения в телевизионния бизнес. Преди да оглави водещата медийна група в България, Флориан Скала заема длъжността директор „Продажби” на Markiza Group в Словакия, която също е част от групата CME.В продължение на няколко години е заемал и водеща позиция в RTL - Австрия. Флориан Скала е изучавал медиен мениджмънт в Университета за приложни науки "Св. Пьолтен", Австрия. 

Интервюто на Паола Хюсеин е пред в. "24 часа".

Едни от най-добрите български актьори, сценаристи и режисьори, заедно с български продуценти, които се върнаха от Испания, създадоха новия ТВ сериал „Скъпи наследници“, който bTV пуска в понеделник (б.ред. - 15 януари). Звучи много обещаващ, но защо не сте го излъчили досега, след като е готов от една година? Защо този сериал е различен, г-н Скала? Още повече, че е прецедент телевизия да стартира свой сериал със 170 вече заснети епизода. Практиката у нас и по света е да бъдат излъчени няколко серии и, ако има зрителски интерес, тогава да продължат със снимките. 

„Скъпи наследници“ ще зададе нов стандарт на телевизионния пазар. Това е най-добрият пример за типично българска история за любовта и семейството, вдъхновена от България и хората й, и пресъздадена на малкия екран с много високо качество. Вярваме в този сериал и от самото начало искахме да разкажем историята по правилния начин. Затова не се поколебахме да поръчаме всички епизоди наведнъж и да ангажираме най-добрия екип за реализацията им. Продукция от такъв мащаб се управлява като една огромна машина, затова ни отне повече от година да направим всичко както трябва. Сега, след като това е факт, даваме на зрителите новия български сериал със старта на новата година.

„Скъпи наследници“ ще се излъчва на мястото на турски сериал, което също не се е случвало досега. Вие вероятно сте първият директор на bTV, който прави тази промяна, откакто турските сериали се появиха у нас. И все пак ще излъчвате българския в 18:00 ч., а не праймтайма, в 20:00  ч.? Защо?

Часовият пояс от 18:00 е ключов за нас. Това е времето от деня, в което все повече семейства започват да гледат телевизия заедно, в очакване и на bTV Новините от 19 часа. Логично е да търсим начин да привлечем големия брой зрители, които гледат bTV в праймтайм, към малко по-ранен час.

Измина една година, откакто ръководите bTV. Какво постигна телевизията за това време?

През 2017 продължихме да заемаме водеща позиция на пазара. Не само останахме номер едно, след като подобрихме резултатите си спрямо конкуренцията с дял от аудиторията 44,7%, но надскочихме и нашето собствено представяне спрямо 2016 г. Това е страхотно постижение за медийна компания, която е била лидер в продължение на толкова много години на силно конкурентен пазар -  и нашите партньори оценяват това.

Доволен ли сте от промените, които въведохте в телевизията? Например, през изминалия сезон само едно развлекателно предаване се конкурира с програмата на Нова ТВ. Умишлено ли беше това решение и какви са резултатите от него?

Твърдо вярваме, че мисията ни е да предлагаме само най-доброто телевизионно забавление.

Държим на качеството за сметка на количеството, защото именно това заслужават зрителите. Последното издание на „Фермата“ беше най-успешното досега, с най-много зрители, които следяха всеки епизод в продължение на три месеца. Обратната връзка беше изключително позитивна. Зрителите оценяват високо връщането на ТВ екрана на истинските ценности, които произхождат от усилената работа, чувството за принадлежност към общността, общата кауза, солидарността и други традиционни български ценности. „Фермата“ засили позицията ни на водещ източник на развлекателно съдържание на пазара.

Какво предстои през 2018 г.? Освен новия сериал, вече обявихте „Гласът на България“ и MasterChef. Ще има ли още нови предавания по bTV?

bTV е телевизията на хората. Ще останем близо до зрителите, като отидем при тях. Герои в нашите истории са не знаменитости, а обикновени хора - герои всеки ден.

„Смени жената“, популярното шоу, което по уникален начин показва как българските семейства живеят, работят, отглеждат и възпитават деца, се връща с втори сезон и нови силни истории. Друго много харесвано предаване, което спечели сърцата на зрителите и се завръща през пролетта, е „Бригада Нов дом“ – то прави възможно доброто да отиде при добрите хора. MasterChef подготвя нови елемент и изненади. Имаме нов член на журито – Лео Бианки и много изненади и неочаквани обрати в състезанието между най-добрите любители готвачи. Като допълнение към финансовата награда ще осигурим на новия победител в MasterChef и стипендия за най-престижното кулинарно училище в света - Le Cordon Bleu в Лондон. „Комиците и приятели“ също се завръща с любимите комедийни актьори и нови скечове, както и разбира се „Столичани в повече“, най-гледаният български сериал в най-новата история на България.

Новините и публицистиката на bTV продължават да са сред най-качествените продукти на медията е така още от създаването й. Ще има ли промени при тях?

Горд съм да кажа, че новините и актуалните предавания на bTV са ключовият източник на независимо, обективно, висококачествено и професионално новинарско съдържание в страната. Това няма да се промени. bTV Новините в 19 часа привличат един милион зрители всяка вечер. 

Стратегията ни е да инвестираме и развиваме допълнително новинарските си програми, за да запазим и продължим да оправдаваме общественото доверие. Ще въвеждаме повече специални новинарски събития и сегменти, за да добавяме стойност и динамика към отразяването, ще продължим да внедряваме и последните технологични иновации. Венелин Петков и екипът му се справят отлично.

За първи път в историята на bTV епизод от „Шоуто на Слави“ беше спрян през лятото на 2017 г. с обяснението, че не съответства на стандартите на телевизията. Това обаче беше интерпретирано от медийните  наблюдатели по-скоро като политически натиск. Какви са отношенията ви с продуцентската компания  „Седем осми“ и ще продължите ли договора на „Шоуто на Слави“?

Слави Трифонов е един от най-големите шоумени, които България е имала и сме много доволни от дългогодишното си партньорство с него. Уважавам професионализма му и огромния успех на “Шоуто на Слави“ в ефира на bTV в продължение на много, много години. bTV е домът на Слави.

Как гледате на продукциите на външните продуценти? Ще работите ли с тях, след като bTV има толкова много програми, които продуцира сама? Някои от продуцентите - например "Дрийм тийм" на  Евтим Милошев, бяха, образно казано, наказани от предишното ръководство да не снимат нови предавания за bTV, тъй като работят и по сериал на Нова ТВ?

Искаме най-добрите творци и таланти на пазара да работят за програмата на bTV. Външните продуценти ще продължат да играят жизненоважна роля в нашата стратегия. Ще продължим да предлагаме най-висококачествено съдържание, независимо кой ще го създаде.

bTV и „Дрийм тийм“ имат история на дългогодишно партньорство. Ще продължим да работим с тях по „Комиците и приятели“ и „Столичани в повече“, две от най-популярни телевизионни програми в страната.

Какво се случва с bTV Radio Group? Малко след идването Ви бе променен  мениджърският екип на радиокомпанията, а две станции – Мелъди и Z-Rock, станаха част от друга мрежа. Как ще се реши спорът за Z-Rock, след като и двете радиокомпании в момента имат радиа с това име?

С N-Joy вече имаме една от водещите радиостанции в България, но няма да спрем дотук. Визията ни за bTV Radio Group е да я развиваме, да направим пълно взаимодействие с телевизиите и дигиталните ни канали по отношение на съдържанието. Направихме стъпка напред в инвестицията в радио бизнеса. Изграждаме нови студия, търсим нови водещи и подобряваме програмната структура. Ситуацията със Z-Rock е ясна – това е наше радио.

Каква е истината за продажбата на bTV? Слух ли е или действително се търсят реални купувачи?

Когато си успешен, всеки иска да бъде част от твоя успех. Слухове винаги ще има и те няма да спрат. Затова не ги коментираме.

ПОСЛЕДНИ

Реклама