Кристоф Майнуш: Вярваме, че силните и независими медии са особено важни за всяко общество

Решения за пийпълметрията трябва да се взимат съвместно с всички участници на пазара, смята изпълнителният директор на СМЕ - компанията собственик на bTV, пред вестник „24 часа“

Реклама

- Как се променя Би Ти Ви при всяка следваща (ваша) визита?

- Първото и най-важно е, че има ясно изразена тенденция за увеличаване на аудиторния ни дял. През новия сезон делът ни е нараснал с 2 пункта докато конкурентът ни губи по 2 пункта, в сравнение с резултатите от есенния сезон през 2013 г. Така че разликата между Би Ти Ви и Нова тв става все по-голяма. Много съм доволен от резултатите, които Павел Станчев и ръководството тук постигнаха.

- Тези дни се навършва точно година, откакто станахте изпълнителен директор на СМЕ. Как приемате новата си позиция - тя е много отговорна, но пък дава и големи възможности?

- Всъщност точно днес (16 септември - б. а.) се навършва тази година, откакто аз и Майкъл Дел Нин бяхме назначени за съизпълнителни директори на СМЕ. Вълнуващо е, защото СМЕ беше в трудна позиция и трябваше да променим много неща в различните държави. Ние сме пазарен лидер във всички държави, България беше единствената страна, в която имахме спад в аудиторията в сравнение с 2012 г. Сега обаче ситуацията е различна. Аудиторията ни расте. Постигнахме и подобрение на финансовите резултати през първото шестмесечие на годината.

- Как се промени Би Ти Ви за тази една година от гледна точка на програмата и финансовите си резултати?

- Мениджърският екип на bTV направи промени в програмата на праймтайма и сме много удовлетворени от резултатите. Новините продължават да са гръбнакът на bTV. В последните 4-5 месеца рейтингът им е двойно по-голям от този на конкурента ни, а през новия сезон резултатите са още по-високи. Има все повече дни, в които аудиторията на "bTV Новините" е три пъти по-голяма от тази на "Новините на Нова". Това ясно се вижда в резултатите през септември, които са най-високите за последните 18 месеца. Стартът на "Сървайвър Камбоджа" постигна близо 40% дял и определено е най-доброто телевизионно шоу като качество и гледаемост. Що се отнася до СМЕ, преди година тя се управляваше централизирано. Сега залагаме на децентрализиран подход, защото изпълнителните директори в различните държави най-добре знаят как да действат в техните страни. Назначихме Павел Станчев за изпълнителен директор на bTV и сме радостни да работим с професионалист с огромен международен опит като него.

- Защо аудиторията на новините се увеличава, как си го обяснявате?

- Хората вярват на новините на bTV. Във всички държави, в които присъстваме, имаме ясна визия как трябва да се правят новини и актуални предавания.


- Как?

- Основното правило, което спазваме, е обективност и безпристрастност. Вярваме, че силните и независими медии са особено важни за всяко общество. Тук имаме изключителен журналистически екип, начело с Венелин Петков. Както знаете, той беше много популярен водещ и журналист. В новата му роля не го виждаме всеки ден на екрана, но всеки ден виждаме резултатите от неговата и на екипа му работа.

- Каква е стратегията на СМЕ да запази лидерството на Би Ти Ви на пазара?

- Ще продължим да излъчваме най-добрите новини и забавни предавания в добре подредена програмна схема. Ще запазим най-силните предавания и ще развиваме нови проекти с голям потенциал да се превърнат във фаворити на зрителите. Добре планираната програма лесно се помни от аудиторията. А българските зрители са много лоялни.

- В момента има две пинпълметрични системи у нас. Какво мислите за тази ситуация?

- Не съм чувал за държава, в която две системи за измерване функционират успешно едновременно. Вярваме в смисъла от съществуване само на една валута и всъщност тук има добра, надеждна и одитирана система, която е одобрена от целия пазар. Това не е само наше мнение, а и на по-голямата част от пазара. Не съм чул нито един солиден аргумент от конкурентите ни Нова тв за причините, поради които искат да вкарат нова система. Отворени сме за участие в създаване на комитет заедно с рекламната индустрия, за да дискутираме възможни промени и след това да преминем към тях. Тези решения трябва да се взимат съвместно с всички участници на пазара. Между другото, настоящият оперативен директор на Нова тв подкрепяше системата само допреди няколко месеца, когато все още работеше при нас.

***
Цялото интервю на Кристоф Майнуш може да прочетете във вестник "24 часа".

ПОСЛЕДНИ

Реклама