Маргарита Александрова пред Manager.bg : Пролетният сезон по bTV идва с още по-силни истории и емоции

Иновациите, които въвеждаме като лидер, развиват целия пазар, казва програмният директор на bTV Media Group

Реклама

Госпожо Александрова, през есенния сезон bTV заложи само на един основен праймтайм формат, а през пролетта на цели шест. Каква стратегия се крие зад това решение?

Стратегията ни за развитието на съдържанието в праймтайм винаги се е базирала на два основни критерия – високо качество на продукцията и богато разнообразие от истории и емоции. Броят на предаванията няма значение.

Есенният сезон на 2017-а наистина премина под знака на „Фермата“, но форматът и съдържанието на това шоу са подходящи за всекидневно излъчване. След рекордния зрителски интерес към трети сезон вече работим по „Фермата“ 4 и към момента имаме над 4 хиляди кандидати за участници.

През пролетния сезон ще развием схемата, която миналата година сработи отлично и засили водещите ни позиции в развлекателното съдържание – привлякохме 41,4% от всички зрители в праймтайм през 2017. Заедно, шестте предавания на bTV в праймтайм предлагат цялото разнообразие от жанрове и истории, което зрителите очакват. „Гласът на България“ 5 започва в неделя, 18 февруари от 20 часа, като тази година ще добавим повече динамика и емоция в битката между треньорите. В любимото кулинарно шоу на България - MasterChef - ще въведем нови елементи, включително в състава на журито и ще ги проследим от 26 февруари, 21 часа. Със социалния проект без аналог в ефира „Бригада Нов дом“ от 1 март ще променим съдбата на 14 многодетни семейства. А популярният социален експеримент „Смени жената“, който учи на разбиране и толерантност към гледната точка на другите, се завръща с нови истории по bTV от 28 февруари. Тогава започва и новият сезон на „Комиците и приятели“.

Залагаме на високото качество и при българските сериали. Освен мега продукцията ни „Скъпи наследници“, ще предложим на зрителите и 12-и сезон на „Столичани в повече“ – от 2 март, всеки петък от 21 часа. Това е най-дълго излъчваният и най-гледан български сериал в новата история на страната не само заради великолепната игра на любимите комедийни актьори, но и защото сюжетът на всеки сезон третира важни социални теми, при това с първокласен хумор. 

Поехте риск с програмирането на „Скъпи наследници“ в 18 часа, имаше много изненадани зрители. Доволни ли сте от резултатите на сериала и можеха ли да бъдат по-добри в друг часови пояс?

Всяка иновация, която сме правили на пазара, изглежда като риск, погледнато отвън, но в действителност е добре проучено и подготвено решение. Промените са жизненоважни за развитието на целия ТВ пазар, за което bTV като лидер носи отговорност. Изследванията ни показаха, че има потенциал за развитие както в пояса преди централните новини на bTV, така и на дигиталните ни платформи, с качествена всекидневна продукция. „Скъпи наследници” е уникален продукт за нашия пазар. Той на практика е всекидневен сериал със 170 епизода, но притежава достойнствата на седмичните сериали с по 10-13 епизода на сезон - интересен сюжет, високо качество на заснемане, отлични актьори, сред които и нови лица, които вече станаха звезди. С близо 1 милион зрители средно на епизод сериалът попадна в топ 5 на най-гледаните програми през януари и всички говорят за него. Много сме доволни от резултатите. 

Според данните за месец януари сериозен брой зрители гледат сериала на btvplus. Имате ли данни дали това са традиционни зрители на bTV или са нова аудитория за сериала?

ТВ и онлайн платформите ни работят в пълно взаимодействие, взаимно си допълват аудиторията. bTV Radio Group също е част от тази синергия. „Скъпи наследници“ е нова стъпка в развитието на българските сериали и макар да е минал само месец от старта му, успяхме да създадем нова тенденция в гледането на съдържание на всичките ни платформи. Много сме доволни от развитието на платформата ни bTVPlus.bg, където всеки епизод на сериала се гледа безплатно до 7 дни след ефир. Отчитаме близо 600 000 уникални видеогледания на „Скъпи наследници“ там само за месец, сериалът се харесва на зрители от всички възрастови групи, с разнообразни навици, интереси, предпочитания, навсякъде в страната. Но удобството и добрата функционалност на bTVPlus със сигурност допринасят за този резултат. Платформата привлича все повече потребители и към останалото съдържание на bTV, като само от началото на 2018 те са около 1 милион. 

Кога турските сериали ще изчезнат от праймтайма на bTV? Кое ви възпира да ги замените изцяло с български, американски или пък европейски хитови сериали?

Една програма отпада от ефира, когато не се представя успешно и няма зрителски интерес към нея. Ако следите месечните зрителски класации обаче, ще забележите, че турските сериали твърдо заемат челните места и това продължава години наред, въпреки че в каналите на bTV се предлагат и най-добрите български, европейски и американски сериали. Подобна тенденция има и в други европейски страни.

Турските сериали продължават да вълнуват българските зрители, защото разказват силни истории и имат високо продукционно качество и талантливи актьори. Това се цени от ТВ аудиторията по целия свят, затова и миналата година Турция стана вторият най-голям износител на сериали в света след САЩ. Неведнъж съм правила уточнението, че сериалите, които ние излъчваме в праймтайм всекидневно, всъщност са високо бюджетни продукции, оригинално създадени за излъчване веднъж седмично. В крайна сметка зрителят се интересува от качеството, а не от това в коя държава е произведен един сериал.

Интересът към турските сериали не означава, че ще се ограничим само с тях. Освен че имаме силни БГ сериали тази пролет, извън активния сезон в праймтайм традиционно излъчваме европейски продукции, а благодарение на сделките ни с най-големите холивудски студия зрителите на тематичните ни канали гледат най-актуалните американски сериали. За нас е важно да даваме разнообразие.   

MasterChef е единственият ви праймтайм проект, който ще се излъчва два пъти седмично по bTV. Това ли е гвоздеят на програмата ви тази пролет?

Със сигурност е гвоздеят в понеделник и вторник, когато ще се излъчва. Това е емблематично предаване за bTV, което без съмнение вдъхновява и останалите телевизии да опитват да развиват този жанр. След три много успешни сезона ще въведем важни промени, защото и най-добрите формати трябва да се развиват, за да задържат интереса на зрителите. За първи път в състава на журито освен шеф готвачи, ще има и ресторантьор. Лео Бианки, който от дете познава кулинарния бизнес и е специалист по италианска кухня, се присъединява към Андре Токев и Петър Михалчев, за да помогне на участниците да развият и бизнес мислене в кулинарията. Запознах се и с новите гладиатори, които са не само талантливи в кухнята, но и много интересни личности. Състезанието ще е много оспорвано, затова и ще дадем допълнителна награда от реална практическа помощ на победителя в MasterChef 4 - курс в най-престижната кулинарна академия – Льо Кордон Бльо в Лондон. 

Останаха ли все още неоткрити музикални таланти в България? Какви са очакванията ви от петия сезон на „Гласът на България“?

Имахме притеснения дали ще има достатъчно добри певци след втория, след третия сезон на шоуто… След това свикнахме, че всяка година неизменно се появяват нови открития. Тази пролет обаче „Гласът на България“ изненада дори нашия много опитен продуцентски екип. Никога не сме срещали толкова много талантливи певци накуп по време на кастингите. Много сме щастливи, защото в това е същността на формата The Voice – качеството на гласовете. Тази година треньорите Графа, Поли Генова, Камелия и Иван Лечев се борят с всички средства за участниците в кастингите. Всичко е много по-динамично и забавно. Очаровани сме също, че талантът на певците идва заедно с техните силни и въздействащи истории – това е съчетанието, за което мечтаят всички създатели на телевизионно забавление. Имаме всичко, за да направим още по-силен български сезон на този фантастичен международен формат. 

Прави впечатление дублирането на жанрове и формати в праймтайм по bTV и Нова. Одобряват ли според вас зрителите тази ситуация? Вие как виждате развитието на развлекателното съдържание в телевизията в перспектива?

Когато избират какво да гледат по телевизията, зрителите винаги ще се спрат на най-добрия продукт, независимо колко негови копия има по останалите канали. Дублирането на успешния пример е неизбежно, според мен. Откакто bTV съществува, останалите се опитват да повторят успешната й формула и това е съвсем нормална ситуация, с която се сблъсква лидерът на пазара в който и да е сектор. Неприятно е за зрителите, защото те усещат, че са подценени и го изразяват по време на проучвания или в коментарите си в социалните мрежи. Но от друга страна за bTV тази ситуация поставя предизвикателства, които развиват и телевизията, и пазара. Принудени сме непрекъснато да променяме своя почерк и да надграждаме съдържанието си, да налагаме нови тенденции, да създаваме нови звезди и да разкриваме скрития потенциал на вече познати лица. Да не се заблуждаваме, така ще бъде и занапред, но ние сме подготвени. Победителят в битката за зрителското внимание отново ще бъде този, който въвежда иновациите в съдържанието, развива различните платформи и запазва високото качество на всяка цена. 

Какво ново да очакваме от bTV в развлекателното съдържание в дневните пояси през 2018 година?

Предаванията на bTV са предпочитани и в поясите извън праймтайм и най-доброто, което можем да направим, е да им помагаме да продължават да се развиват съдържателно, с нови рубрики, елементи, с повече динамика. Емблематични за bTV станаха „Търси се“, което наскоро отбеляза 11 години в ефира ни, „Преди обед“, което трайно се наложи като фаворит в своя часови пояс. Към богатата палитра от истории, които разказваме, се присъедини и „Карбовски: Втори план“ с характерния провокативен почерк на автора. Разбира се, обмисляме и нови идеи за разнообразяване на съдържанието в дневните слотове. 

Как се развиват тематичните ви канали? Какво е бъдещето на сегментираното ТВ съдържание у нас като цяло, според вас, особено на фона на засиленото потребление на развлекателно съдържание онлайн?

Привлякохме повече зрители през 2017-а и увеличихме разликата с конкурентните тематични телевизии. bTV Cinema и bTV Action си поделят четвъртото място веднага след трите национални телевизии bTV, Nova и БНТ1 (по данни на единствената пийпълметрична агенция, преминала независим одит – GARB).

bTV Cinema, който преди 8 години стартира с много силни сериали, вече се развива изцяло като филмов канал затова и авторското ни предаване „Като на кино“ се излъчва именно там. Разбира се, ще излъчим ексклузивно наградите „Оскар“ в края на традиционния ни „Месец на Оскарите“, в който всяка вечер показваме номинирано или наградено заглавие.

Топ сериалите заеха трайно място в праймтайма на bTV Action. Много сме доволни от развитието на този канал, който зрителите започнаха да разпознават и като политематичен заради разнообразното съдържание - авторски предавания, спорт, екшън сериали и филми, новини.

Сегментираното съдържание е в основата и на другите ни ТВ канали, като всеки от тях разчита на специфична аудитория - за bTV Comedy това са младите зрители, които го посочиха като свой фаворит сред тематичните ТВ в изследване на „Маркет линкс“ през 2017, за bTV Lady  - дамската аудитория, а за Ring - спортните фенове. 

Докато фокусът в  основния ни канал bTV е върху локалното съдържание, в тематичните ни телевизии е върху чуждестранното и успехът им е в резултат на доброто ни партньорство с най-големите световни производители и дистрибутори на съдържание. Убедена съм, че интересът към нишовите канали ще расте в бъдеще, защото сегментацията на аудиторията и производството на таргетирано съдържание продължава с пълна сила.

Интервюто е публикувано в Manager.bg

ПОСЛЕДНИ

Реклама