Весела Димова: Все повече български компании рекламират в телевизия

Реклама

Директор „Продажби” на bTV Media Group – г-жа Весела Димова, даде интервю за списание "Мениджър" в броя им за месец юли. Предлагаме ви да прочетете част от текста тук.

Г-жо Димова, можете ли да обобщите какво е състоянието на телевизионната реклама сега спрямо годините на криза, включително като качество и ефективност? В каква посока се развива пазарът?
Определено наблюдаваме съживяване след периода на криза. Тази година очакваме ръст. Увеличават се рекламните инвестиции както на някои от международните клиенти, така и на локалните рекламодатели, което ни радва най- силно. Все повече български компании дръзват да рекламират активно марките си в телевизиионни канали, които до скоро намираха за ценово недостъпна медия. Промени се представата за това какво е рекламата – разход или инвестиция. Ако парите са вложени на правилното място и посланието таргетира правилната аудитория, то тогава несъмнено говорим за инвестиция. В България към момента най-работеща е телевизионната реклама от гледна точка на цена на контакт. Рано е да обявяваме телевизията за отживяла медия. За масовия продукт тя работи безотказно, но е ефективна и за по-нишови продукти, особено, когато комуникацията е съчетана успешно и с други подкрепящи медии.

Увеличават ли се приходите от реклама в bTV Media Group през първите пет месеца на годината, спрямо миналата година и ако да, какви са основните причини за това?
Стартът на годината беше предизвикателен за нас и основната причина се крие в това, че на пазара се случиха сливания при компании, които бяха или изцяло наши партньори или такива, които рекламираха приоритетно при нас. Това, обаче, не ни попречи през последните месеци да отчетем сериозен ръст. Причините са свързани както с факта, че пазарът се движи нагоре, така и с това, че преди няколко дни приключи един от най- силните ни пролетни сезони. Той стартира с излъчване на концерта на Слави Трифонов и Ку-ку бенд, който привлече в пика на гледаемост над 1 700 000 души пред малкия екран. Финалът на петото издание на „България търси талант” беше проследен от над 49% от всички зрители в България, а битката за титлата „Мастършеф на България” бе гледана от  48,7% от общата аудитория, като при жените между 25 и 54 г. делът надвиши 50%. Обвързахме се медийно и с едно от най-емоционалните събития през м. май – бенефисът по случай 50-годишнината на Христо Стоичков. Мачът бе излъчен по bTV Action със средна гледаемост от 51,2% при мъжката аудитория между 18 и 49 г. Нашата медийна група е и дом на едни от най- качествените футболни първенства – турнирите УЕФА Шампионска Лига и Лига Европа, Италианската Сериа А и Купата на Краля, което е достъпно както за зрителите, така и за рекломдателите ни (за сравнение основните ни конкуренти ни преместиха най- атрактивното си спортно съдържание в платени канали с много ниска пенетрация, в които не се позиционира реклама). bTV остава неизменен лидер на пазара в България не само защото има 10 пункта преднина пред основния си конкурент, но и защото продължаваме да инвестираме в качествено съдържание, с което рекламодателите не се притесняват да се обвържат имиджово и емоционално. Не случайно през първата половина на 2016-та отбелязваме над 200% ръст на приходите от продуктово позициониране, спрямо същото шестмесечие на 2015-та. ДНК-то на телевизията – Новините на bTV са с най- висок рейтинг и степен на доверие сред зрителите, което се потвърди и от скорошно проучване на GFK. bTV Media Group е предпочитан избор за рекламодателите заради отличното обслужване на техните кампнаии – ние доставяме средно 99,8% от обещаните рейтинг точки по дадена кампания в нейния ход. Това е от огромно значение за клиентите и рекламните им агенции на първо място, защото по този начин те успяват да изпълнят комуникационните си цели и на второ място, защото никой друг на пазара не предлага подобно качество на обслужване.

Цитирате данни на ГАРБ, но на пазара има и още една система за измерване на аудиторията, чийто данни са различни. Кога на българския пазар ще има единна валута за измерване на гледаемостта?
Наистина цитираните данни са на ГАРБ – единствената система, доставяща пийпълметрични данни в България, която бе одитирана през 2013 г. от независима институция – френският статистически институт CESP по поръчка на тогавашния потребителски комитет, членове на който бяха основните телевизии, агенции и рекламодатели в България. bTV подкрепя неизменно идеята за това, че на пазара трябва да има единна валута и именно по тази причина застанахме зад усилията на двете основни браншови асоциации – БАР (Асоциация на рекламодателите в България) и БАКА (Асоциация на комуникационните агенции в България), които поискаха създаването на обединен индустриален комитет (Joint Industry Committee - JIC), каквато е практиката на голяма част от развитите европейски пазари. Нещо повече, споделихме готовност да се откажем да работим с ГАРБ, ако бъде проведен конкурс за избор на нова агенция по всички правила на индустрията. За съжаление бяха създадени редица трудности пред осъществяването на подобна идея и в крайна сметка към днешна дата решение за създаване на JIC няма. Независимо от това обаче, след като преди броени дни Българската Национална Телевизия обяви, че подписва 2-годишен договор за доставка на рейтингови данни с ГАРБ, вече е очевидно, че системата, която може да постигне единение на пазара в следващите 2 г. е именно ГАРБ.

Цялото интервю можете да прочетете в новия брой на сп. „Мениджър”.

ПОСЛЕДНИ

Реклама