.
Вход / Регистрация
Знаем ли достатъчно за соевия протеин?
През последните години у нас навлязоха високотехнологични протеини на базата на соята
Знаем ли достатъчно за соевия протеин?
Снимка: sxc.hu
Видяна: 13
  • 19:00 bTV Новините
    20:00 Север Юг
    21:30 Столичани в повече
    22:30 Шоуто на Слави
  • 19:00 Без пукната пара
    19:30 Модерно семейство
    20:30 Многобройната аз
    22:30 Ало, ало
  • 19:00 Фамилията
    20:00 Незабравимо
    21:00 Големите надежди
  • 19:00 Праведен
    20:00 Щитът
    21:00 УЕФА Шампионска лига - студио
    21:45 УЕФА Шампионска лига: Реал Мадрид – Байерн Мюнхен
  • 18:30 Любов и предателство
    20:00 Цветовете на любовта
    21:00 Цветовете на любовта
  • 17:30 УЕФА Шампионска Лига:
    19:30 Аржентина Примера Дивисион - обзор
    20:30 Италия, Серия А - обзор
    21:00 Екстремни спортове
6
Гласувай
  • :(
  • :|
  • :)
Протеините, преди наричани белтъчини, са необходими за изграждането на всяка жива клетка.  Когато говори за протеините, проф. д-р Божидар Попов, председател на българското дружество по хранене и диететика, набляга на факта, че за 1 година те три пъти се обменят в организма.

За да се синтезират  хормони, са необходими протеини. За да се произвеждат ензими, също без протеини не може. При недостатъчния им внос с храната отслабват  имунната  защита на организма и мускулната сила.

„При протеинов дефицит страда цялостният здравен статус”,

обяснява проф. Попов. Затова в ежедневното меню трябва да присъстват продукти, които съдържат протеини, а именно  мляко, яйца, риба, месо. През  последните години и у нас  навлязоха високотехнологични протеини на базата на соята. Оказва се, че не бива да подценяваме белтъка на соята. Той е еквивалентен в биологичната си стойност на яйчния и млечния протеин.

Соевият протеин удовлетворява нуждите от осемте незаменими аминокиселини

във всички възрасти. Като протеин на растителна основа той не съдържа холестерол, което  го прави част от здравословна диета за намаляване както на „лошия” холестерол, така и на  холестерола  в кръвта като цяло. Полезен е и за храносмилателната система като допълнителен източник на фибри.

Соевият протеин и хранителните продуктите от него са масово достъпна пълноценна храна, но и за протеините е в сила предупреждението: „Да не се прекалява.”.

Коментари
  • Най-старите отгоре
  • Най-новите отгоре
Вашият коментар: