Реклама

Samsung навлезе в зараждащия се пазар на 360-градусовите устройства с камерата си Gear 360. Тя бе представена в Барселона по време на събитието, на което бяха показани и новите смартфони Galaxy S7 и S7 Edge.

Бялата сферична камера е с два обектива и наподобява око. Дъното на Gear 360 е плоско, така че може да се закрепва на повечето повърхности и без стандартния си трипод. Камерата има три бутона – захранване, меню и запис, както и монохромно PMOLED екранче, слот за microSD карта (до 128 GB) и зареждаема батерия.

Двата обектива са f2.0 и достатъчно широкоъгълни, за да изпълнят мисията си – 195 градуса. Както се вижда, те застъпват изображенията си с 15 общи градуса, което помага на софтуера да сглоби финалното, 360-градусово изображение.

Засега Galaxy S7 и S7 Edge са единствените телефони, които могат да извършат тази обработка на заснетия материал. Според компанията камерата ще бъде съвместима и с други „избрани смартфони на Samsung”, но не уточнява кои. Остава загадка и дали Gear 360 ще работи с телефони на други производители.

Все пак, ако нямате Galaxy S7 и S7 Edge, можете да обработите видеото на компютър.

По подобие на камерата Ricoh Theta S и тук софтуерът за сглобяване на изображението се обърква, ако заснетият обект е твърде близо.

Камерата прави 30-мегапикселови снимки и видео с резолюция 3840 x 1920. Тя ще се появи на пазара през второто тримесечие на тази година, като цената не беше обявена.

Подобни камери вече представиха Nikon, GoPro и LG (повече за камерата на LG – тук), а от миналата година Facebook и YouTube предлагат 360-градусово съдържание, така че тази ниша тепърва ще се развива.

360-градусовите камери са ключов продукт за развитието на виртуалната реалност. По време на презентацията на Samsung в Барселона на сцената се появи Марк Зукърбърг. Основателят на Facebook се качи на сцената, за да сподели съвместните планове със Samsung за развитие на виртуалната реалност (VR).