Реклама

Фейсбук е нещо, без което трудно може да си представим живота днес. Нека видим някои от най-любопитните факти за социалната мрежа през годините...

 

Логото на Фейсбук е синьо, защото Марк Зукурбърг не вижда добре цветовете в червено-зеления диапазон. "Синьото е най-богатият цвят за мен. Мога да видя всичко в синьо”, споделя самият Зукърбърг в интервю за New Yorker. Цветът е толкова популярен, че в кампуса на Фейсбук дори продава лак за нокти в същия нюанс, наречен „социално пеперудено синьо”.

 

Фейсбук е най-голямата безплатна онлайн социална мрежа в света. Отворен е на 4 февруари 2004 г., управляван и притежаван от частната фирма „Facebook, Inc“ със седалище в Силициевата долина, Калифорния, САЩ.

През 2012 г. Фейсбук има 1 млрд. потребители, спрямо 800 млн. през 2011 г., и 600 млн. през 2010 г.

 

През януари 2013 г. Фейсбук има почти 700 млн. активни потребители (такива, които ползват Фейсбук поне веднъж месечно). Те представляват 51% от потребителите на интернет в света. Тя е най-използваната социална мрежа към този момент.

 

Зукърбърг създава Facemash (предшественика на Фейсбук) на 28 октомври 2003 г. по време на втората си година в Харвард. Сайтът използва снимки от онлайн директория със снимки на студенти от университета, като се сравняват по две едновременно и се търси по-привлекателния между двамата. За да постигне това, Зукърбърг хаква недостъпна информация от мрежата на Харвард и копира личните снимки на студентите от всички общежития.

 

На 15 ноември 2010 г. Фейсбук обявява, че купува домейна fb.com от Федерацията на американските фермери, като сумата обаче остава тайна. На 11 януари 2011 г. Федерацията обявява 8,5 млн. долара като „приходи от продажби на домейн“. Така придобиването на fb.com става една от десетте най-скъпи продажби на домейни в историята.

 

Бутонът за харесване (like) е една от отличителна опция на социалната мрежа, който позволява на потребителите да покажат одобрението си към определено съдържание, като обновления на статус, коментари, снимки и реклами. Използва се във Фейсбук от 21 април 2010 г.

 

Филмът „Социалната мрежа“ е драма, режисирана от Дейвид Финчър, и проследява създаването на социалната мрежа Фейсбук. Филмът излиза на 1 октомври 2010 г. Според създателят Марк Зукърбърг „Социалната мрежа“ не пресъздава изцяло истината относно създаването на Фейсбук.

 

В отговор на суматохата около Деня, в който всеки рисува Мохамед, и забраната върху използването на сайта в Пакистан се появява ислямска версия на уебсайта с името „МилатФейсбук“.

 

Айви Бийн от Брадфорд, Англия, си създава профил във Фейсбук на 102 години, което я нарежда сред най-старите потребители на мрежата. Когато умира през юли 2010 г., тя има 4962 приятеля във Фейсбук.

 

На 16 май 2011 г. израелска двойка нарича дъщеря си на името на опцията „Харесва ми“ във Фейсбук.

 

Можете да разглеждате Фейсбук с главата надолу (upside down). Фейсбук в момента поддържа над 70 различни езика – включително английски език (Pirate) и английски език (с главата надолу).

 

Всеизвестен е непретенциозният гардероб на Зукърбърг (сива тениска или суитчър), с който главният изпълнителен директор на социалната мрежа споделя, че спестява време да реши какво да се носи всеки ден. Въпреки това, Зукърбърг знае как да се облече, когато поводът го изисква. За събитие през 2011 г. с Барак Обама той се появи в костюм, а президентът на САЩ казва: „Аз съм Барак Обама и аз съм човекът, който накара Марк да сложи сако и вратовръзка".

 

През юли 2006 г. Зукърбърг отказва оферта за 1 милиарда щатски долара за Фейсбук от Yahoo. Тогава той е на 22 години и е собственик на 25% от компанията. Той определено е направил правилния избор – Фейсбук днес се оценява на 135 милиарда долара.

 

Около 350 милиона снимки се качват във Фейсбук всеки ден, като сайтът изчислява, че до септември миналата година потребителите са качили повече от 250 милиарда изображения. Това са около 4000 снимки качени всяка секунда и около 4% от всички снимки направени някога, според проучване, направено от Nokia.

 

Зукърбърг не е много голям фен на Туитър. Въпреки че има почти 300 000 последователи на профила си, той е туитвал само 19 пъти - веднъж през 2012 г., а останалите през 2009 г.