Реклама

Изпълнителният директор на bTV - г-н Павел Станчев, беше на корицата и даде интервю за списание "Мениджър" в броя им за октомври. Предлагаме ви да прочетете част от текста тук.

- Вие като гражданин как оценявате свободата на словото в България?
- Смятам, че ни трябва по-широк поглед върху темата: откъде идваме, какви са ни традициите, каква е перспективата. Не е нужно да бъдем максималисти в нашите очаквания. Аз поне имам опит от няколко държави и мисля, че мястото, на което е поставена България по критерий свобода на словото, е незаслужено. Израснал съм в комунистическа България и кажи-речи всяка сутрин баща ми, който беше журналист, ме пращаше на площад "Славейков" да купя няколко вестника - "Работническо дело", "Народна младеж", "Народен спорт", и помня, че "четенето" на вестниците се състоеше в преглеждане на последната страница - спорта и времето. Знаехме, че само там не може да има манипулация на информацията. Хубаво е да помним това. Не мисля, че в момента в България може да се говори за цензура или за модерната някога автоцензура. Особено с бума на интернет винаги съществува място и начин да кажеш какво мислиш.

Много се говори и за собствеността на медиите. Аз познавам и западни държави, в които медиите са собственост на олигарси и крупни бизнесмени, чиито бизнеси са свързани например с търговия на оръжие. У нас сме свръхчувствителни на тази тема и някои факти се драматизират, не зная по какви причини. Да, има още какво да се желае. Ние в телевизията много държим на нашата независимост и имаме всички предпоставки, за да бъдем независими. Нашите собственици нямат друг бизнес и други интереси в България, съответно не очакват нищо от държавата.

- Печелившо предприятие ли е една телевизия?
- Преди десетина години комерсиалните телевизии бяха много печеливши предприятия, но с течение на времето се появиха много предизвикателства, и то без да броим световната икономическа криза, която доведе до сериозен спад на рекламния пазар - с 40 на сто в телевизиите. Първото предизвикателство бяха многото тематични телевизии. Сега към 85% от българските домакинства са абонирани за кабелна или сателитна телевизия и гледат тематични програми на български език - с документално кино, игрални филми, профилирани спортни канали и т.н. Всичко това отне от аудиторията на основните ефирни телевизии. Затова те също влязоха в този сегмент на пазара. Ние например освен bTV имаме още пет тематични канала плюс VOYO, където сам избираш кога какво да гледаш. И другото голямо предизвикателство не само за телевизиите, а за всички традиционни медии - интернет. За съжаление, отдръпването на аудитория към интернет е свързано и с пиратство. Много хора у нас обичат да свалят съдържание, а не обичат да плащат за него. Това е причината в три пъти по-малката от България Словения да има пет пъти повече абонати на платформата за платено видеосъдържание VOYO. Но ние се адаптираме, имаме тематични интернет сайтове, които се радват на успех. Това са предизвикателства и възможности.

- Какви хора подбирате за екипа на bTV?
- Телевизията има един много силен екип, който я е създал и е още в нея. Те тогава са били много млади хора и постепенно с времето са създали една корпоративна култура, която вдъхва живот на bTV. Това, което аз правя, е да хвърлям предизвикателства. Освен това обнових ръководния екип на телевизията, като промотирах хора, в чиито възможности вярвам, и привлякох мениджъри отвън. Мисля, че се получи много добър екип от хора, с които за мен е удоволствие да работя. Надявам се, че е взаимно.

- А кой мениджър е лидер?
- Лидерът е най-добрият съветник. Когато повярваме, че съветът, даден ни от мениджъра, е наистина правилният, това го превръща в лидер. По нашите ширини битува вярването, че трябва здрава ръка, която да управлява, иначе настава хаос. Аз съм се възхищавал на хора, чийто авторитет се основава на тяхната компетентност, а не на твърдата им ръка.

Цялото интервю на Ана Клисарска за списание "Мениджър" четете ТУК.

 

ПОСЛЕДНИ

Реклама