Реклама

Интервюто бе публикувано във в-к "Труд" на 18 юли 2014г.>>>

Установихте ли кое е гръбнакът на Би Ти Ви, г-н Станчев - новините, турските сериали в праймтайма или нещо съвсем различно?

Не бих искал да говоря за гръбнак, а по-скоро за сърце (усмихва се). Преди 10 г. Герхард Цайлер, тогава главен изпълнителен директор на RTL груп, ми каза, че най-добрите телевизии са тези, които са близки до сърцата на хората. Е, в последните 6 месеца, откакто съм начело на Би Ти Ви медиа груп, свършихме много работа, за да възвърнем доверието у хората, и мисля, че успяхме. Това го показват и рейтингите, и паралелните проучвания. Според национално проучване на агенция "Маркет линкс" новините и публицистиката ни се ползват със 71% доверие сред зрителите.

Не загубихте ли зрители, след като преместихте късните новини малко преди полунощ?

Не. Резултатите на новините в 23,30 ч са много добри, а освен това опитът на една друга телевизия да заеме освободената ниша в 22 ч с нейните новини, засега завършват неуспешно (Нова тв - б.р.). Когато Би Ти Ви беше създадена преди 14 г. от американската "Нюз корпорейшън", всички големи американски телевизии излъчваха късните си новини в 22 ч. Напоследък обаче дори и те ги преместиха от 23 ч, защото установиха, че навиците на хората се променят. Така че, ако се върна към темата за сърцата на зрителите - категоричен съм, че те не се губят или печелят с промяната в часа на емисиите. За съжаление, може да бъдат загубени, когато не се отрази масов протест на природозащитници на Орлов мост, а също така и с напускането на лица на телевизията като водещите на сутрешния блок... Това са нещата, които удрят в сърцето.

В Би Ти Ви никога досега не са били толкова важни новините и публицистиката, колкото са в момента. Но това, което ние правим, е да инвестираме в наши лица. Бих споменал успешния старт на двойката на "Тази сутрин" Антон Хекимян и Биляна Гавазова, водещите на "Тази събота" и "Тази неделя" Мариана Векилска и Диана Любенова, както и Светослав Иванов, който прави "120 минути".

И все пак - намалихте и публицистиката - "Лице в лице" беше съкратено от час и половина на 30 минути.

През 2014 г. това, че дадено предаване има голяма дължина, не означава задължително качество. Съкратеното "Лице в лице", намалено на 30 минути, с водеща Цветанка Ризова увеличи с над 3 пункта своя пазарен дял спрямо миналата година, стана лидер в слота и е единственото публицистично предаване в топ 50 на най-гледаните продукции.

Всички тези промени и налагането на повече забавление в ефира на Би Ти Ви водят до предположенията, че телевизията се прави по-продаваема. Би Ти Ви ще се продава ли?

В началото на май т.г. стана промяна в собствеността на СМЕ (компанията майка на Би Ти Ви медиа груп). Така най-големият акционер в СМЕ и съответно в Би Ти Ви медиа груп стана "Тайм Уорнър". Това е най-голямата медийна компания в света. В момента оценката на борсата е около 70 млрд. долара. Това е с над 20 пъти повече от оценката на MTG (собственикът на Нова тв - б.р.). Част от "Тайм Уорнър" е не само авторитетното сп. "Тайм", което излиза още от 1923 г., но също и телевизия СNN, най-големият производител на сериали и платен канал НВО... Принципите на "Тайм Уорнър" са обективна журналистика, професионализъм и креативност. Тук бих искал да цитирам покойния Стив Джобс, който, когато пое за втори път световния гигант Apple, каза - "Мисли различно". През цялата си кариера съм спазвал това - да бъда различен от конкуренцията. Копирането на модели не работи. Хората искат да гледат Би Ти Ви по Би Ти Ви и Нова тв по Нова тв.

Но наесен ще има 2 музикални риалити проекта.

Ще се уверите, че това, което ние правим, ще бъде различно.

Какво ще се случи с "Нека говорят"?

Предаването мина през една турбуленция, когато Росен Петров използва ефира за лични политически амбиции. Но заедно с външния продуцент "Дрийм Тийм" положихме огромни усилия и то възвърна своите позиции. Не сме финализирали есенната ни схема, но вероятно то ще остане в нашия ефир.

Ще използвате ли лиценза си за "Striscia la Notizia" (Голата истина)?

Купуването на лиценза е било грешка. Въпреки че Би Ти Ви е взела оригиналния лиценз, в същото време сходно предаване трайно се е настанило в ефира на друга телевизия. От програмна гледна точка още веднъж казвам - "Бъди различен".

Тогава кога ще има БГ формат в ефира, а не само предавания по чужд лиценз?

Очаквам деня, в който ще се роди такъв формат и бих бил щастлив, ако Би Ти Ви е телевизията, която го реализира.

Ще остане ли Би Ти Ви домът на родните сериали?

Тези дни стартира новият сезон на "Революция Z", но избрахме иновативен модел и пуснахме сериала по Би Ти Ви Синема. Ще продължим и "Столичани в повече" по Би Ти Ви. И занапред ще произвеждаме БГ сериали, въпреки че това в доста случаи се оказва скъпо удоволствие. За нас и за индустрията обаче е важно, като успоредно с това търсим и перфектния икономически модел. Имаме още 2 проекта за сериали - единият е за любов, другият е ситком (ситуационна комедия - б.р.).

Много се говори за успеха на турските сериали, явно е, че те са създали школа и се наложиха не само у нас, но и в много други страни. Когато обаче се приложат български сюжети и те се играят от наши актьори, сериалите ще бъдат и по-успешни от тези на съседите. Защото местното е по-близо до сърцето.

Като стана дума за тематични канали, искам да спомена, че Би Ти Ви медиа груп удължи договора си с УЕФА до 2018 г. и ще показваме Шампионска лига в Би Ти Ви Екшън, Ринг, както и във Voyo.bg още 4 г.

Има и още нещо - когато започнах работа тук, видях, че на интернет сайтовете на групата не беше обръщано достатъчно внимание. През последните месеци положихме много усилия. В края на м.г. Би Ти Ви медиа груп е била едва на 10-о място сред издателите на интернет сайтове, докато в края на май се изкачихме на пето място. Убеден съм, че до декември ще попаднем в топ 3.

На какво ще заложи Би Ти Ви наесен?

"Сървайвър". Ще бъде изключителен сезон - вече гледах първия епизод със затаен дъх. Приключи и първият етап на кастингите на "Гласът на България". По мнението на Слави Трифонов, чийто екип прави предаването, има най-силните участници досега. Истината е, че като цяло съм леко разочарован от конкуренцията. Очаквах повече тази пролет, защото това ни стимулира. В началото на годината прочетох заявка на ръководството на Нова тв, че те ще настигнат Би Ти Ви, а гледам, че в последните седмици по време на Световното първенство по футбол борбата беше за второто място между тях и БНТ. И тук бих искал да поздравя колегите от държавната телевизия за отличното отразяване на мондиала.

А вие винаги ли сте доволни от данните на агенция ГАРБ? Има ли дни, в които Би Ти Ви губи и не е първата телевизия?

Да, има такива случаи. В неделя, когато беше финалът на световното първенство, БНТ беше най-гледаната телевизия в България за целия ден. Не мисля, че конкуренцията трябва да се ограничава само в двубоя Би Ти Ви - Нова. И когато не сме доволни от резултатите, търсим да разберем какво не сме направили добре - в съдържанието, в промоцията, в програмирането.

ГАРБ е единствената агенция, призната от индустрията по отношение на инвестициите в реклами. Тя наскоро беше одитирана от френския институт CESP, според който агенцията е работеща и функционира добре. С голяма изненада научихме, че MTG са решили да ползват данните на друга агенция наесен. Според нас изборът на агенция е много важно решение и то не може да бъде взето еднолично, а трябва да е решение на цялата индустрия. Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) излязоха със становище по случая и ние се присъединихме към него, че не е полезно да има 2 агенции на пазара, а трябва да е само една. И пред двете асоциации заявихме готовност за обща среща с ръководството на Нова тв, за да разберем защо искат да сменят системата. През ноември м.г. в интервю за вашия вестник Вики Политова (тогава тя беше начело на Би Ти Ви медиа груп - б.р.) казва, че системата на ГАРБ е работеща. Изцяло се съгласявам с това мнение.

Как ще се промени тв пазарът у нас, след като ТВ7 поиска да бъде обявена в несъстоятелност?

Искате ли някое от предаванията или лицата им?На пазара едва ли има място за трета комерсиална телевизия. За съжаление, случващото се с ТВ7 го потвърждава. Въпреки това желая успех на колегите. Не бих искал да спекулирам относно бъдещето на определени предавания или хора, които работят там. От друга страна - мисля, че ние си имаме всичко.

ПОСЛЕДНИ

Реклама