Държавните служители плащат от джоба си здравните си вноски
Финансовият министър Симеон Дянков лансира идеята държавните служители също да започнат да плащат от джоба си здравни вноски, като мярка за борба с икономическата криза и като алтернативен вариант на увеличението на здравната вноска за всички останали българи. Сумата, която ще влезе в бюджета, ако и държавните служители започнат да плащат данък здраве, е близка до сумата, която би дошла от увеличаването на здравната вноска от 8 на 10%. По разчетите на финансовото министерство става дума за около 296 милиона лева.
„Държавните служители, вместо държавата да им плаща, и става въпрос за всички държавни служители, могат те да си ги плащат. Ние сме изчислили там колко пари ще се спестят в бюджета”, каза Дянков.
Опозицията изрази песимизъм за идеята на правителството.
„Ние бихме го подкрепили, но това едва ли ще се случи. Най-доброто решение е държавата да изпълнява задълженията си към своите служители и по отношение на бизнеса, на който е сериозен длъжник”, коментира Алиосман Имамов от ДПС.
„Искам да попитам увеличаването на здравната вноска за сметка на хората, което е намаляване на доходите какъв ефект върху заетостта ще даде, би трябвало да има ясен отговор”, каза Сергей Станишев.
Според икономиста Георги Ангелов правителството е на прав път.
„Това решение държавните служители да плащат своите вноски ще донесе повече пари, тъй като увеличението на облагането върху частния сектор ще увеличи безработицата и оттам бюджетът ще бъде ударен заради по-малко работещи, които ще плащат данъци. От друга - заради повече помощи за безработни, които ще плаща. Така че увеличението на вноските най-вероятно няма да доведе до никакви приходи за бюджета, Георги Ангелов, старши икономист „Отворено общество”.
В момента всички държавни служители не плащат вноски за здравеопазване и пенсиониране. Държавата поема техните обезщетения при безработица, бременност и майчинство, трудова злополука, инвалидност и смърт.
„Държавните служители, вместо държавата да им плаща, и става въпрос за всички държавни служители, могат те да си ги плащат. Ние сме изчислили там колко пари ще се спестят в бюджета”, каза Дянков.
Опозицията изрази песимизъм за идеята на правителството.
„Ние бихме го подкрепили, но това едва ли ще се случи. Най-доброто решение е държавата да изпълнява задълженията си към своите служители и по отношение на бизнеса, на който е сериозен длъжник”, коментира Алиосман Имамов от ДПС.
„Искам да попитам увеличаването на здравната вноска за сметка на хората, което е намаляване на доходите какъв ефект върху заетостта ще даде, би трябвало да има ясен отговор”, каза Сергей Станишев.
Според икономиста Георги Ангелов правителството е на прав път.
„Това решение държавните служители да плащат своите вноски ще донесе повече пари, тъй като увеличението на облагането върху частния сектор ще увеличи безработицата и оттам бюджетът ще бъде ударен заради по-малко работещи, които ще плащат данъци. От друга - заради повече помощи за безработни, които ще плаща. Така че увеличението на вноските най-вероятно няма да доведе до никакви приходи за бюджета, Георги Ангелов, старши икономист „Отворено общество”.
В момента всички държавни служители не плащат вноски за здравеопазване и пенсиониране. Държавата поема техните обезщетения при безработица, бременност и майчинство, трудова злополука, инвалидност и смърт.
Последни от Институции
Коментари (31) Най-старите отгоре
qdosanata
12.03.2010 /
16:34
Завист и само завист лъха от всички тези, които не са държавни служители!Защо ни мразите нас-държавните служители-като вие сте по-квалифицирани и грамотни защо вие не сте на нашите места??Защо си мислите,че всички държавни служители имат едни и същи заплати,бонуси и какво ли още не??Щом сте толкова знаещи,защо не си знаете правата-че навсякъде където работите и ви осигуряват имате право на отпуска и работно облекло и/или пари за храна?Защо не си потърсите правата,а гледате в чуждата паничка?Толкова злоба у вас-защо ?
reicho07
12.03.2010 /
15:14
Уважеами bgcorp и всички държавни служители,
Като не сте доволни от Вашите заплати и от това, че може би ще започнете и Вие да си плащате осигуровките, има и други начини. Напуснете и отидете да работите в частният сектор. Там ще Ви посрещнат сигурно с пита и мед, защото само Вие сте квалифицирани и имате образувание. Ние останалите сме прости и заради това от нашите удръжки се плащат Вашите заплати, бонуси и тем подобни. Ами замислете си малко де, не може в такаъв труден период в който се намираме всичко да се изцежда от народа, а Вие каймака да седите от горе и да си продължавате по старому. Незнам колко наети в частният сектор са вземали някога 13-та заплата, ама Вие си вземате, нали?! Колко хора са вземали бонуси?! Аз лично не съм получавал никога в целият си трудов стаж 13-та заплата! А да не говорим, че празници като 3-ти март, Великден, Коледа и Нова Година са абсолютно работни. Ние работим и в събота, а на Вас Ви се е наложило да работите в събота и в извън работно време. Но колко пъти Ви се случва това през годината? Какво ще кажете да направите така на Бъдни вечер, Коледа и всички дни до Нова Година (без почивка като събота и неделя) да работите до 9-10 часа вечерта, а за капак по Нова Година Вашият работен ден да започне в 7 сутринта и да свърши в 2 часа през ноща на 1-ви Януари. И какъв беше бонуса - потупване по рамото. А заплатата не променена 314 лева! Е, с навлизане в кризата заплатата ми претърпя леки промени надолу с около 20%.
За това не се бийте да станете държавен служител, ами отидете в частният сектор! Както съм аз и всички които Ви издържат и Ви плащат заплатите.
Като не сте доволни от Вашите заплати и от това, че може би ще започнете и Вие да си плащате осигуровките, има и други начини. Напуснете и отидете да работите в частният сектор. Там ще Ви посрещнат сигурно с пита и мед, защото само Вие сте квалифицирани и имате образувание. Ние останалите сме прости и заради това от нашите удръжки се плащат Вашите заплати, бонуси и тем подобни. Ами замислете си малко де, не може в такаъв труден период в който се намираме всичко да се изцежда от народа, а Вие каймака да седите от горе и да си продължавате по старому. Незнам колко наети в частният сектор са вземали някога 13-та заплата, ама Вие си вземате, нали?! Колко хора са вземали бонуси?! Аз лично не съм получавал никога в целият си трудов стаж 13-та заплата! А да не говорим, че празници като 3-ти март, Великден, Коледа и Нова Година са абсолютно работни. Ние работим и в събота, а на Вас Ви се е наложило да работите в събота и в извън работно време. Но колко пъти Ви се случва това през годината? Какво ще кажете да направите така на Бъдни вечер, Коледа и всички дни до Нова Година (без почивка като събота и неделя) да работите до 9-10 часа вечерта, а за капак по Нова Година Вашият работен ден да започне в 7 сутринта и да свърши в 2 часа през ноща на 1-ви Януари. И какъв беше бонуса - потупване по рамото. А заплатата не променена 314 лева! Е, с навлизане в кризата заплатата ми претърпя леки промени надолу с около 20%.
За това не се бийте да станете държавен служител, ами отидете в частният сектор! Както съм аз и всички които Ви издържат и Ви плащат заплатите.
mv2365
12.03.2010 /
11:27
Към:qdosanata,6amana,Bon_Bon11,GPN,zakz и т.н.
Държавните служители били с две висши образования и следдипломна квалификация. За съжаление обаче не са научили българската граматика,изучавана в основното училище:не знаят,че изречението започва с главна буква,"габровската" поговорка е от шопския край,а какво да кажем за бисерите/цитирам/-"много нещта ", "шото от финански"?Нищо не споменават и за служебните мобилни телефони с неограничени разговори в група,но и с 30 лв. месечно за лични нужди.Ами това си е чист бонус към заплатата.Получават и два пъти годишно работно облекло.
Аз работя в частна фирма на три смени за 350 лв./бруто/,имам висше образование и следдипломни квалификации и също се налага да оставам често след работно време,за да си довърша работата.При нас също имаше съкращения и нямаше корекция на заплатите.От 10 г. не сме получавали работно облекло.Солидарно с работодателя плащам осигуровки:ЗОК,фонд ПЕНСИИ, фонд БЕЗРАБОТИЦА,фонд БОЛЕСТ / МАЙЧИНСТВО.Така,че съвсем естествено е и държавните служители също да си плащат ТЕЗИ ОСИГУРОВКИ.
Благодаря Ви,че отделихте време да прочетете коментара ми.
Държавните служители били с две висши образования и следдипломна квалификация. За съжаление обаче не са научили българската граматика,изучавана в основното училище:не знаят,че изречението започва с главна буква,"габровската" поговорка е от шопския край,а какво да кажем за бисерите/цитирам/-"много нещта ", "шото от финански"?Нищо не споменават и за служебните мобилни телефони с неограничени разговори в група,но и с 30 лв. месечно за лични нужди.Ами това си е чист бонус към заплатата.Получават и два пъти годишно работно облекло.
Аз работя в частна фирма на три смени за 350 лв./бруто/,имам висше образование и следдипломни квалификации и също се налага да оставам често след работно време,за да си довърша работата.При нас също имаше съкращения и нямаше корекция на заплатите.От 10 г. не сме получавали работно облекло.Солидарно с работодателя плащам осигуровки:ЗОК,фонд ПЕНСИИ, фонд БЕЗРАБОТИЦА,фонд БОЛЕСТ / МАЙЧИНСТВО.Така,че съвсем естествено е и държавните служители също да си плащат ТЕЗИ ОСИГУРОВКИ.
Благодаря Ви,че отделихте време да прочетете коментара ми.
bgcorp
12.03.2010 /
09:33
Както каза qdosanata, не знаете какво е да си държавен служител. Представяте си го в целия блясък и величие. Истината обаче е, че във всяко стадо има черна овца и не трябва да ни слагате под общ знаменател. Не на всички заплатите са по 1000 лв. Аз получавам чисто 380 , а съм на 25 г. Задайте си въпроса как се създава семейство с тази заплата, дали може човек тръгнал от нулата да просперира? Не съм и някой мързеливец, обичам си работата, често ми се е налагало събота, неделя да работя, след 17:00, имам да взимам една камара отпуски - но пак немога защото ме затрупват със задачи. Честно казано ми се уби желанието да работя в този сектор, не защото не обичам работата си, а заради чисто финансовата нестабилност. Замислете се и защо обикновенно държавният служител е 35-55 годишен.
Незнам защо се е породило убеждението че ОБИКНОВЕННИЯТ държавен служител е причина за цялостната картинка в Бг. Съгласен съм да се плащам 10% здравна вноска, но да направят на специалистите заплатите 700-800 лв както е в частния сектор.
И за всички, който ще продължат да плюят след моя коментар, замислете се защо младите хора като мен, нахъсани след дипломирането си предпочитат частния сектор и изразходвт цялият си хъс и енергия за печалбата на частните лица "бизнес-мутри".
Незнам защо се е породило убеждението че ОБИКНОВЕННИЯТ държавен служител е причина за цялостната картинка в Бг. Съгласен съм да се плащам 10% здравна вноска, но да направят на специалистите заплатите 700-800 лв както е в частния сектор.
И за всички, който ще продължат да плюят след моя коментар, замислете се защо младите хора като мен, нахъсани след дипломирането си предпочитат частния сектор и изразходвт цялият си хъс и енергия за печалбата на частните лица "бизнес-мутри".
rumen221
12.03.2010 /
09:29
Приятели,
И един Милиард да се "налеят", промяна няма да има..., без реформа... в нашето Тотално болно, Тоталитарно здравеопазване...
- Защото за него има… „Панацея”
Нарича се „Лична Здравно-осигурителна, Дебитно-кредитна сметка”…
Новите "Лични карти" могат и трябва, да са едновременно и „Електронно здравно досие”… и „Лична Здравно-осигурителна, Дебитно-кредитна сметка”…(за разплащания единствено в Здравеопазването)
Вноските за здраве Трябва...!!!, да се правят в Строго съответствие с Конституцията:
- „Чл. 52. (2) Здравеопазването на гражданите се финансира от Държавния бюджет, от Работодателите, от Лични и колективни осигурителни вноски и от други източници при условия и по ред, определени със закон.”
След като няма съотношение – Значи По равно за тримата съвносители…!!!
Въпроса е по колко, а отговора: – По 5% от личния доход за всеки от тримата вносители..., а гражданите ще са „Контрольори”, чрез сметките си на цялата здравна система…
Вноските се правят за всеки доход от труд и доходоносна собственост – биз „таван”, харчат се при нужда, а при недостиг, чрез „Здравно-осигурителната каса”, се заемат средства от другите граждани, които после се връщат с увеличени вноски.
При смърт, 50% от сметката се наследява, а останалото е за здравна солидарност…
Колкото до задълженията на Правителството в Държавата ни, по Конституция...:
..." - Чл. 52. (1) Гражданите имат право на здравно осигуряване, гарантиращо им Достъпна медицинска помощ, и на Безплатно ползване на медицинско обслужване , при условия и по ред, определени със закон..."
От ГЕРБ, да не се правят на червени или сини "комунисти", за сметка на зравното осигуряване, а чрез бюджета да си изпълнят Конституционните задължения...!!!
И един Милиард да се "налеят", промяна няма да има..., без реформа... в нашето Тотално болно, Тоталитарно здравеопазване...
- Защото за него има… „Панацея”
Нарича се „Лична Здравно-осигурителна, Дебитно-кредитна сметка”…
Новите "Лични карти" могат и трябва, да са едновременно и „Електронно здравно досие”… и „Лична Здравно-осигурителна, Дебитно-кредитна сметка”…(за разплащания единствено в Здравеопазването)
Вноските за здраве Трябва...!!!, да се правят в Строго съответствие с Конституцията:
- „Чл. 52. (2) Здравеопазването на гражданите се финансира от Държавния бюджет, от Работодателите, от Лични и колективни осигурителни вноски и от други източници при условия и по ред, определени със закон.”
След като няма съотношение – Значи По равно за тримата съвносители…!!!
Въпроса е по колко, а отговора: – По 5% от личния доход за всеки от тримата вносители..., а гражданите ще са „Контрольори”, чрез сметките си на цялата здравна система…
Вноските се правят за всеки доход от труд и доходоносна собственост – биз „таван”, харчат се при нужда, а при недостиг, чрез „Здравно-осигурителната каса”, се заемат средства от другите граждани, които после се връщат с увеличени вноски.
При смърт, 50% от сметката се наследява, а останалото е за здравна солидарност…
Колкото до задълженията на Правителството в Държавата ни, по Конституция...:
..." - Чл. 52. (1) Гражданите имат право на здравно осигуряване, гарантиращо им Достъпна медицинска помощ, и на Безплатно ползване на медицинско обслужване , при условия и по ред, определени със закон..."
От ГЕРБ, да не се правят на червени или сини "комунисти", за сметка на зравното осигуряване, а чрез бюджета да си изпълнят Конституционните задължения...!!!
stefan_833
12.03.2010 /
09:07
Нека да си плащат държавните служители ние как плащаме и работим за всякъкви малкоумници от частният сектор. Нестига че имат спокойствие и сигурност, да не говоря че само те имат отпуска болничен и майчински ако някой от частният сектор излезе болничен най-вероятно повече няма да работи на същото място и само те работят по 8 часа другите блъскаме като идиоти от 12 нагоре
tevter
12.03.2010 /
08:58
Държавни служители е много общо понятие.щам става дума за данаци и за пари....мисля че това предложение се приеме,да плащат тия хора с от 800 лв нагоре.
jurisdiction
12.03.2010 /
08:45
Министър Дянков да си ходи!
И аз съм държавен служител, но получавам 380 лв заплата. Високи са заплатите на директорите на дирекции и началниците на отдели. Наясно ли сте, че старши специалист получава в пъти повече от младши юрисконсулт? Това не е ли дразнещо? Какво да кажем за допълнителните възнаграждения, които получават директорите на дирекции и началниците на отдели? Защо господата управляващи използват суматохата и настройват хората срещу държавните служители? Ако нямах дете на 3 години нищо нямаше да ме задържа тук. И защо ли да ме задържа? С тази заплата, на квартира и с безработен съпруг... И това не е само до мен. Управляващите си правят експерименти с народа - "пускат" нещо в пространството и очакват каква ще бъде реакцията на хората. Така ли ще излезем от кризата
И аз съм държавен служител, но получавам 380 лв заплата. Високи са заплатите на директорите на дирекции и началниците на отдели. Наясно ли сте, че старши специалист получава в пъти повече от младши юрисконсулт? Това не е ли дразнещо? Какво да кажем за допълнителните възнаграждения, които получават директорите на дирекции и началниците на отдели? Защо господата управляващи използват суматохата и настройват хората срещу държавните служители? Ако нямах дете на 3 години нищо нямаше да ме задържа тук. И защо ли да ме задържа? С тази заплата, на квартира и с безработен съпруг... И това не е само до мен. Управляващите си правят експерименти с народа - "пускат" нещо в пространството и очакват каква ще бъде реакцията на хората. Така ли ще излезем от кризата
hadjyl
12.03.2010 /
08:27
tazi vnoska predvaritelno e ot4islena ot zaplatite na "darjavnite slujiteli" taka 4e diankov parvo triabva da gi za4isli togava da gi vzeme
qdosanata
12.03.2010 /
08:12
Ясно ми стана едно-тези,които се изказват против държавните служители -нищо не знаят за това кой се нарича държавен служител,каква заплата взима ,работно време.....
Завиждате бе хора!Как може в нашата нация само завистта да е основното?!
Все гледате в чуждата паничка ,но и и пак не доглеждате нещата.
Като разберете какво значи държавен служител и колко взима той -тогава коментирайте,а ако имате желание-ми вземете станете държавен служител-никак не е сложно-изкарайте по няколко висши образования,няколко квалификации,явете се на няколко конкурса-и...работата е готова-тогава вече -коментирайте-да ви видя какви ще ги говорите!
Завиждате бе хора!Как може в нашата нация само завистта да е основното?!
Все гледате в чуждата паничка ,но и и пак не доглеждате нещата.
Като разберете какво значи държавен служител и колко взима той -тогава коментирайте,а ако имате желание-ми вземете станете държавен служител-никак не е сложно-изкарайте по няколко висши образования,няколко квалификации,явете се на няколко конкурса-и...работата е готова-тогава вече -коментирайте-да ви видя какви ще ги говорите!
d_chweika
12.03.2010 /
08:04
Защо се жалват държавните служители че трябва да си плащат осигуровки.Нали от такива като пишештите по долу сме на това положение-все големи специалисти.Техния работодател не им е издължил осигуровките към здравната каса.Лекарите защо не преглеждаха осигурените а търсеха пари от правителството.Ако това не е геноцид здраве му кажи.Безработните имат задължения без доходи,работещите-не.Ами да се пробат в часния сектор като са толкова големи доходите там.Радвам се и на идеята на администрацията на НЗОК да се търсят вноски със задна дата.Господата от ДПС ще подскочат след малко повече от месец като дойдат от Турция да си сменят личните документи- какви суми ще им искат за осигуровки за да им издадат нови лични карти и паспорти.Както и двата милиона и осемстотин хиляди българи гурбетчии зад граница.Те се осигуряват там но имат и тук задължения и то с лихви.Така че ви очакват все по светли дни.Никой не си зададе въпроса защо не ни взеха в еврозоната-нямаме производство на стоки и услуги.Стягайте коланите и успех на министъра
vivanoff
12.03.2010 /
06:53
Най- сетне нещо реално!Да не плачат държавните служители-заплатите им са много големи ,безплатни дрехи два пъти в годината,големи отпуски,не ги съкращават,ефекта от работата им е съмнителен....и други разни глезотии....
И едно е 2% върху 300 лева на един временно работещ,друго е 2% върху 1000 лева на един държавен служител,нали? Това ще е удар в десятката на Министър Дянков...(ако не скочат всички срещу него....)
И едно е 2% върху 300 лева на един временно работещ,друго е 2% върху 1000 лева на един държавен служител,нали? Това ще е удар в десятката на Министър Дянков...(ако не скочат всички срещу него....)
397553
12.03.2010 /
00:30
Правилно е да си плащат държавните служители и те осигуровките.Ами заради държавните служители съкратиха колегите им които пак работиха за Държавата,но със средно образование,които си плащаха здр.осигуровки 40%.Както и всички други си плащат,дори ние безработните си плащаме/дори да не е справедливо в тази страна/.Да вдигнат значително здр.осигуровки на всички в сивият сектор,които имат двойно счетоводство и ги осигуряват на мин.заплати.там трябва проверки и събиране на дължимите пари за здраве и пенсии,а не Държавата да дава пари на бизнеса,че той имал да взима.Проверки и прилагане на чл.6 от Конституцията ни.
zakz
12.03.2010 /
00:00
Като държавен служител, аз съм възмутена! Моята заплата е 330 лева ,дами и господа! в момента сме в две кампании и работим за трима, не стига че съкратиха
персонала , но и не назначават нов , нито пък НИ ВДИГНАХА ЗАПЛАТИТЕ!
ХОРАТА ,явно си мислят ,че взимаме големи пари ! ами хора поинтересувайте се какви пари вземаме действително ! работя от 2 години и заплата ми от 330 лева не е мръднала, а работим много!!!!!
всеки от колегите в моминта е сам в стаята си и обслужва граждани нон-стоп!
почивката ни на обед и 30мин.-само. Сега ще се работи и в събота и неделя!
НАПРАВО ОБИДА ЗА ДЪРЖАВНИЯ СЛУЖИТЕЛ!
ВЪЗМУТИТЕЛНО!
персонала , но и не назначават нов , нито пък НИ ВДИГНАХА ЗАПЛАТИТЕ!
ХОРАТА ,явно си мислят ,че взимаме големи пари ! ами хора поинтересувайте се какви пари вземаме действително ! работя от 2 години и заплата ми от 330 лева не е мръднала, а работим много!!!!!
всеки от колегите в моминта е сам в стаята си и обслужва граждани нон-стоп!
почивката ни на обед и 30мин.-само. Сега ще се работи и в събота и неделя!
НАПРАВО ОБИДА ЗА ДЪРЖАВНИЯ СЛУЖИТЕЛ!
ВЪЗМУТИТЕЛНО!
sanigenova
11.03.2010 /
23:37
Както аз си плащам всеки месец осигуровките, така ще си ги плаща и всеки гражданин на тази страна. Пред закона всички са равни. А глезльовците и глезлите да не се правят на ощипани.
annette_
11.03.2010 /
22:42
Разбира се, че държавните служители трябва да си плащат здравните осигуровки и пенсионните. И без това ефекта от тяхната дейност е НУЛЕВ. Дупки по пътищата, скъпи ток и парно никакви правила. Няма да ги издържаме и да плащаме и за тея държавни мазни боклуци дето по цял ден търкат мазни гъзове в столовете купени с наши пари.
На фона на цялата мизерия която е налегнала цялата скапана държава са ни необходими и 200000 нещастника на които да им подсигуряваме здравето и пенсийте!!!!!!!!!
Ще си плащат ако не им изнася да се изнасят, както се казва "с тях добре без тях по добре"
На фона на цялата мизерия която е налегнала цялата скапана държава са ни необходими и 200000 нещастника на които да им подсигуряваме здравето и пенсийте!!!!!!!!!
Ще си плащат ако не им изнася да се изнасят, както се казва "с тях добре без тях по добре"
lysiana
11.03.2010 /
22:23
до ЯДОСАНАТА ,,ДАМА,,---ТИ НОРМАЛНА ЛИ СИ С ТИЯ ИЗКАЗВАНИЯ ? Беден ми е речника с това как да те нарека ,пък си уж умна(държавна служителка ) .Ам кой да ти плаща ма досега,аз ли с350 лв. заплата и 2 образования ,2 деца и инвалид .Дай да тъ осиновя ако искаш а ? Свиканали сте на готово всичко и сега ревете като .......... Си плащате и още как скъпа,каквото за всички такова и за вас.Не ви е срам хората се зачудили как д асе изхранят тя за кво реве .
GPN
11.03.2010 /
22:07
този министър трябва да го махнат заради много нещта не знам какво е правил в Америка но явно е разхождал кучета в Аляска шото от финански нищо не разбира
rado1409
11.03.2010 /
21:53
Финансовият министър Симеон Дянков спокйно може да си подаде оставката.С това свое изказване,че ние държавните служители трябва да си плащаме даже здравните и пенсионните осигуровки.Те са ни взети предварително!!!!!!!!Всички имат права,който защитават дори и с цената на стачки,пушене на цигари,пиене на минерална вода................Ами ако ние трагнем да стачкуваме????Тоест правителство няма да има.Затова нека преди да се изказват неподготвени някой смешници(който излизат дори и пред медиите небраснати,тоест никакво УВАЖЕНИЕ)да помислят каде биха били те.
Bon_Bon11
11.03.2010 /
21:48
Когато през 2004 година се преназначаваха служители от трудов договор на служебно правоотношение, поради промяна в закона се случи точно това и нека някои хора да си го припомнят - заплатата по трудов договор беше намалена с размера на осигуровките и така се формира същата заплата, каквата служителят е получавал по трудов договор - надявам се да има хора които да го помнят това и да се съобразят с него. На всичкото отгоре същата година тези, които бяха на трудов договор получиха средства от СБКО в края на годината, а държавните служители нищо, а в същото време имат страшно много ограничения по закон. Както и да е - като са решили да принизяват още повече и повече някои от сферите на държавна служба то повече няма на къде. Трябва да се знае, че в някои сфери държавните служители получават 1000 - 2000, а някъде 400 - 500 - къде е справедливостта.
teodorterziev_36
11.03.2010 /
21:46
Не ми е ясно защо се оплакват държавните служители - взимате си заплатите ,нали? И то редовно! Сега се поставете на мястото на трайно безработните в България от който се иска всеки месец да плащат на държавата (и вашите) задължителни здравни осигуровки без да е получил за месеца и един лев доходи.Представете си ,че в джобовете си нямате и едно левче,а ви искат да платите за нещо което не сте ползвали всеки месец задължителен данък,че ви изкарват и престъпник за деянието?Е какво ще кажете дами и господа държавни служители?Това редно ли е в една тъй наричаща се демократична държава?
Мисля ,че всички сме засегнати от тая несправедливост наречена задължителна здравна осигуровка.
Решението е просто:
Правят се здравни карти на българите (както е в другите държави)
в които постъпват удържаниет пари от съответното лице и от работодателя,
олихвяват се всеки месец и естествено на края на годината,
ползват се единствено и само за посещение при лекар или болнично лечение,
без право сумите по тези сметки да се пипат от който и да е,
а само и единствено от лекаря при преглед на болния.
Може 20 години да не се наложи човек да се разболее,
но тези суми се натрупват и когато това се
случи се ползват само и по предназначение.
Така никоя институция няма да може да пипа и
разполага с парите на българина по тази сметка.
Да, но сега не е така и не се знае къде отиват
тези пари от здравни вноски и кой ги ползва и за какво.
Дано се промени системата, защото тази не струва.
Гражданска петиция срещу липсата на право на избор за здравно осигуряване
Линк на петицията:
www.bgpetition.com/Sreshtu-lipsata-na-pravo-na-izbor-za-zdravno-osigurqvane/index.html
Вземете участие. Разнесете мълвата. Изразете мнението си.
Подпиши писмото
Линк във Фейсбук:
www.facebook.com/pages/edit/?id=365950307588#!/pages/Grazdanska-peticia-sresu-lipsata-na-pravo-na-izbor-za-zdravno-osiguravane/365950307588
Мисля ,че всички сме засегнати от тая несправедливост наречена задължителна здравна осигуровка.
Решението е просто:
Правят се здравни карти на българите (както е в другите държави)
в които постъпват удържаниет пари от съответното лице и от работодателя,
олихвяват се всеки месец и естествено на края на годината,
ползват се единствено и само за посещение при лекар или болнично лечение,
без право сумите по тези сметки да се пипат от който и да е,
а само и единствено от лекаря при преглед на болния.
Може 20 години да не се наложи човек да се разболее,
но тези суми се натрупват и когато това се
случи се ползват само и по предназначение.
Така никоя институция няма да може да пипа и
разполага с парите на българина по тази сметка.
Да, но сега не е така и не се знае къде отиват
тези пари от здравни вноски и кой ги ползва и за какво.
Дано се промени системата, защото тази не струва.
Гражданска петиция срещу липсата на право на избор за здравно осигуряване
Линк на петицията:
www.bgpetition.com/Sreshtu-lipsata-na-pravo-na-izbor-za-zdravno-osigurqvane/index.html
Вземете участие. Разнесете мълвата. Изразете мнението си.
Подпиши писмото
Линк във Фейсбук:
www.facebook.com/pages/edit/?id=365950307588#!/pages/Grazdanska-peticia-sresu-lipsata-na-pravo-na-izbor-za-zdravno-osiguravane/365950307588
Bon_Bon11
11.03.2010 /
21:38
не е честно когато са им формирали заплатите на държавните служители - това вече им е било взето
6amana
11.03.2010 /
20:46
Да разбира се, да се съгласим и доброволно да ни намалят заплатите викам че са много високи на фона на всички цени на парно ток и др. Е хайде да не ревнат всички държавни служители колко дни нощи са стояли на работа без заплащане. само и само да са на работа. А тези пари каде са или никой това не го отчита когато държавният служител остане след работно време.
sabit80
11.03.2010 /
20:34
i sis naz ne e 4esno sami da si vnasqme osigorovkite ama nigi iskat nali i si gi vnasqme sami za naz bezrabotniq mislili nqkoy a!!!!???!!!!!!!!!!taka4e i vi 6te si pla6tate kato nas.
bloodsucker32go
11.03.2010 /
20:26
Точно така държавните служители да си плащат здравните осигуровки .Как безработните намираме средства да се самоусигуряваме ,а на държавните служители да им го плаща държавата т.е. народа . Увеличението с 2% да не влиза в сила .
nameri
11.03.2010 /
20:17
Категорично съм против държавните служители да плащат сами всички осигурителни вноски. Държавата, в лицето на Правителството трябва да се замисли сериозно за тази стъпка, защото не само лекари, учители и други работещи в частния бизнес могат да стачкуват...
Държавния служител съгласно чл. 2 от ЗДСл е: " лице, което по силата на административен акт за назначаване заема платена щатна длъжност в държавната администрация и подпомага орган на държавната власт при осъществяване на неговите правомощия."...
Много лесно може да не подпомагаме държавната власт, както тя не подпомага нас, ако смята да приеме това неразумно решение..
Държавния служител съгласно чл. 2 от ЗДСл е: " лице, което по силата на административен акт за назначаване заема платена щатна длъжност в държавната администрация и подпомага орган на държавната власт при осъществяване на неговите правомощия."...
Много лесно може да не подпомагаме държавната власт, както тя не подпомага нас, ако смята да приеме това неразумно решение..
kj66
11.03.2010 /
20:10
Не натоварвайте държавните служители със здравни /а ако мине и с пенсионни/ осигуровки!
ЗАЩОТО:
1. Държавният служител НЕ Е "ЧИНОВНИК"! Към него има дори прекалено много образователни и конкурсни изисквания. А единственият ангажимент на държавата към него е ЗАКОННОТО МУ ПРАВО на платени от държавата осигуровки.
2. Държавният служител получава средно 540 лв. заплата, докато в частния сектор /който той често контролира/ средната заплата е 770 лева.
3. Държавният служител не е получил индексация още на миналогодишната си заплата изобщо, дори не му е компенсирана поне официалната инфлация.
4. Държавният служител на практика не може да членува в синдикати /няма създадени такива/, не може по закон да стачкува ефективно. Медиите масово помагат за насаждане на допълнителна омраза към него, не стига че останалите хора мразят държавния служител, защото от него зависят техните интереси, а той има "сигурна заплата".
5. Държавният служител в общия случай е жена на 35-55 години с 2 деца и 2 висши образования плюс 2-3 следдипломни квалификации, чиято основна мотивация да работи като държавен служител е малко сигурност за редовна, макар и недостатъчна заплата, с която да издържа наравно с мъжа си семейството си.
Ако лишите от самочувствие и сигурност държавния служител, то той ще отиде на работа при частника за повече пари и ще се възползва от познанствата и познанията си за системата, в която е работил, или пък много по-лесно ще се корумпира, ако остане на служба.
КАК ЩЕ ФУНКЦИОНИРА ДЪРЖАВАТА, АКО СЛУЖИТЕЛИТЕ Й СА РАЗКОЛЕБАНИ И СЕ СТРАХУВАТ?
ЗАЩОТО:
1. Държавният служител НЕ Е "ЧИНОВНИК"! Към него има дори прекалено много образователни и конкурсни изисквания. А единственият ангажимент на държавата към него е ЗАКОННОТО МУ ПРАВО на платени от държавата осигуровки.
2. Държавният служител получава средно 540 лв. заплата, докато в частния сектор /който той често контролира/ средната заплата е 770 лева.
3. Държавният служител не е получил индексация още на миналогодишната си заплата изобщо, дори не му е компенсирана поне официалната инфлация.
4. Държавният служител на практика не може да членува в синдикати /няма създадени такива/, не може по закон да стачкува ефективно. Медиите масово помагат за насаждане на допълнителна омраза към него, не стига че останалите хора мразят държавния служител, защото от него зависят техните интереси, а той има "сигурна заплата".
5. Държавният служител в общия случай е жена на 35-55 години с 2 деца и 2 висши образования плюс 2-3 следдипломни квалификации, чиято основна мотивация да работи като държавен служител е малко сигурност за редовна, макар и недостатъчна заплата, с която да издържа наравно с мъжа си семейството си.
Ако лишите от самочувствие и сигурност държавния служител, то той ще отиде на работа при частника за повече пари и ще се възползва от познанствата и познанията си за системата, в която е работил, или пък много по-лесно ще се корумпира, ако остане на служба.
КАК ЩЕ ФУНКЦИОНИРА ДЪРЖАВАТА, АКО СЛУЖИТЕЛИТЕ Й СА РАЗКОЛЕБАНИ И СЕ СТРАХУВАТ?
qdosanata
11.03.2010 /
20:10
Някой може ли да ми обясни,след като се водя държавен служител и държавата е моят работодател,защо аз да си плащам сама вноските??Нима работещите в частния сектор сами си ги плащат?
И без това безплатните езикови и компютърни курсове от ЕС са само за хора КОИТО НЕ СА ДЪРЖАВНИ СЛУЖИТЕЛИ!!!!!!
Къде тогава ми е предимството на мен за това ,че съм държавен служител??? За какво съм учила и съм се трудила толкова много - за да плащам и на мързеливците ли,на тези,които не само,че не им се работи,но и завиждат на успеха на другите???
Габровската поговорка остава в сила - я не сакам на мене да ми е добре, я сакам на Вуте да му е зле.
Е,държава продължава да се грижи за младото поколение-бях голяма родолюбка,но вече не ми остана вяра-оправия няма и няма скоро да има.
Не е честно да се постъпва така с нас!не е честно!
И без това безплатните езикови и компютърни курсове от ЕС са само за хора КОИТО НЕ СА ДЪРЖАВНИ СЛУЖИТЕЛИ!!!!!!
Къде тогава ми е предимството на мен за това ,че съм държавен служител??? За какво съм учила и съм се трудила толкова много - за да плащам и на мързеливците ли,на тези,които не само,че не им се работи,но и завиждат на успеха на другите???
Габровската поговорка остава в сила - я не сакам на мене да ми е добре, я сакам на Вуте да му е зле.
Е,държава продължава да се грижи за младото поколение-бях голяма родолюбка,но вече не ми остана вяра-оправия няма и няма скоро да има.
Не е честно да се постъпва така с нас!не е честно!











