До 20 000 лева взимат безработни за свой бизнес
Видео (1) | Снимки (1)
Агенцията по заетостта отпуска до 20 000 лева на безработните българи за стартиране на собствен бизнес. Парите се дават абсолютно безвъзмездно и не трябва да се връщат.
Хората, които към момента са без работа, наброяват около 300 000 българи. Ако някой от тях реши да си отвори магазинче за цветя, например, ще му трябва начален капитал от точно около 20-25 000 лева - пари за регистриране на фирма, купуване на касов апарат, стока и въобще за всичко необходимо. Ако реши да ги изтегли като кредит за 5 години, заради лихвите ще върне на банката с около 7 000 лева повече.
С новата европейска програма обаче, предприемчивите безработни могат да получат до 20 000 лева безвъзмездно и да забравят за вариант кредит или пари назаем. Парите по програмата ще стигнат за подпомагане на собствен бизнес на поне 2 500 души.
"В момента един млад човек, на моята възраст, с под 1 500 лева в този град въобще няма възможност да се справи с каквото и да е", смята 34-годишният Димитър Радев, който е висшист икономист и безработен от шест месеца.
До момента той се е оглеждал за работа както в България, така и в чужбина. От днес обаче може да помисли и за стартиране на собствен бизнес, с който да изкарва доходите си. Това може да се случи като се включи в новата програма "Подкрепа за предприемчивите българи". В нея могат да участват безработни със средно или висше образование.
Капацитетът е за около 10 000 души, които ще бъдат обучени в две направления - "малък и среден бизнес" и "бизнес услуги". Обучението ще продължи между два и три месеца. След това всеки ще бъде консултиран как да разработи собствен бизнес модел, с който да кандидатства за отпускане на субсидията, която може да достигне до 20 000 лева - пари, които не трябва да се връщат. От помощта ще могат да се възползват поне 2 500 души, като предварително трябва да са регистрирали фирмата си.
Димитър ще подаде документи за участие. Обяснява, че ако спечели субсидията ще я инвестира в сферата на търговията. От Агенцията по заетостта пък казват, че парите могат да се използват за създаване на фризьорски салон, квартален магазин, та чак до фирма за високи технологии.
"Силно се надяваме, че подкрепените предприятия ще се развиват успешно и ще създадат заетост не само за собственика, а ще успеят да генерират и нови работни места в процеса на тяхното развитие", признава Иван Кръстев от Агенцията по заетостта.
През първата година на бизнеса собственикът има право на безплатни консултации, затова как да го развива. Новата програма ще съществува до 2013 година. Документите се подават в бюрата по труда. В програмата не могат да се включат безработни, които получават социални помощи. Не са изключени и варианти за злоупотреби с регистриране на фалшиви фирми, за да се получи субсидията. От Агенцията твърдят, че контролът ще бъде железен. През първата година непрекъснато ще се следи дали се изпълнява бизнес моделът, с който е кандидатствал безработният.
Хората, които към момента са без работа, наброяват около 300 000 българи. Ако някой от тях реши да си отвори магазинче за цветя, например, ще му трябва начален капитал от точно около 20-25 000 лева - пари за регистриране на фирма, купуване на касов апарат, стока и въобще за всичко необходимо. Ако реши да ги изтегли като кредит за 5 години, заради лихвите ще върне на банката с около 7 000 лева повече.
С новата европейска програма обаче, предприемчивите безработни могат да получат до 20 000 лева безвъзмездно и да забравят за вариант кредит или пари назаем. Парите по програмата ще стигнат за подпомагане на собствен бизнес на поне 2 500 души.
"В момента един млад човек, на моята възраст, с под 1 500 лева в този град въобще няма възможност да се справи с каквото и да е", смята 34-годишният Димитър Радев, който е висшист икономист и безработен от шест месеца.
До момента той се е оглеждал за работа както в България, така и в чужбина. От днес обаче може да помисли и за стартиране на собствен бизнес, с който да изкарва доходите си. Това може да се случи като се включи в новата програма "Подкрепа за предприемчивите българи". В нея могат да участват безработни със средно или висше образование.
Капацитетът е за около 10 000 души, които ще бъдат обучени в две направления - "малък и среден бизнес" и "бизнес услуги". Обучението ще продължи между два и три месеца. След това всеки ще бъде консултиран как да разработи собствен бизнес модел, с който да кандидатства за отпускане на субсидията, която може да достигне до 20 000 лева - пари, които не трябва да се връщат. От помощта ще могат да се възползват поне 2 500 души, като предварително трябва да са регистрирали фирмата си.
Димитър ще подаде документи за участие. Обяснява, че ако спечели субсидията ще я инвестира в сферата на търговията. От Агенцията по заетостта пък казват, че парите могат да се използват за създаване на фризьорски салон, квартален магазин, та чак до фирма за високи технологии.
"Силно се надяваме, че подкрепените предприятия ще се развиват успешно и ще създадат заетост не само за собственика, а ще успеят да генерират и нови работни места в процеса на тяхното развитие", признава Иван Кръстев от Агенцията по заетостта.
През първата година на бизнеса собственикът има право на безплатни консултации, затова как да го развива. Новата програма ще съществува до 2013 година. Документите се подават в бюрата по труда. В програмата не могат да се включат безработни, които получават социални помощи. Не са изключени и варианти за злоупотреби с регистриране на фалшиви фирми, за да се получи субсидията. От Агенцията твърдят, че контролът ще бъде железен. През първата година непрекъснато ще се следи дали се изпълнява бизнес моделът, с който е кандидатствал безработният.
08.10.2011, 18:56
Видяна: 16311
Коментари: 49
Последни от Икономика и бизнес
Последни от Новини
Коментари (49) Най-старите отгоре
vasilev85
17.01.2012 /
23:01
Така първо здравейте на всички, второ ще задам въпрос към големите философи тука защо мислите че 20000 лева не стигат на мен лично ме оправят много добре защото имам личен магазин който се опитах да разработя но тея кризи нон стоп ми съсипаха всичко затънах с пари и го дадох под наем това беше 2007г до 2008 се опитах да си намеря някаква работа в родния ми град Габрово и без успех или че нямам опит или че съм бил твърде млад и на това невиждам кое ни прави некадърни както някой хора тук се изказват но както и да е след безуспешното търсене на работа в БГ отидох при мои роднини в Гърция там 3 години работих като сезонен работник и бях доста доволен от работата но започна да ми домъчня за родния край и се върнах след 4 месеца в БГ в опит да си намеря наново работа пак същия проблем кажете ми на 27 съм почти на колко трябва да стана или къде да започна работа за да имам тоя стаж??? Та на темата приятел ми спомена за този проект и реших да опитам и не за да взема 20000 лева и да ги изпия и изям а за да мога да си изкарвам хляба а покрай мене и още някой безработен.И не си мислете че само хората от малцинствата участват и друг път като пишете нещо не мислете само за себе си а и за другите ако искате България да успее в прехода.
ger4e
12.12.2011 /
14:24
Не ми се струва много честно - първо, човек, който не работи няма как да има изградените умения и навици, необходими, за да развие успешен бизнес. Второ, наистина се получава така, че пак работещите ядем дървото накрая, защото не получаваме и едно потупване по рамото, дето се вика, а хората, които "не могат" да си намерят работа, защото са а) некадърни, б) неуки, в) мързеливи или г) всичко изброено до момента, получават безвъзмездна помощ!
Аз като си късам задника от работа години наред и излиза, че съм по-тъпа, нали така?!? Вместо да си седя на задните части и да чакам и аз държавата "да помогне".
И последно, пак ще стане така, че Хасан и Манго ще вземат някоя друга кинта и ще ги изядат и изпият или пък нечии роднини....
Защо не измислят някакви помощи за хората, които наистина движим държавата в момента с труда си?! Как става така, че все ние сме дискриминирани? То наистина за какво да стоим тука! Но накрая ще си останете само роми, политици и пенсионери и ще ви питам кой ще ви изкарва пари!!!
Аз като си късам задника от работа години наред и излиза, че съм по-тъпа, нали така?!? Вместо да си седя на задните части и да чакам и аз държавата "да помогне".
И последно, пак ще стане така, че Хасан и Манго ще вземат някоя друга кинта и ще ги изядат и изпият или пък нечии роднини....
Защо не измислят някакви помощи за хората, които наистина движим държавата в момента с труда си?! Как става така, че все ние сме дискриминирани? То наистина за какво да стоим тука! Но накрая ще си останете само роми, политици и пенсионери и ще ви питам кой ще ви изкарва пари!!!
Braintaker
17.10.2011 /
22:48
И какво - работиш, бачкаш, теглиш заеми и развиваш бизнес, а след теб идва Петко, 10 години на социални, взима 20 000 лв и ти е конкурент, но без заеми и кредити и държавна помощ...лоялна конкуренция!
shmatkata87
10.10.2011 /
23:53
http://frognews.bg/news_16865/Do_50_000_leva_vzemat_bezrabotni_za_svoi_biznes/
coki
10.10.2011 /
12:34
Вземат те, ама някой друг път. Откакто съм жив съм забелязал, че всеки гледа как да ти вземе парите, а не да ти даде.
iliana_1234
10.10.2011 /
08:59
Аз нещо не разбрах но защо трябва да регистрираш фирма преди да спечелиш тези пари не трябва ли да спечелиш първо и след това да регистрираш фирма нали и това е свързано с разходи или няколко счетоводители са останали без работа и те се мъчат да им намерят . И пак ще се повторя но тези пари са вече разпределени
БАТЕ ПЕШО
09.10.2011 /
20:09
Абе ако някой се хване на тази кукичка и спечели,нека се обади.Банкет ще му дам само да разбера,че се е оправил от тия пари.
БАТЕ ПЕШО
09.10.2011 /
20:02
Категорично съм против изказването Ви по отношение на това,че би подпомогнало някого.По скоро би объркало някого.А иначе Вие както и аз говорим за едно и също нещо само че по различен начин.Не смятам обаче ,че всички могат да напуснат държавата в стремежа си към по добро.За младите до около 30 години да.Даже е препоръчително,но за такива като мен вече е безсмислено,но това го знам не само аз ами и управляващите гадове.И все пак е по добре да си оправим държавата,отколкото да ходим да работим за други държави,макар,че след известно време и това няма да има значение.Глобализацията е факт и тя ще се случи и даже на места вече се случва.
smileme
09.10.2011 /
19:42
Бате Пешо, моля ти се недей. Това са европейски пари - как са ги сметнали толкова не знам, но е интересно да се разбере. Едва ли ще е от битивито обаче. Ако програмата се проведе както трябва, в което дълбоко се съмнявам след челния си сблъсък с Бюрото по труда, тази програма би помогнала на доста хора. А и ще насърчи наистина в минимална степен развитието на предприемчивостта. Това разбира се по никакъв начин не би могло да замести насърчаването на дребния и средния бизнес от страна на държавата, но все пак е нещо. А ако правителството ни не беше вманиачено фокусирано върху строенето на пътища, а се заемеше КАДЪРНО с подобни програми, ситуацията в страната значително би се подобрила. Но къде ти... мечти... Тук бизнес правят само мастодонтите даващи солидни подкупи. С дребни рушветчета никой не можеш да трогнеш да си свърши работата. Не ги забелязват даже. Единствения изход от тази тъпа ситуация е навън от пределите на родината.
БАТЕ ПЕШО
09.10.2011 /
18:59
Освен това има и друго,което грози инвеститорите на тези пари и то хич не е за подценяване.Данъчните ще се сблъскат с неопитни в бизнеса хора и най вече с отчетността и ще се наложи да се прибегне и до финансово-счетоводна помощ,която в най добрия случай ще струва 120-150лв. месечно.На добър час и да не забравяте никога да благославяте сегашното правителство,което с тези 20 000лв.явно се подиграва с българите.Накрая да могат да кажат: -Видяхте ли? Ние ви дадохме безвъзмездни пари,а вие нищо не направихте с тях.Тези пари един дявол депутат ги взема няколко пъти в месеца.
БАТЕ ПЕШО
09.10.2011 /
18:48
Явно някои хора не стига че се издържат с 20 000 лв.успешно,ами и не четат внимателно коментарите.Най вероятно имат роднински връзки с финансовия министър или са икономически гении.И така съм любопитен да чуя една груба икономическа обосновка на инвестирането на 20 000лв. и съответно с процент печалба,отчислени данъци и такси както си е по закон и съответната бройка паяци,които ще се разхождат по нечий гладен задник в края на едногодишния инвестиционен период.
smileme
09.10.2011 /
13:32
bTV-то, понеже сте пропуснали да проучите случая - ето ви малко информация за въпросната програма. Тя трябваше вече да е стартирала преди няколко години. Въпросните средства вече трябваше да са усвоени. И в случая изобщо не става въпрос за "по-добре късно отколкото никога", защото хората, чиято регистрация в Бюрата по труда вече е изтекла - едва ли ще могат да се възползват. Конкретно поради некадърност на онея ненужни некадърници от Агенцията по заетостта. И тъй като съм лично засегната - възнамерявам да не оставям случая така, а да потърся отговорност за забавянето на програмата. Защото това, което излъчихте е поредният плитък неинформативен ПР материал. Ако ви изпратя ферманите, които получих от въпросната АЗ - ще видите две плътно изписани страници, които говорят много и не казват нищо.
iliana_1234
09.10.2011 /
09:11
100% съм сигурна че, вече са разпределени ще се възползват само хората най близки до тези които ще отговарят за тези пари нали си спомняте когато взимаха хора за преброяването кои взеха та и за тези пари пак те ще се погрижат
tdr_kolev
09.10.2011 /
09:07
Откриването на фирма е два лева начален капитал и петдесетина лева такси. Всеки завършил първи клас може да се справи с документацията. АВ е единствената част от българската администрация, която работи както трябва.
titan2008
09.10.2011 /
07:35
Е как ще съм безработен и в същото време,ще имам фирма ?!
Човек който няма пари да си рег. фирма,дори да има най-добрата идея за бизнес,няма как да я осъществи
Човек който няма пари да си рег. фирма,дори да има най-добрата идея за бизнес,няма как да я осъществи
rozen69
09.10.2011 /
06:28
Бате Пешо, е абсолютно прав, с тия пари си за никъде, бизнес трудно ще завъртиш ако не можеш да привлечеш допълнителен капитал!!
kirodolubalgariqma4ka
09.10.2011 /
01:19
Роднини на цар киро заплашват хората от катуница! http://twe.ly/yfsb
tdr_kolev
09.10.2011 /
00:42
@БАТЕ ПЕШО
Никой не ти дава 20 000, за да се издържаш с тях, а за да започнеш бизнес. Ще се издържаш от печалбата, която ще ти носи труда ти, а не от началния капитал. За съжаление икономическата грамотност на средностатистическия българин е горе-долу на твоето ниво и който вземе тези пари, ще даде половината на някой чиновник (щото така се било правило), с другата половина ще яде една година и после пак ще люпи семки. И преди някой да е попитал, аз също се издържам от собствен бизнес, започнат с много по-малко от 20 000 начален капитал.
Никой не ти дава 20 000, за да се издържаш с тях, а за да започнеш бизнес. Ще се издържаш от печалбата, която ще ти носи труда ти, а не от началния капитал. За съжаление икономическата грамотност на средностатистическия българин е горе-долу на твоето ниво и който вземе тези пари, ще даде половината на някой чиновник (щото така се било правило), с другата половина ще яде една година и после пак ще люпи семки. И преди някой да е попитал, аз също се издържам от собствен бизнес, започнат с много по-малко от 20 000 начален капитал.
fuck btv
08.10.2011 /
22:33
ЕЕЕ ХЕ хе къде се бутате?!? Тия пари не са за вас вееее
Видяла жабата че подковават коня и тя дигнала крак....
Видяла жабата че подковават коня и тя дигнала крак....
БАТЕ ПЕШО
08.10.2011 /
22:18
Направи си сметката.При 500лв. месечни разходи за собствена издръжка ти трябват 6000лв. годишно.Ако прибавиш и ДОД и ДОО са още 46% или около 2600лв или около 8600лв.Колко процента трябва да ти е печалбата на тия 20 000,че да имаш клиенти за каквото и да е.Ами транспорт ще поддържаш ли?Тези пари ще стигнат само за консултантска бизнес фирма.
Galka600
08.10.2011 /
22:09
Отговарям на всички условия. Смятате ли, че един обикновен българин ще може да се възползва честно, без да даде повече от половината от отпуснатата му сума на някого от администрацията, за да работи? Още в понеделник ще пробвам и ще споделя, сигурна съм, огорчението си. Тук има жестока уловка, както всичко в България!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
БАТЕ ПЕШО
08.10.2011 /
22:04
И аз като бях по млад имах и идеи и сили,но сега вече не вярвам на никого.Кой ли не ни оправи през изминалите години.А и от финансова гледна точка,ако инвестираш 20 000 лв в нещо,каква печалба трябва да реализираш,че да си платиш и данъците и да се изхраниш цяла година.Това са пълни глупости и нямат нищо общо с реалността.
NikiFin
08.10.2011 /
21:44
Това е страхотен шанс, но ми се струва че изобретателни мозъци че намерят начин да изсмучат и тия пари. Ако все още бях в БГ щях да се възползвам, защото навремето имах и желание и идеи за бизнес и само стартов капитал ми липсваше
rozen69
08.10.2011 /
21:31
Как , от къде европейска програма за зарибяване на тикви, пардон на болни мозъци!!
БАТЕ ПЕШО
08.10.2011 /
21:26
Това може да е начало на нова кражба.300 000 безработни по 20 000лв. правят 6 000 000 000 лв. Е някой и друг може и да вземе някой лев за парлама,но като цяло явно е нова схема.Интересно откъде ще дойдат парите.
rozen69
08.10.2011 /
21:24
Да ,на служителите от бтв, явно им плащат повече от 1500 лв.за да говорят глупости!?!?!
Джъмбо
08.10.2011 /
21:14
".......Не са изключени и варианти за злоупотреби с регистриране на фалшиви фирми, за да се получи субсидията. От Агенцията твърдят, че контролът ще бъде железен....."
Боже,божееее,кого заблуждаваме?Железен контрол ? В България ,с тая корумпирана администрация ??? Нали не сте забравили,че няма безплатен обяд?Къде с консултацийка за изготвяне на бизнес план,къде с регистриране на фирма-фантом на името на някой мангал,тия пари вече са си намерили получателите......особенно пък,ако ще се получават с конкурс или на лотариен принцип.
Боже,божееее,кого заблуждаваме?Железен контрол ? В България ,с тая корумпирана администрация ??? Нали не сте забравили,че няма безплатен обяд?Къде с консултацийка за изготвяне на бизнес план,къде с регистриране на фирма-фантом на името на някой мангал,тия пари вече са си намерили получателите......особенно пък,ако ще се получават с конкурс или на лотариен принцип.
lily_l
08.10.2011 /
21:03
Най-гнусното в ЦЕЛИЯТ РЕПОРТАЖ е този ПЛЕШИВ ИДИОТ, който БТВ специално е подбрала и който дрънка простотии от рода на:
"...В този град с 1500-1600 лева, въобще няма възможност да се СПРАВИ..."
Абе тоя ЛУД ЛИ Е БЕ?! Да не живее в ЛОНДОН.
БТВ пак започнаха със СТАРАТА ТЕМА. Средната заплата у нас е 1500 лева

Тоя е БЕЗРАБОТЕН, не защото ИМА БЕЗРАБОТИЦА, а понеже не е съгласен да работи за ТАКАВА "НИСКА" ЗАПЛАТА. БТВ нямате АКЪЛ ЗА 5 СТОТИНКИ.
"...В този град с 1500-1600 лева, въобще няма възможност да се СПРАВИ..."
Абе тоя ЛУД ЛИ Е БЕ?! Да не живее в ЛОНДОН.
БТВ пак започнаха със СТАРАТА ТЕМА. Средната заплата у нас е 1500 лева
rozen69
08.10.2011 /
21:01
С обещанията за тези 20000 лева , май управляващите се опитват да измият очите на хилядите базработни, които са на улицата благодарение и на тяхното вещо управление?! Да, продължава лова на балъци, о извинете на избиратели, вервайте братя ще ни оправят за 800 секунди!!!
БАТЕ ПЕШО
08.10.2011 /
20:55
Ей че нямам и една баба жива,че да я накарам да се регистрира и да захлебя някой лев и аз.
rozen69
08.10.2011 /
20:55
Хей, Мишок чуждестранна мишка ми се чиниш! По акцента в писането ,ми се струва че си източна мишка, спокойно не съм от гранична полиция, продължавай да пишеш има някакъв странен чар в теб!?
omir22
08.10.2011 /
20:22
Далавери, далавери.... Това определено си е програма за насърчаване на корупцията.
angelov74
08.10.2011 /
20:17
Това е стара схема закупуване на избори. Ако някой още не се е досетил как ще станат нещата - нека да попита. Ще обясня схемата.
vankata_1976
08.10.2011 /
20:08
Сега всеки,ще се юрне като си мислят,че е така,ще им ги надиплят 20 бона.Изобщо не се хващайте на въдицата,че нямало да се връщат това са глупости.
ATTILLAS
08.10.2011 /
19:57
всички ли можем да вземем от тези пари?аз ще го каза на баба ми,за да се регистрира и ако имаме късмет може да ги печелим, за да купим едно малко магазинче за да продаваме бурканени стоки като туршия,мармалад и компот.Томпола ли ще има за тези пари?
to6oceca
08.10.2011 /
19:43
ТОВА Е ПИР ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА!!! МАФИЯТА СВОЙ ЧОВЕК ЩЕ СЕ РАЗВИХРИ С ПЪЛНА СИЛА!!! ВСИЧКИ ПАРИ ЩЕ ОТИДАТ В ХОРА КОИТО СА БЛИЗКИ ДО ТЕЗИ КОИТО ОТПУСКАТ ПАРИТЕ...ПЪК И В ТАЯ КРИЗА 20 БОНА НЕ СА ЗА ИЗПУСКАНЕ!!!
Чичо Манчо
08.10.2011 /
19:20
Тука ми мирише на далавера. Копупцията ще се извиси на най-високите си върхове.
ruhl123
08.10.2011 /
19:16
Сега всеки втори циганин ще хукне да прави бизнес ... Я с пъски,я с нещо друго.
Джъмбо
08.10.2011 /
19:13
Айдеееееее,аванта ,народеееееееее.......Аз мисля,че първи ще регистрират фиктивни фирми самите чиновници (или техни близки ),които ще бъдат натоварени със отпускането на тая субсидия .....Те са вряли и кипяли в тия неща и са най-наясно с далаверата....Дано да греша.но не вярвам..












