Реклама

Да изчистим България за един ден!

През април 2011 г. bTV Media Group стартира една от най-мащабните си социално отговорни инициативи - "Да изчистим България за един ден”, част от част от глобалната кампания Let’s Do It World, която стартира през 2007 г. в Естония. Това е дългосрочен доброволчески проект, който стартира с почистване на "лицето” на България - столицата. На 9 април повече от 41 000 доброволци се включиха в пилотната акция на кампанията "Да изчистим България за един ден” в София и други български градове. Денят на голямото почистване на цялата страна е 12 май 2012 г. За повече информация - www.daizchistim.bg

Великолепната шесторка

"Великолепната шесторка" е първото по рода си у нас благотворително шоу, чрез което в началото на 2008 г. bTV привлече цялото обществено внимание към съдбата на изоставените деца в България. Благодарение на зрителите на bTV, както и на много корпоративни и частни дарители, бяха събрани средства в размер на 1 869 788.74 лева. С тях беше осигурена грижа в среда, близка до семейната, за всички деца от дома в с. Могилино, станал печално известен в цял свят след излъчването на филма на Би Би Си "Изоставените деца на България".

Събраните средства от "Великолепната шесторка" бяха предоставени на международната организация УНИЦЕФ, която ги изразходва за създаването на социалната услуга "Малка къща за деца" на различни места в страната, така че децата от Могилино да бъдат преместени в среда, близка до семейната. УНИЦЕФ инвестира средства и в специализирано медицинско и рехабилитационно оборудване за нуждаещите се деца, както и в обучение на специалисти, които работят с децата, така че те да достигнат пълния си интелектуален капацитет. Услугата "Малка къща за деца" беше създадена няколко общини, които могат да предоставят възможности за качествени социални и здравни услуги, както и местни специалисти - Русе (2 къщи), с. Гложене (1 къща), Варна (1 къща), Две Могили (1 къща) и София (1 къща). Проектът приключи официално на 31 август 2010 г. с откриването на последната "Малка къща за деца” в община София. Моделът за закриване на дома в село Могилино беше интегриран в законодателството и се използва за поетапното закриване на всички домове за деца с увреждания у нас, с държавно финансиране.

Мисията на втория сезон на "Великолепната шесторка", който беше излъчен през есента на 2010 г. - отново в партньорство с УНИЦЕФ, бе да събере средствата, с които за първи път у нас ще бъде закрит дом за деца на възраст 0-3 г. За всяко дете от дома в Шумен ще бъде осигурено семейство. За целта УНИЦЕФ ще създаде Център за бебета и родители, който ще се превърне в модел за затваряне на домове за бебета и превенция на изоставянето. Кампания събра над 1 млн. лева.

Надежда за децата на Хаити
В началото на 2010 заедно с УНИЦЕФ bTV поде кампания за набиране на средства за деца пострадали по време на опустошителното земетресение. В кампанията взеха участие най-популярните български лица от света на политиката, музиката, телевизията и киното. Събраните над 1,2 милиона лева, в рамките на 2 часа, ще бъдат разпределени от УНИЦЕФ според ангажиментите им към децата а Хаити, като с тях ще бъдат закупени, брезентови палатки питейна вода, таблетки за пречистване на вода, "училище в кутия", храна за недохранените деца, закрила за децата, останали без родители, както и различни ваксини.

Българската Коледа
Първата такава кампания в полза на децата с увреждания и тежки заболявания, е инициатива на bTV и предаването “Шоуто на Слави”, подкрепена от президента на България. Излъчена в навечерието на 2005 г., тя е доказателство за доверието, което зрителите имат в bTV. Само за 2 месеца и за първи път в България бяха събрани 1,3 млн. лв, с които беше закупено оборудване за няколко болници и беше осигурено лечението на деца с тежки заболявания.

bTV - твоята помощ

Кампанията за пострадалите от наводненията през лятото на 2005 г. е инициирана от екипа на bTV на 09.08.2005 г. и е реализирана съвместно с фондация “Щедро сърце”. Отново за по-малко от месец са събрани близо 1,2 млн. лв, с които в рамките на една година са построени 13 къщи за 48 души, закупени са 22 къщи и апартаменти, в които са настанени 88 души, направени са основни ремонти в 16 домакинства и основен ремонт на училището в Ихтиман и детската градина в с. Бутово.

Не сте сами
Кампанията започна през 2006 г. в подкрепа на осъдените на смърт от либийски съд български медици e съвместна инициатива на bTV, "Дарик радио" и в. "Стандарт". Тя намери широк отзвук сред българските граждани и е подкрепена от редица международни организации и известни личности в чужбина.

Ако си пил, слез, искам да стигна жив
От началното на 2007 г. заедно с вестник 24 часа bTV пропагандира изграждането на обществена нагласа на нетърпимост спрямо шофьорите, управляващи автомобил в нетрезво състояние.

Да помогнем на децата в будна кома!
В края на 2008 г. bTV и Столична община подеха инициатива за набиране на средства за деца в будна кома. Повод за кампанията беше филмът на репортера на bTV Валерия Чанкова "Събуди се", излъчен в началото на декември  2008 г. в bTV Репортерите. Чрез фондонабирателната кампания и благотворителни концерти до края на февруари 2009 г. кампанията събра 177 хиляди лева, които се изразходват за лечение на пет деца в будна кома.

Българската Коледа - търг
Инициативата "Българската Коледа", под патронажа на президента Георги Първанов, събра за болните българчета сумата от над 1,5 млн. лева.  В края на 2009 г. bTV успя да събере 152 250 лева  в рамките на специален търг – част от кампанията. На 22 декември в хотел "Шератон" свои вещи  предложиха едни от най-известните българи, сред които бяха Светлин Русев, министър Вежди Рашидов, Емил Стойчев, Дора Бонева, Ивайло Мирчев, Величко Минеков, Боян Радев, Игор Марковски, Емил Чаушев, Десислава Минчева, Димитър Чолаков, Димитър Рашков, Бойко Митков, Елена Панайотова, Любен Генов, Мария Райчева, Атанас Атанасов, Станимир Желев.

Сред предметите, които бяха предложени на аукциона бяха оригиналната състезателна фланелка на Красимир Балъков, боксовите ръкавици на световния шампион Детелин Далаклиев, сребърната купа на Веселин Топалов от мача му с Гата Камски, националните фланелки на волейболистите Матей Казийски и Владо Николов.

Проверете изискванията на bTV за медийна подкрепа.

Реклама