Прайм-тайм продукциите и новините на bTV са изборът на зрителите през април

Тематичните канали в bTV Media Group устойчиво увеличават аудиторния си дял

Реклама

Месец април донесе поредното признание за bTV като най-гледан от зрителите телевизионен канал. За втори пореден месец прайм-тайм продукциите на медиата са най-гледаните предавания от телевизионната аудитория в различните целеви групи. На челна позиция в различните възрастови групи безспорно триумфира петият сезон на „България търси талант”. В челната тройка влизат още сезон 2 на кулинарното шоу MasteChef, първото по рода си социално риалити „Бригада Нов дом” и сериалът „Част от мен”. Непосредствено след тях в различните таргет групи влизат “Master-a” на българските сериал – „Столичани в повече”, забавното риалити „Българи на три морета”, bTV Новините и bTV Репортерите.

Сред най-атрактивните програми за зрителите през април са още „Шоуто на Слави”, „Папараци” и „Комиците”, както и хитовите, и обичани родни и световни филмови заглавия – „Хрониките на Шанара”, „Топло”, „Шефове гадняри”, „Шпионски свалки” и други.

С традиционно силни резултати през април са bTV Новините в 19.00 часа и предаването bTV Репортерите, които са и категоричният избор на зрителите като средство за информация. Разликата в гледаемостта на bTV Новините в 19.00 и централната емисия на втората по резултати телевизия е близо 100%, или 2 пъти повече (TG All4+). В класацията през април влизат и специалното интервю на Цветанка Ризова с премиера Бойко Борисов – „Питай Премиера”, публицистичните предавания „120 минутии” и „Лице в лице”. „Тази сутрин” по bTV отново е най-предпочитан сред сутрешните блокове на националните медии. Най-голяма процентна разлика (100%) между предаването на bTV и втория по гледаемост блок се вижда в целевата група 18-34.

В класацията Топ 50 за месец април при зрителите на възраст 19-49 и 18-34 попадат 3 срещи от УЕФА Шампионска Лига, излъчени по bTV Action. Успехът на тематичния канал от портфолиото на bTV Media Group не е случаен. През април екшън каналът започна премиерното излъчване на два хитови сериала – „Стоте” и „Готъм”, повторението на централната новинарска емисия на bTV Новините в 21.00 часа отчита все по-висок зрителски интерес, а най-престижните футболни първенства в света са част от праграмната схема на канала. bTV Action, заедно с останалите тематични канали в групата, продължават да повишават аудиторния дял на bTV Media Group както в сравнение с месец април 2015г., така и спрямо тематичните канали на MTG сред различните целеви групи. Най-голям ръст сред младите бележат bTV Action (101%), bTV Lady (71%), bTV Cinema (39%) и RING (37%), а bTV Action (67%) и bTV Lady (54%) и при зрителите на възраст 18-49г. През април процентната разлика между основните канали bTV и Нова сред всички зрители (All4+) е 81% ( или 1.8 пъти), в останалите таргет групи разликата е съответно 1.6 пъти (59% при 18-34) и 1.5 пъти  или 53% при 18-49.

Водещата позиция на bTV на телевизионния пазар у нас се потвръждава и от проучване на агенцията за социологически проучвания GfK България*. Според него bTV заема челни позиции в категориите най-гледан канал в България (38%), любим телевизионен канал (34%) и най-висока спонтанна разпознаваемост на марката (44%).

Проучването затвържвава водещата роля на предпочитан източник на информация за България на емисиите новини и публицистичните предавания на bTV. За 49% от гледащите телевизия в часовия пояс от 19:00 до 20:00 часа bTV Новините са първи източник на информация за събитията от страната и света, а сред зрителите, имащи доверие в медиите (които са над 80%) 45% посочват, че bTV е медията с най-висока степен на доверие (45%).

* Национално представително проучване за градско и селско население сред ТВ зрители на възраст 18-54 г., проведено от GFK сред 1200 респондента в периода март-април 2016 г. по поръчка на bTV Media Group.