Трябва ли абитуриентският бал да е скъпо и бляскаво събитие?
Всичко за бала можете да намерите в специалната рубрика на LadyZone.bg "Ала-бала за бала" >>>
Резултатите от анкетата не са на базата на национално представително проучване. За нас от btv.bg обаче са много ценни, тъй като отразяват мнението на потребителите, които ежедневно ни гласуват доверие.
Коментари (42) Най-старите отгоре
sternschnuppe
21.05.2012 /
18:05
След балът и завъшването, роклята ми, която лъска и блести, виси забравена в гардеробите със стари дрехи, обувките бяха обути 2 пъти и чисто нови и здрави заминаха в контейнера, защото бяха прекалено лъскави и не ставаха за носене в ежедневието, а и никой не ги искаше. Накитите също са в шкафа и не се носят. Общо казано, всичко е отдавна минало и забравено и не пазя никакъв спомен от това събитие, нито снимки гледам, нито имам контакт с повечето от тогавашните ми съученици. Така че, правете си сами изводите.
Star_fire
20.05.2012 /
17:27
Почти всички мислят,че е излишно да се харчат луди пари за една вечер ....
Но всички го правят понеже "какво ще кажат хората" .....
Но всички го правят понеже "какво ще кажат хората" .....
vankata_1976
20.05.2012 /
01:28
Ами не много ама трябва да се спукат от плякане след като се напият така беше преди доста год.
biserka1simo
19.05.2012 /
13:21
Трябва да е хубаво , запомнящо се изживяване,а това кой колко ще похарчи си зависи от семейството.
lorddessan
19.05.2012 /
10:25
Само да вмъкна, че абитуриентският бал не смятам, че трябва да бъде анатемосван или забранен. Това е специален момент за учениците и мисля, че е хубаво да го имат като празник. А и както отбелязах по-долу, смятам, че това е моментът учениците, които са състезатели било в спортни прояви или олимпиади, да получат своите награди публично и по този начин да се стимулират да се развиват
lorddessan
19.05.2012 /
10:22
Моят бал беше преди няколко години си беше запомнящ се. Не дадох много пари за дрехи, повечето пари ги дадох за екскурзии и пътуване по кандидат-студентски изпити. Все пак бях забелязан не заради облеклото си, ами заради постиженията, които имам в училище. Това направи моя бал специален и смятам, че е по-добре учениците да блеснат със своите знания и способсности, а не с дрехите си. Не смятам, че трябва да се дават много пари за дрехи, но въпреки това, няма нищо лошо в един хубав костюм или рокля. Всеки си решава за себе си...
ATTILLAS
19.05.2012 /
09:31
И какво правят в бала?се напиват като свине и после правят оргий.Голяма работа.Аномалични неща.
katq.marinova
19.05.2012 /
08:36
Бала трябва да бъде хубаво изживяване за всеки абитуриент, но не най-важното събитие. В крайна сметка това е просто една вечер, по важно как ще се развие живота след бала
vyte
18.05.2012 /
21:08
да не говориме, че иде от стар келтски обичай .... ама да не напущаме наще геогрефски ширини ...
vyte
18.05.2012 /
21:04
не си прав чингисе ... на хелуина детенцата много се кефат ... а това не е глупаво ...
vyte
18.05.2012 /
19:51
че се повторим, ама ако некой се сеща за нещо по-глупаво от абитуриентски балове, нека го спомене тук ... щото още не съм получил отговор ...
doktora05
18.05.2012 /
18:44
Наистина ли толкова са се променили баловете за тези 7-8 години? По мое време такава "показност" не съм забелязал. Тоалетите ни бяха стилни и изискани, но никой от нас не отдаваше чак толкова голямо значение на тях. Целта ни беше да си прекараме по възможно най-добрия начин. Ако днес баловете са се превърнали в такива панаири каквито казвате, това е много много жалко. Но празничност, шум и екскурзия според мен трябва да има.
doktora05
18.05.2012 /
18:33
АТИЛАС, не съм съгласен с отношението ти към баловете, но посоката в която мислиш ми допада. Няма нищо лошо да възприемем нечия чужда традиция, но проблемът е, че както медии така и политици се стремят да ни американизират през последните 20 години. Не се сещам в най-гледаното време по някоя телевизия да са давали филм или сериал как празнуват абитуриентите в Русия, Япония, в някоя Скандинавска страна и т.н., а това би било много хубаво.
vilmeto
18.05.2012 /
16:41
Защо чак скъпо и бляскаво?!....Може и с по- малко средства и без това не всички имат възможността......да се направят такъв скъп бал.Моят например ми излезе доста изгодно и с не много пари...коверта ми беше 70лв,роклята,чантата и обувките ми излезязоха 200лв....30 за албум....10 за цветя...40 за грим и коса и на самата вечер похарчих около 40лв.Кажи речи 400лв....а и без помоща на родители и т.н...всичко сама...А мои съученички само роклите им бяха колкото целия ми бал и за какво?!След като слагаш тази рокля 1 път.....и вечерта на бала минава толкова бързо и неусетно........Просто няма смисъл от толкова пари ...и скъпи рокли,прически и гримове...Това е моето мнение
anna bannana
18.05.2012 /
16:35
когато имаш цял един клас и всеки е с различно мнение няма как да стане така както искаш ти , ако не го искат поне половината от класа.
Лично аз смятам, че е важно не мястото , облеклото и колата , а хората.
Лично аз смятам, че е важно не мястото , облеклото и колата , а хората.
almaenpena
18.05.2012 /
16:32
Права сте, има разлика между "селянин" и "селяндур", просто в бързината не съм обърнала внимание на точната дума, която сте използвали. Извинявам се. Хубав ден!
maria_niki
18.05.2012 /
15:58
almaenpena, ако прочетете отново предния ми коментар, може би ще видите, че там пише СЕЛЯНДУР, не СЕЛЯНИН. разликата е огромна. огромна. както между софиянец и столичанин. селянин е просто географска принадлежност, селяндур е манталитет. внимателно прочетох коментара Ви. абсолютно сте права- никоя от вас не е изглеждала като пачавра, защото не това е вашата музика и вашият начин на мислене.
дядо ми, Бог да го прости, като се пенсионира, купи къща в едно село близо до Пловдив. и се заселиха там с баба. от жълтите павета. човекът казваше, че софия вече е " един прекрасен град пълен с хора, които не умеят да живеят с други хора". някъде през 80- те. човекът, който говореше на баба ми на Вие 60 години, който всяка събота я водеше на вечеря, танцуваше валс и до последно имаше осанката си на офицер, инженер и страхотен математик- отиде на село. за да избяга от парвенютата и простаците. и стана земеделец!? при това- съвсем добър. ето за това правя огромна разлика между селянин и селяндур.
а хора като Вас, постигнали всичко сами и с много труд, познавам няколко. и дълбоко уважавам. именно заради това- заради упорството и стремежът да постигнат повече. по честен начин.
дядо ми, Бог да го прости, като се пенсионира, купи къща в едно село близо до Пловдив. и се заселиха там с баба. от жълтите павета. човекът казваше, че софия вече е " един прекрасен град пълен с хора, които не умеят да живеят с други хора". някъде през 80- те. човекът, който говореше на баба ми на Вие 60 години, който всяка събота я водеше на вечеря, танцуваше валс и до последно имаше осанката си на офицер, инженер и страхотен математик- отиде на село. за да избяга от парвенютата и простаците. и стана земеделец!? при това- съвсем добър. ето за това правя огромна разлика между селянин и селяндур.
а хора като Вас, постигнали всичко сами и с много труд, познавам няколко. и дълбоко уважавам. именно заради това- заради упорството и стремежът да постигнат повече. по честен начин.
almaenpena
18.05.2012 /
15:01
maria_niki, съгласна съм с 90% от коментара Ви. Единственото, с което не мога да се съглася е частта за "селянките". Аз не съм от София, от малък град съм, живея в София малко повече от 10 години. Мога да Ви кажа, че на моя бал, понеже повечето от класа нямахме пари за екскурзии, си празнувахме в ресторант в града с випуска, както се прави по принцип, и нито едно от момичетата не беше пръснало луди пари за дрехи, обувки, прически и т.н. Освен това нямаше кичозни рокли, всички бяха премерени и елегантни. Може би това се дължи на факта, че никоя от нас не слушаше чалга и не си падаше по показността и парвенющината, типични за жанра, не знам. На мен целият бал ми излезе към 500лв. - костюм за изпращането, рокля за бала, обувки, чанта, куверт и почерпка в малко заведение на десетина по-близки роднини. Та мисълта ми е да не слагате всички под общ знаменател, защото всичко си е до човека, няма значение от къде е. Аз завърших университета с 6.00 само с учене, без да се налага да давам подкупи, нашите да ходят да се молят на преподавателите или да спя с този и с онзи. Докато учех ми помагаха нашите, след това и до ден днешен се издържам съвсем сама и живея от заплатата си. Никога не съм тичала след чичко-паричковци и никой не ми е дал нищо. Само аз си знам през какво съм преминала на предишната ми работа, на която не стига, че не плащаха добре, но и непрекъснато ни унижаваха. За щастие успях да се спася. Пътувала съм, видяла съм свят. Може да не съм от София, но всичко съм постигнала сама и няма от какво да ме е срам. И винаги казвам от къде съм, за разлика от други, които го крият. Нека не делим хората на софиянци и селяни, а на свестни и боклуци, така ми се струва по-добре. Между другото на мен са ми казвали, че съм селянка, защото не се обличам като проститутка и не се мацам с пет тона грим. Не че ми пука де. Иначе за баловете, които се правят в момента, съм съгласна, че са парад на кича, суетата, простотията и желанието да се покажем колко пари имаме, дори в действителност две години да не сме си плащали парното. За изцепките на завършващите дори не ми се говори. За силикона, подарък за бала също. Пълно падение. Българинът вместо да еволюира, бавно, но сигурно се връща към първобитния строй. За съжаление от дефектни родители няма как да излязат качествени деца и не знам какво трябва да се случи, за да се промени нещо.
friso
18.05.2012 /
14:43
500 лв за рокля,50 лв за обувки,25 лв за чанта и 100 лв за бижута,30 лв за прическа и грим и 160 лв за куверт с 3 нощувки на Слънчев бряг-това е сметката ми като майка на абитуриентка.Е,разбира се за почерпка на родата и колегите-още около 500 лв.Но мисля,че с мярка и разум можем да осигурим на децата си добро прекарване на радостното събитие.Ние бяхме щастливи не толкова заради парите и тоалетите, а заради удоволствието да видим колко е пораснало детето ни и колко е красиво то на прага на бъдещия си живот!
maria_niki
18.05.2012 /
13:43
и това като много други неща е въпрос на МАНТАЛИТЕТ, ВКУС И ВРОДЕНО ЧУВСТВО ЗА МЯРКА И ЕСТЕТИКА. ако си невидяла селяндурка, живееща в софия от десетина години и не си стигала по- далече от женския пазар- естествено, че ще възпиташ същия селяндур и еснаф като себе си. който от своя страна ще ти изпие кръвчицата за една вечер- рокли, коли и прочее. празникът НЕ Е в показността. ама как да го обясниш на българите, 98% от които са на принципа " да се покажем пред хората"? и какво точно има зад този блясък, моля? с какво точно " детето" е заслужило това? че е навършило 18? че е неграмотно и просто и в три думи допуска осем грешки!? моля ви се! някой от вас да е виждал вечер на завършване в нормална държава? защото аз съм присъствала на доста в австрия, швейцария. не си давате сметка как се излагате. колко сте смехотворни и жалки. неграмотни девойки от село в рокли, които не знаят как да носят, защото в живота си не са чували за стил и елегантност и представата им за красота се изчерпва с някоя чалга уличница. невъзпитани младежи с десет фрази в речника, очевидно чувстващи се неудобно в костюма. който често е в странни цветове. толкова е карикатурно, че е просто страшно. цялата тая еснафия и простащина крещи за безкултурие и малограмотност.
тъй като по няколко причини, които не са особено важни завърших средно образование по- рано и заминах за италия, все още си спомням наистина само с най- добри емоции така наречения си бал. цяла година си събирах пари за да облека точно това, което бях решила и да прекарам така, както исках. със съучениците ми прекарахме три вълшебни дни в прага, виена и будапеща. абсолютно убедена съм, че това бяха най- смислено похарчените пари на родителите ни- при това не всичките. всеки от нас беше работил за удоволствието. да, родителите ни също дадоха пари. парите, които инак щяха да попилеят ненужно. снимките от онези три дни са сред любимите ми. но помня и друго. помня масовата истерия, която настана по домовете ни, когато обявихме, че не искаме тълпи роднини, ресторанти, рокли и прочее тъпотии. ама как така, ама защо така??? ами така. празникът си е мой. срещу отличен успех и златен медал за завършване, плюс камара медали от олимпиади май заслужавам сама да си избера празника, а? повечето майки се поболяха, но повечето бащи ни подкрепиха. беше хубаво и незабравимо. а и както обясних вкъщи- ами поканете си роднините. аз що пък трябва да присъствам, не знам...
нещото, за което наистина похарчих доста СОБСТВЕНИ ПАРИ беше абсолвентската вечер. след няколко години каторжен труд в университета. беше страхотно парти. истински бал. това е смисълът- балът е награда за усилията. а вашите балове какво награждават- насилието в училище, дрогата, неграмотността, простотията? не разбирам. и избягвам да се оказвам в бг през май. призлява ми от тоя цирк и пошлост.
тъй като по няколко причини, които не са особено важни завърших средно образование по- рано и заминах за италия, все още си спомням наистина само с най- добри емоции така наречения си бал. цяла година си събирах пари за да облека точно това, което бях решила и да прекарам така, както исках. със съучениците ми прекарахме три вълшебни дни в прага, виена и будапеща. абсолютно убедена съм, че това бяха най- смислено похарчените пари на родителите ни- при това не всичките. всеки от нас беше работил за удоволствието. да, родителите ни също дадоха пари. парите, които инак щяха да попилеят ненужно. снимките от онези три дни са сред любимите ми. но помня и друго. помня масовата истерия, която настана по домовете ни, когато обявихме, че не искаме тълпи роднини, ресторанти, рокли и прочее тъпотии. ама как така, ама защо така??? ами така. празникът си е мой. срещу отличен успех и златен медал за завършване, плюс камара медали от олимпиади май заслужавам сама да си избера празника, а? повечето майки се поболяха, но повечето бащи ни подкрепиха. беше хубаво и незабравимо. а и както обясних вкъщи- ами поканете си роднините. аз що пък трябва да присъствам, не знам...
нещото, за което наистина похарчих доста СОБСТВЕНИ ПАРИ беше абсолвентската вечер. след няколко години каторжен труд в университета. беше страхотно парти. истински бал. това е смисълът- балът е награда за усилията. а вашите балове какво награждават- насилието в училище, дрогата, неграмотността, простотията? не разбирам. и избягвам да се оказвам в бг през май. призлява ми от тоя цирк и пошлост.
Една_Българка
18.05.2012 /
13:11
Трябва да бтде неповторимо и незабравимо събитие в живота на всяко дете! Това се случва веднъж в живота!
hrastalakut
18.05.2012 /
12:20
То голяма част от завършващите не са запомнили нищо от ученето в училище, но държат да запомнят бала - пълни глупости.
tigar_pirat
18.05.2012 /
11:28
Сегашните балове са се превърнали на панаир на суетата на парвенюта. Пука ми мацките с колко скъпи рокли са облечени.
Важното е да са красиви, умни и луди. Нека не ми натрапват супер скъпи и безвкусни дрехи и прически. И без това след няколко часа приличат на разплетени кошници с разкривени обувки.
Тези безумни пари,които искаме от родителите си са едно тъпоумие. По -добре да отидем на една екскурзия, която ще ни излезе в пъти по-евтино, но ще я запомним. Примерно до Дубровник или Охридското езеро. Или в Турция, където е най-евтино, но пък е супер. А защо не и в България? И може да сме по дънки и тишъртки. Може и по бермудки. Важното е как ще си направим веселбата сами.
Тези безумни пари,които искаме от родителите си са едно тъпоумие. По -добре да отидем на една екскурзия, която ще ни излезе в пъти по-евтино, но ще я запомним. Примерно до Дубровник или Охридското езеро. Или в Турция, където е най-евтино, но пък е супер. А защо не и в България? И може да сме по дънки и тишъртки. Може и по бермудки. Важното е как ще си направим веселбата сами.
dik.m
18.05.2012 /
00:55
може и с по - малко пари да мине този цирк в тая криза само пари за такива щуротии трябва да се харчат аз съм абитуриент и целия клас ще минем доста по - тънко от другите ( става дума за дрехите ) но пък се харчат пари за екскурзии и какви ли не други прищявки всичко това затруднява родителите
doktora05
17.05.2012 /
23:03
Виждам че повечето от вас свързват разходите предимно с облеклото и външния вид. При дамите тези разходи навярно са доста по-големи в сравнение с мъжката част, но аз имам предвид, че не трябва да се пестят средства за самата организация: вечеря, заря, музика, екскурзия. Това остават спомени за цял живот - трябва да е незабравимо и неповторимо. С голяма част от съучениците си след това много рядко ще се виждате и балът е последната възможност всички заедно да си направите много голям купон, да се почувствате като едно цяло и да се забавлявате само както вие си знаете.
Lily92
17.05.2012 /
22:36
Не е нужно да се дават много пари може и с малко да си го направиш добре рокли костюми обувки стига да имаш вкус винаги мове да изглеждаш добре да бъде запомнящ се
doktora05
17.05.2012 /
20:28
Категорично съм ЗА скъпите и бляскави балове, по възможност съчетани с екскурзия. Това е вечер, която трябва да остане незабравима и колкото повече време минава от моя бал, толкова по-убеден ставам в това. Всички които отговаряте отрицателно как смятате, трябва ли да се празнуват рождени дни, юбилеи, да се организира сватбено тържество? Според мен ситуацията е същата. Да, всички имаме финансови проблеми, но има неща за които просто трябва да се дават пари.
Black Chicken
17.05.2012 /
19:59
За съжаление баловете се превърнаха за събитие на което да се демонстрира положение и богатство.
popi7
17.05.2012 /
17:54
Знаете ли аз съм много "За" абитуриентските балове!Трябва да се веселим и да ни остане онзи миг на голяма радост и веселие!Но като се замисля,ако сега мога да се върна няколко години назад няма да позволя на родителите ми да пръснат толкова пари за неща,които съм прибрала в гардероба още на другия ден след балната вечер и повече не съм поглеждала!
ATTILLAS
17.05.2012 /
17:05
Според мене абитуриентският бал е нещо много глупаво които трябва да се забрани.Защо трябва да копираме американците?



