.

Денис Хуанг - човекът дудъл, мудъл, дудъл, мудъл

Онлайн героят на Google има милиони фенове по света

В съвременното технологично общество образът на артиста все повече остава в онлайн сенките за сметка на творбите им, които стават достояние на милиони хора в интернет. Концепцията на артистите може неочаквано да се окаже лавинообразен поп културен феномен.

hwang

снимка:dfuse.in

Ако някой срещне Денис Хуанг на улицата, едва ли ще знае кой е той всъщност. Едва ли ще го свърже и с култовите лога на Google, които преплитат концепцията на компанията с различни поводи и събития от света. Вече 13 години Хуанг е уебмастър и автор на прочутите дудъли на Google, но до тях се стига напълно случайно. Първоначалната идея е на създателите на Google Лари Пейдж и Сергей Брин. Налага им се да го направят и влагат чувство за хумор в първия google дудъл с малък Burning Man, вмъкнат между буквите. Идеята е заимствана от фестивала, на който те отиват през 1998г. като фенове. Всяка година в пустинята Невада се провежда фестивалът Burning Man, където огромна дървена фигура се изгаря като символичен край на фестивала. Брин и Пейдж решили да напарявт дудъла, за да се досетят потребителите защо никой не им вдига телефона, в случай, че Google се скапе.

По това време Хуанг още изучава изкуство и компютърни науки в Станфорд. Роден в Ноксвил, Тенеси, Денис изкарва началното си училище в Южна Корея. След това се връща в Щатите за гимназиалното си образование и като тийнейджър едва ли е очаквал,че стаж в Google през 2000г. ще промени концепцията за арт лого изцяло.

youtube - 3

снимка:www.geek

Първият дудъл на Хуанг е направен през 2000г. за националния празник на Франция,14 юли. Оттогава досега той прави по 50 лога годишно за компанията. Темите, които го вдъхновяват, са много разнообразни - от традиционни празници като Деня на благодарността и Коледа, през различни събития и годишнини до рождени дни на известни личности като Микеланджело, ван Гог, Пикасо и др. Основните лога, по които ще работи, се изясняват на няколко срещи в годината, но идеи със сигурност не му липсват. Когато не му хрумват, хората сами се свързват с него и му предлагат да се заеме със следващия си проект. Например, така се стига до Google логото по случай персийската нова година. Като всеки артист, който работи онлайн, Хуанг разбира, че идеите му са за всички и идеите на всички са за него.

Понякога проектите отнемат дни, а понякога часове. Например, оригиналното лого на Google е било създадено от Хуанг в нощта, преди да бъде официално представено. Креативността и разнообразието в работата на американеца обаче привлича внимание не само на обикновените онлайн потребители. Големи организации като ФИФА се обръщат към него, за да освежи събитията им. Така, за световното първенство в Германия през 2006г. Хуанг се наема да направи индивидуално лого на всеки един от 32-та участващи на форума отбори. Той прави и по едно лого на ден в продължение на две седмици по време на Олимпийските игри в Пекин през 2008т.

youtube - 4

За милиони хора Хуанг е неизвестен гений, чийто хрумвания могат да доведат до неочаквани последици. Например да облагодетелстват случайни сайтове. Така, Artcyclopedia.com буквално е наводнен от кликания на любопитни юзъри, след като се разбира, че дудълът на Хуанг е повлиян от испанския художник сюрреалист Хоан Миро. Изкуството не ги е провокирало самоцелно, но Google ги е провокирал да потърсят изкуството, което се явява ценен онлайн феномен.

Като всяко изкуство, артистът трябва да е свикнал, че реакциите ще са миксирани. Хуанг има милиони фенове по света, но се случват и проблеми. Неговият спираловиден дизайн за годишнината на ДНК първоначално е бил отхвърлен, защото приличал на “две целуващи се риби”. След като все пак е пуснат онлайн, много учени изпращат гневни писма, защото, според тях, дизайнът не е точен. Те твърдят, че прилича просто на два паралелни елемента. Грешката идвала от няколко пиксела в погрешен цвят и била оправена за 30 минути.

youtube - 1

снимка: freepicturealbum.blogspot

Съвременните герои като Хуанг вече са онлайн. Тяхното изкуство провокира потребителите да искат да разберат повече за концепцията, като по този начин обогатяват както себе си, така и самата концепция. Хора като Хуанг без съмнение пренасят поп арта в интернет, където той е още по-достъпен и общовалиден.