Реклама
Facebook предлага на рекламодателите нова услуга, наречена Local Awareness. Тя ще им позволи да добавят към рекламата си карта на града, на която са отбелязани най-близките магазини, в които можете да си купите въпросната стока.
Ако сте включили функцията Location на своя смартфон, Facebook ще може да засече дали сте посетили магазина в следващите няколко дни. Няма да е ясно дали сте влезли в магазина точно заради рекламата, но Facebook ще сравнява броя на хората, видели платеното съобщение, с броя на посещенията в магазина и лесно ще установи дали има връзка между двете числа.
Услугата ще бъде активирана в следващите няколко месеца, но първоначалните тестове са дали добри резултати. Френската верига E.Leclerc е успяла да достигне до общо 1,5 милиона души, намиращи се на разстояние до 10 км от нейните магазини. 12% от хората, кликнали на рекламата, са посетили магазин в рамките на седмица. Това е периодът, в който може да се счита с голяма вероятност, че покупката е повлияна от рекламното послание.
Миналата година Facebook представи на рекламодателите обратната възможност. Те научаваха колко от потребителите (на каква възраст, пол и други демографски данни, без да се разкриват имената на хората) са на разстояние 50-500 метра от даден магазин, за да могат веднага да адаптират своите рекламни послания според аудиторията.
Google от години предлага подобна услуга чрез AdWords.