Facebook ще следи в кои магазини влизаме и ще докладва на рекламодателите

Разбира се, само ако сме включили функцията Location на своя смартфон

Реклама

Facebook предлага на рекламодателите нова услуга, наречена Local Awareness. Тя ще им позволи да добавят към рекламата си карта на града, на която са отбелязани най-близките магазини, в които можете да си купите въпросната стока.

Ако сте включили функцията Location на своя смартфон, Facebook ще може да засече дали сте посетили магазина в следващите няколко дни. Няма да е ясно дали сте влезли в магазина точно заради рекламата, но Facebook ще сравнява броя на хората, видели платеното съобщение, с броя на посещенията в магазина и лесно ще установи дали има връзка между двете числа.

Услугата ще бъде активирана в следващите няколко месеца, но първоначалните тестове са дали добри резултати. Френската верига E.Leclerc е успяла да достигне до общо 1,5 милиона души, намиращи се на разстояние до 10 км от нейните магазини. 12% от хората, кликнали на рекламата, са посетили магазин в рамките на седмица. Това е периодът, в който може да се счита с голяма вероятност, че покупката е повлияна от рекламното послание.

Миналата година Facebook представи на рекламодателите обратната възможност. Те научаваха колко от потребителите (на каква възраст, пол и други демографски данни, без да се разкриват имената на хората) са на разстояние 50-500 метра от даден магазин, за да могат веднага да адаптират своите рекламни послания според аудиторията.

Google от години предлага подобна услуга чрез AdWords.