Колко лоялни клиенти ще загуби Samsung заради кризата с Note 7

Google Pixel ще е един от спечелилите, защото се появи в подходящия момент

Реклама

Заради случаите на самозапалващи се телефони само в САЩ клиентите ще върнат окончателно на търговците 1,9 милиона броя Galaxy Note7. От тях 900 000 вече са били сменени веднъж, след като на 15 септември започна подмяна с апарати, чиято батерия уж не трябваше да създава проблеми.

За да запази клиентите си, Samsung им обещава 100 долара кредит, ако те подменят апарата си с друг модел на компанията. Ако потребителите изберат друг бранд, те ще получат само 25 долара кредит.

И докато всички се чудят какво ще бъде поведението на клиентите, Branding Brand направи бързо проучване за техните настроения. Оказва се, че съвсем немалка част от тях са склонни да се разделят със Samsung, като един от печелившите ще бъде новият Google Pixel, който се появи в подходящия момент.

40% от анкетираните (1000 собственици на всякакви модели Samsung, не само на Note 7) са признали, че няма да купят друго устройство на компанията. Това е увеличение с 6% спрямо проучването, направено, когато започна първата подмяна на Note 7.

8% от тази група са заявили, че ще преминат към новия флагман на Google – Pixel, който се появи на пазара съвсем наскоро, между двете изследвания на Branding Brand. 30% ще си купят iPhone, а останалите 62% ще изберат друг Android телефон. В сравнение с предишното изследване, клонящите към iPhone са намалели с 4%, което означава, че Google Pixel се очертава като сериозна алтернатива на двата водещи бранда във високия клас – iPhone и Samsung.

Разбира се, засега Google Pixel има малък дял от пазара, но със сигурност кризата на Samsung ще му помогне по-бързо да разшири присъствието си.

Според Statista, Samsung е продала 77 милиона телефона през второто тримесечие на 2016 г. Това е по-малко в сравнение с пика от 88 милиона в началото на 2014-а, но все пак е доста внушително число и едва ли скоро Samsung ще загуби лидерските си позиции. През първото тримесечие на 2016 г. южнокорейската компания е имала 27,8% пазарен дял, докато Apple е била с 14,4%.

 

 

Тагове: Galaxy Note7 Samsung