Десислава Проева: Рекламата осигурява устойчивост на бизнеса

Директорът „Продажби“ на bTV Media Group коментира възстановяването на пазара и новите тенденции в рекламната комуникация в интервю за сп. „Мениджър“

Реклама

През последните месеци пазарът отбелязва стабилен ръст на инвестициите в реклама, като според експерти той е значително по-голям от темпото на възстановяване от пандемията. Как си обяснявате този факт?

Месеци след първоначалния шок от пандемията продължава отчетливо да се вижда, че именно чрез рекламата се осигурява устойчивост и рентабилност на бизнеса. Наблюдаваме уникална комбинация от циклични, органични и структурни фактори, които обуславят темповете на пазара.

По-бързото от очакваното икономическо възстановяване, нуждата на марките да са във връзка с потребителите, ръстовете в e-commerce сектора, ускореното внедряване и усъвършенстване на маркетинг подходите по време на пандемията при малките и средни бизнеси и direct-to-consumer сектора продължават с пълна скорост. Това стимулира допълнително инвестициите в реклама.

Основните двигатели на темповете на ръст на пазара са съсредоточени там, където е и фокусът на bTV Media Group – присъствие във висококачествено видео-съдържание и изграждане на емоционална връзка с хората. През 2021 отговаряме на нуждите на нашите партньори като обогатяваме комуникационните решения за бизнеса и увеличаваме с около 30% инвестициите си в съдържание.

Върху какво се фокусират брандовете една година след началото на пандемията?

Отличната реклама се нуждае от отлична медийна среда. В борбата да останат релевантни, марките поставят приоритет върху присъствието в надеждна среда с ясно измерими резултати. Именно затова и ние в bTV Media Group – най-довереният и силен медиен бранд у нас, генератор на иновации и любимо на публиката съдържание, осигуряваме такъв контекст за посланията на партньорите си.

В свят на многопластово медийно потребление, за брандовете, както и за медиите, с приоритет са връзката с потребителите и нуждите им, и съответно задържането на повече от зрителното внимание. Големината на екрана и фактори като продължителност и сила на присъствие, технологични възможности, вплитане на изразни средства и взаимодействие с човешките сетива обуславят дали дадена реклама е действително видяна от аудиторията и дали е успешна. А потребителят консумира съдържание през различни платформи, паралелно с други дейности. Всички знаем, че няма как да предложиш продукта си на някой, който дори не го е забелязал.

Критериите за качеството на медийното позициониране стават все по-високи. Навлизаме в нов медиен пейзаж, в който марките знаят много повече за това кои нагласи на потребителите могат да им бъдат полезни и кое и как трябва да променят. Те усъвършенстват все повече работата с емоционалните стимули за връзка с аудиторията и начините да преминат от пасивен към активен избор и решение. Ето защо с екипа ни постоянно надграждаме портфолиото си от първокласни, иновативни рекламни решения за ефективно и видимо присъствие. Видимост отвъд конвенционалното, в емоционалния свят на съдържанието ни, в моментите, в които вниманието на аудиторията е най-активно ангажирано.

Как bTV отговаря на темповете на възстановяване на бизнеса и съответно на рекламния пазар? В каква посока се развива рекламната ви политика?

Публиката иска все повече развлечения. В годината, която светът се затвори, телевизионните екрани във всеки дом продължиха да светят. В унисон с темповете и нуждите на аудиторията и бизнеса, ще предложим повече развлечение във всичките му форми – приключение, традиция, романтика, забавление, спорт. Всяко от силните ни заглавия прелива в дигитална и радио среда с допълнителни възможности за интеграции. Ще се обогати и портфолиото от любими на публиката лица – утвърдени лидери на мнение, със силна връзка с аудиторията, които могат да бъдат полезни както на наложени, така и на нови брандове.

Продължаваме да усъвършенстваме комуникационните си решения като използваме суперсилите на мултиплатформения свят на bTV Media Group, както и на най-актуалните технологии.

Наш специален екип е посветен на най-ярките и креативни решения, обединени под бранда boost. reach beyond. Те дават възможност за ползване на любимите медийни брандове и лица отвъд платформите на bTV Media Group – в други канали, в социалните мрежи и в точките на продажба.

Като медията, движеща нововъведенията в бранша, скоро ще обявим още интересни възможности за реклама с висока видимост.

***

През последната година видяхме рекорден ръст на дигиталната реклама, но телевизията остана водеща в привличането на рекламни бюджети. Докога ще се запази тази тенденция?

Това, което изминалата година доказа в световен мащаб, е, че телевизията е тук и ще остане. Във време на трудност хората се обърнаха именно към нея като носител на познатото и доверен източник на информация и развлечения. Екранът светеше почти от всеки дом, което за рекламодателите означава сигурност и контакт с най-широка публика. Разнообразяват се нейните форми, мобилността при потреблението и начините на интеракция със съдържанието. Все повече преливат границите, а връзката на хората със съдържанието става все по-силна. Това означава само едно – нови възможности за рекламодателите, които реалността по нашите географски ширини прави още по-интересни.

Как и по-малките бизнеси с ограничен бюджет могат да се възползват от предимствата на ТВ рекламата? Има ли промяна във видовете реклами, които работят най-добре за брандовете в настоящата ситуация? Кой е най-ефективният рекламен микс и как се промени концепцията за ефективност след пандемията?

Отговори на тези и други въпроси четете в цялото интервю с Десислава Проева в новия брой на сп. „Мениджър“.

***

Десислава Проева е директор “Продажби” в bTV Media Group от януари 2018 г. С повече от 20-годишен опит в областта на медиите и продажбите. Дългогодишен член е на журито на Effie България, както и част от международното жури на Effie Европа. Познава ефективността във всичките й форми. Завършила е Университета на Саарланд, Германия, където придобива магистърска степен по бизнес администрация с фокус информационни системи и контролинг. Преминала е редица специализирани обучения и семинари по повод актуални тенденции в медийните продажби и рекламата.