Смелите решения печелят

Успехът не е страшен и може да бъде надграден

На българския пазар, вече има много примери за компании, успели да реализират успешен бизнес старт чрез социалните мрежи. Те им помагат да наберат последователи и да лансират услугите си. В началото тази формула работи и носи успех, но впоследствие логично идва желанието да се продава повече и по-бързо, на повече потребители. Тогава възниква въпросът - коя е следващата правилна стъпка?

Много бизнеси изпадат в ситуация на застой след първоначалния успех през социалните мрежи като канали за реклама. За повечето брандове те са естествена първа стъпка поради сравнително малката инвестиция и по-ниския риск. Липсата на риск обаче, често е съпроводен с по-незадоволителнибизнес резултати, особено в дългосрочен план, когато началният успех достигне своята пределна точка.

За да продължат напред, марките имат нужда от повече видимост, по-широк кръг от нови потребители, които не са затворени само в социалните мрежи, а имат интерес, излизащ извън тях. Казано с други думи, те много често имат нужда от по-свеж и разширен прочит на рекламния си микс. В противен случай, рискът да останат непознати за значителна част от хората, които могат да станат техни потенциални клиенти, остава сериозен. Брандовете имат нужда от повече енергия в медия микса и в този момент има само един екран, който е доказал, че може да им го осигури, защото всекидневно достига до над 90% от активното население в страната.

Това е телевизионният екран, който години наред неизменно събира приятели, семейство, и отдадени на спорта фенове, които търсят ексклузивно, атрактивно и вълнуващо съдържание, което често става и основна тема на разговор. 

За много компании инвестицията в телевизия изглежда голямо, скъпо и рисковано решение. Опасенията за размера на разходите, ефективността, необходимостта от наемане на професионални агенции, и липсата на собствен маркетингов опит, могат да вземат превес. Да накарат мениджърите на по-малките компании да мислят, че са на крачка от рисковано решение в ранния живот на тяхната марка. Вместо да предприемат стъпка напред, те по-често избират или да съкратят рекламните си бюджети, да обявят свои ценови промоции, или пък да предприемат допълнителни инициативи в социалните мрежи. В такъв случай те обикновено не дават ефект като първоначалния и това ги връща в изходна позиция и компаниитене могат да достигат търсения мащаб на аудиторията.

Според директор „Продажби“ на bTV Media Group, Десислава Проева, да се инвестира в телевизионна реклама за първи път може да бъде едно много емоционално решение. И това е разбираемо. “Често се сблъскваме с колебанията, че никой не гледа телевизия или че това е много скъпо начинание. На база на многобройните си партньорства виждаме обаче, че то дава своите резултати и е естествена следваща стъпка на марките, за да стигнат до много по-широка аудитория, да пораснат и да ускорят растежа си до следващото ниво“, коментира Проева.

Защо е по-добре да проявите смелост и решителност за рекламните си инвестиции в телевизия и какво прави този медиен канал най-подходящото място за вашия растящ бранд?

За да проследите отговора на този и много други въпроси, свързани с ключовата роля на телевизионната реклама, можете да прочетете цялата статия на сайта на "Капитал".