Трите най-важни "К" на телевизията

Формулата на bTV Media Group, представена в Capital.bg

Реклама

Баланс между качествено съдържание, удовлетворена аудитория, надеждни рейтингови данни и успешни рекламодатели. Това е най-точното описание за формулата на успеха в телевизионния бизнес.

Кои са важните елементи в тази връзка:

КАКВО

Нивото на развитие на телевизионния пазар се определя изцяло от качеството на съдържанието, затова в стратегията на силните медийни брандове основен приоритет е създаването на висококачествена и разнообразна развлекателна продукция и на достоверни новини и актуални предавания - за всички платформи.

Всичко това се прави, за да бъде удовлетворена аудиторията, която всеки ден с дистанционното гласува за любимата си програма. Нещо повече, зрителите днес са презадоволени - имат богат избор от устройства, платформи и качествено съдържание. Онлайн базираните проекти и оригиналните продукции са основно оръжие, използвано от видео стрийминг услугите, което удължава "златната ера" за творците и увеличава разходите за създаването на филми, сериали и развитието на таланти. В същото време телевизиите търсят начин да стават все по-дигитални и да отговарят на променящите се тенденции.

С КАКЪВ ЕФЕКТ

Сериозните инвестиции на телевизиите в качествено съдържание и все по-взискателната аудитория изискват все по-голяма точност в отчитането на рейтинговите данни, които са основен мотив от една страна за рекламодателите - защо да инвестират маркетинг бюджетите си в даден канал, от друга за телевизиите - защо да влагат средствата си в дадена продукция или програмно съдържание.

В отговорите на тези три основни и важни въпроса се съдържа и мотивацията на пазара да работи в две важни посоки. На първо място - създаване на силно локално съдържание и инвестиции в нови проекти. На второ - по-голяма настойчивост за изграждане на модерна система за измерване на зрителския интерес и засилване на ролята на точните данни и метрики.

Силата на данните се състои в това, че на рейтингите се гледа като на валутата на медийния пазар и инструмент за реализиране на успешни програмни стратегии на телевизионните канали. Те са обосновка за интереса на рекламодателите към дадена медия и нейното съдържание, и са важен източник на обратна връзка за успеха на кампаниите на брандовете, които избират къде да инвестират маркетинговите си бюджети. Няма никакво съмнение, че надеждни показатели и силно локално съдържание са взаимосвързани. Защото тези два елемента правят една рекламна кампания ефективна.

Това наложи през последните месеци като важен за пазара дебата относно качеството и възможностите на рейтинговата система в България.

Отговорът е в

Стандартите, зададени от модерните рейтингови системи.

Телевизията отдавна не е просто линейна медия, която тече по един канал до зрителите. Тя достига до тях през различни платформи. В резултат на тази трансформация телевизионните мрежи и големите медийни групи навсякъде по света полагат все повече усилия да използват технологично най-напредналите и надеждни ресурси за проучване на аудиторията си, за да са много по-полезни на рекламните си партньори.

Несъмнено развитието на измерването на местните пазари през последните няколко години е от съществено значение за създаването на методологията на бъдещето: последователна и междуплатформена валута на местния пазар, която да го направи много по-ефективен и предвидим от инвестиционна гледна точка.

Надеждността е ключова за продавачите - телевизиите и купувачите - рекламодателите, особено сега, когато аудиторията става по-фрагментирана в поведението си на гледане и избора на потребление на съдържание, подхранвана от напредъка в технологиите и разнообразието от платформи. На развитите телевизионни пазари данните са притежание на самите участници в индустрията - телевизии, агенции, рекламодатели. Там също е ясно, че по-старите методологии вече не са в състояние да оценят местните демографски данни и оставят купувачите и продавачите с повече въпроси, отколкото отговори.

През 2020 г. е недостатъчно телевизионните купувачи и продавачи да вземат важни рекламни решения на базата на методологии с ограничения. Разширената аудитория позволява да се задълбочим в поведението на телевизионните зрители, за да разберем демографията отвъд възрастта и пола като: Какъв е техният доход? Какъв е семейният им състав? Възнамеряват ли да си купят кола? Какви спортове харесват? Къде пазаруват? Какво купуват, когато пазаруват там?

Има един ключов въпрос, който напоследък е много важен на по-малките телевизионни пазари: изчезват ли ТВ аудиториите? Краткият отговор на експертите е - "не".

Целия материал вижте тук >>