Доброто ТВ шоу трябва да създава вдъхновяващи примери

Интервю с Анеглина Белчева, мениджър "Локална продукция" на bTV Media Group

Реклама

Ангелина Белчева отговаря за продукцията на ключовите програмни проекти в bTV Media Group и ръководи процесите и екипите за реализирането им. Присъединява се към bTV през 2008 г., а поста на мениджър „Локални продукции“ поема през 2015 г. Професионалният й път в bTV е свързан с продукциите Survivor, „Гласът на България“, „България търси талант“, „Преди обед“, и др. От тази пролет сред вътрешните продукции е и култовото кулинарно шоу MasterChef България.

Интервю за Мениджър Нюз:

- Г-жо Белчева, двете най-мащабни продукции на bTV тази пролет, „Гласът на България“ и MasterChef България, се правят от Вашия екип. Според опита Ви, какво предопределя дали една продукция ще бъде успешна?

- Успешната продукция е тази, която вълнува. Това зависи изцяло от съдържанието - то трябва да залага на силни истории и емоции, в комбинация с добра визия и вдъхновяващи и талантливи лица.  Аз и екипът ми вярваме, че съвременната телевизия информира, забавлява, но и образова и вдъхновява. Затова развлекателните ни предавания носят положителен заряд и добронамереност. Не само победителите, но и всички герои в предаванията като „Гласът на България“, MasterChef и др., са пример за много хора, че при ясна цел, с талант, труд и посока може да се реализираш успешно.

И най-силните продукции обаче трябва да се надграждат с всяко следващо издание. Тук имаме предимството, че работим дългосрочно с най-успешните, обичани артисти и лица и сами създаваме звезди. За нас лицата са стратегически партньори, които подкрепяме безусловно, а не наемници за един или друг сезон. С тях споделяме общи ценности и визия за съдържанието.  Разбира се, важно е и да бъдем в крак с времето и да се възползваме максимално от най-новите технологии на световния ТВ пазар. Взаимстваме от чуждия опит и въвеждаме нови решения тук. Това е важно както за зрителите пред телевизора, така и за феновете, които ни следят в сайтовете или след ефир на bTV Plus. Още миналата година дадохме възможност за 360-градусов поглед към сцената на финалите на „Гласът на България“ и „Фермата“ специално за онлайн потребителите. За тази пролет сме подготвили много повече ексклузивно видео съдържание, особено за сайтовете на „Гласът на България“ и MasterChef България. Все пак, публиката днес е толкова диверсифицирана, че отдавна няма един формат, който е за всички. Стараем се да имаме разнообразни предавания, но е разбираемо, че в телевизионния праймтайм, който достига до най-много зрители, събираме семейството пред малкия екран. Затова сме допълнително внимателни и отговорни към съдържанието, което поднасяме. Днес имаме необходимост от вдъхновяващи примери и доброто ТВ шоу трябва да ги създава.

- bTV активно развива собствения си продукционен екип от няколко години. Как се отразява това на взаимоотношенията ви с външните продуценти?

- Отворени сме към всички добри и интересни проекти, без значение дали се предлагат от външен или вътрешен продуцент, защото за bTV разнообразието от жанрове е много важно. Критериите са едни и същи: да имат смисъл, да са забавни, да залагат на силни позитивни истории и да отговарят на световните стандарти за качествена телевизия, които имаме привилегията да въвеждаме и утвърждаваме в България. Развиваме собственото си продуцентско звено, в което работят едни от най-добрите хора в телевизионния бизнес, но bTV Media Group ще продължи да си пратнира и да работи и с външни продуцентски компании – и големи, и малки.

- Кои са ключовите моменти при работата по подобни формати?

- Първо си отговаряме на въпроса от какъв точно формат има нужда публиката, за което ни помагат изводите от проучванията, които правим редовно. Водим се и от световните тенденции. После с програмния отдел установяваме как този формат се вписва в схемата на телевизията. След като финализираме концепцията, идва ред на преценката за необходимите ресурси, за да се постигне добър резултат. Подсигуряваме се с най-подходящия за формата творчески и продукционен екип. И след това машината заработва в ритъм 24/7. Взаимодействаме тясно с всички екипи в телевизията, а най-важното е, че сме на 100% ангажирани с това да дадем на зрителите най-добрия краен продукт. На финала само това има значение.

 - Да работиш в ТВ продукция отстрани изглежда вълнуващо и забавно. Кои са предизвикателствата, които остават невидими за публиката?

- Всеки път е ново преживяване! Всеки път „забравяш“ как точно си го направил миналия път. И това е вълнуващото. Нови ситуации, хора, взаимоотношения. Екипът ни знае, че всеки снимачен график подлежи на промени и във всеки момент трябва да имаме готовност за обогатяване и редакция дори на вече готови епизоди. Стресът е част от работата, но той остава скрит за публиката. Отговорността, която поемаме като екип, работещ за най-гледаната телевизия, е огромна, защото в крайна сметка зрителите се интересуват единствено от крайния продукт, който достига до тях. Нашата професия е приключение. Много взима от съня, нервите, но пък дава несравнимо удовлетворение. Да развълнуваш и усмихнеш хората - няма цена!

- Има ли на пазара достатъчно подготвени кадри за работа по телевизионни продукции? Как подбирате екипите си? Нужно ли е да разбираш от музика, за да работиш зад сцената на „Гласът на България“ и да имаш интерес към кулинарията, за да правиш MasterChef?

- Поставяте важен и болен проблем. Както и в други области, и в нашата няма много подготвени кадри. Някак си се учим в движение… Затова през последните години bTV Media Group инвестира в обучението на хора с интерес, кураж и талант да работят и специализират в подобни мащабни продукции. Като човек, който носи отговорност за продукцията, се старая да отглеждам и обучавам креативни момичета и момчета, които имат потенциал и желание да са добри професионалисти. Подбирам екипа си прецизно и изключително вярвам и държа на него. За мен атмосферата и човешките взаимоотношения са много важни. Търся трите най-важни неща: честност, интелигентност и енергия. Важно е да си добър и почтен човек, да ти е интересен светът, а професионализмът идва с опита. Не е нужно непременно да разбираш от музика или кулинария, за да работиш в „Гласът на България“ или MasterChef, но е сигурно, че в процеса на работа неизбежно се запалваш по тях. Аз и хората, с които работя, правим всичко със сърцето си. Не разчитаме на рутина. Понякога се налага да разнообразявам екипите, да сменям задачите. Вярвам, че това е добър мениджърски ход за изграждане на професионалисти, които могат да се справят при всяка ситуация. Телевизията е движение. Необходими са рефлекси и умения бързо да се адаптираш към нови обстоятелства и среда. Дързост, добър вкус и любопитство да вървиш напред.

Екип на "Мениджър Нюз"

ПОСЛЕДНИ

Реклама