Флориан Скала: Силно ангажиран съм с всеки проект

Главният изпълнителен директор на bTV Media Group пред сп. "Мениджър"

Реклама

Темата на юлския брой на сп. "Мениджър" е „Приносът на експатите“. Тя насочва вниманието към чуждестранните висши мениджъри на водещи компании у нас. С интервю по темата се включи главният изпълнителен директор на bTV Media Group Флориан Скала.

Господин Скала, какво ви доведе у нас в края на 2016 година?

Научих повече за bTV Media Group и България, когато в началото на 2014 г. се присъединих към бизнеса на нашата компания майка, Central European Media Enterprises, в Словакия. Оттогава, повече или по-малко, следя пазарите във всички територии на CME, така че идването ми тук преди две години и половина за мен е естествено развитие. 
CME има дълга история в България и региона, с водещи канали и медийни групи във всяка от държавите, в които оперира. Доволен съм, че тук успяхме да постигнем много по-добри цялостни бизнес резултати през последните няколко години. Укрепихме водещата позиция на bTV Media Group сред аудиторията, както и сред рекламодателите, най-вече като резултат от подобрената ни стратегия за съдържание и най-силните ТВ лица.

В какво състояние поехте bTV и кои са постиженията на управлявания от вас екип, с които се гордеете? 
bTV е избор номер едно на зрителите и е най-силният телевизионен бранд в България през последните 19 години, така че от нас се очаква непрекъснато да подобряваме собствените си постижения.
След като за първи път въведохме технологии като HD, добавена реалност и 360-градусово видео, направихме следващата стъпка - с новото ни високотехнологично интегрирано студио. Проектът, който пуснахме в началото на юни, е грандиозен по мащаб и значимост, и съм изключително горд с целия екип, ангажиран с него. Студиото дава на журналистите ни нови средства, с които да привличат вниманието към професионалното и достоверно отразяване на новините. Това е много важно в среда, наситена с непроверено видео съдържание и необективна информация от всякакъв вид.
С оглед на новите навици на гледане, съм много доволен и от подобреното присъствие и монетизацията на ключовите ни развлекателни шоупрограми, като MasterChef, „Гласът на България“, „Фермата“, на различни платформи и особено в онлайн каналите на bTV.
Миналата година имахме повод да се гордеем още повече и със социалната си активност, защото знаковата ни инициатива „Да изчистим България заедно“, на която и вашето списание е много ценен партньор, постави рекорд с привличането на над 400 000 доброволци.
Но най-важното ни постижение е, че значително подобрихме резултатите си от продажби и финансовите си показатели, защото сега можем да инвестираме повече в иновативни решения, но преди всичко в съдържание с високо качество за всички наши платформи.

Коя е най-голямата разлика между българските и чуждите ТВ зрители?
Българските зрители много се интересуват от политически теми, затова силното новинарско и актуално съдържание е съществено за успеха на политематична телевизия като bTV. Сутрешните блокове тук, например, са най-вече платформа за сериозна журналистика, докато в други държави фокусът върху лекото развлекателно съдържание в този часови пояс е по-голям. Но тези и много други специфики стават ясни след като навлезеш в медийния бизнес в България, без значение от коя държава идваш. Отнема време, усилия и всеотдайност да се изгради задълбочено разбиране на местната публика, така че да можем максимално точно да предвиждаме как тя ще възприема предложенията ни.  

 

Как българските партньори Ви приемат като мениджър?

Без съмнение съм чужденец, но не усещам бариери в това отношение, особено вече в третата ми година в България. Вярвам, че това важи и за екипа и партньорите ни – много се радвам на плодотворните ни работни взаимоотношения. Фактът, че съм много адаптивен и имам сходен опит в други държави от региона вероятно помага. Но продължавам да отделям много от времето си, за да научавам максимално за хората, с които работя тук – за колегите ми и за външните партньори. Искам да знам какво е важно за тях, какво е в основата на техните решения и избори, да съм наясно какъв тип хора биха паснали най-добре на bTV Media Group във всеки един момент.
Залагам на мениджърски подход, в който съм силно ангажиран с проектите ни и разглеждам мненията на всички, свързани по един или друг начин с тях, за да взема правилното решение. За мен това е много по-важно от въпроса с езика, който тъй или иначе е леснорешим.

Какво знаехте за българите, преди да дойдете тук, и как с течение на времето това знание се промени?
Познавах България предимно през призмата на медийния бизнес. Имах идея какво телевизионно

съдържание е популярно тук, как работи рекламният пазар. Започнах наистина да разбирам как се случват нещата тук след като се присъединих към bTV Media Group. Когато дойдох в България и влязох в контакт с хората, ми беше много интересно да науча за културните особености, за различните исторически перспективи, за начините, по които демокрацията след комунистическия режим е оформила ценностите и приоритетите на хората тук. Най-оптимистичното ми откритие е, че България разполага с много умни, здраво работещи, мотивирани, талантливи и широко скроени хора, които са готови да подобрят нещата в страната.

Как според вас нашата икономика може да спечели доверието на повече инвеститори?

Определено е притеснително, че дори най-бързо растящите индустрии в последно време, като например информационни технологии и аутсорсинг, започват да „бедстват“ за таланти. Някои сектори дори вече „внасят“ специалисти. Така че страната наистина трябва да работи за развиването на новите професионални умения, нужни на днешния бизнес. Всички трябва да допринасяме за това, като споделяме практически знания и опит. Горд съм с нашите журналисти, които отделят толкова много от времето си, за да обучават бъдещите кадри за тази изключително важна професия. Не съм сигурен, че българският пазар, като сравнително малък, трябва да бъде сравняван със западноевропейския, но наличието на достатъчно квалифицирани хора за секторите с най-голям потенциал в страната според мен е важно, макар и не единствено условие за привличане на чужди инвеститори. А допълнителното стимулиране на бизнес средата би се отразило добре и на медийната индустрия, от което ще има полза цялото общество.

Какво може да ви накара да напуснете България?
Трудно ми е да кажа, но със сигурност няма да бъде свързано със спецификите на страната или с местната бизнес среда. България е пълна с възможности.

 

Биография:

Флориан Скала, роден в Австрия, е главен изпълнителен директор на bTV Media Group, част от Central European Media Enterprises (CME). Има забележителни постижения в ТВ бизнеса в региона. В България bTV Media Group значително подобрява цялостните си бизнес резултати от декември 2016 г., когато Скала поема компанията в ролята на CEO. Преди това той е директор „Продажби“ в Markiza Group в Словакия, също част от СМЕ. По-рано, в продължение на няколко години заема и водеща позиция в RTL - Австрия. Учил е „Медиен мениджмънт“ в Университета за приложни науки „Св. Пьолтен“ в Австрия.


 

ПОСЛЕДНИ

Реклама