Павел Станчев: Ще се снимат български сериали, в момента работим усилено за развитието на радиомрежата ни и разширяване на онлайн присъствието си

Реклама

След изключително силния за bTV пролетен сезон главният изпълнителен директор на bTV Media Group Павел Станчев разказва за следващите важни стъпки в развитието на медиата пред в-к Капитал.

„Имахме изключително силен пролетен сезон, в който заложихме на високото качество на продукциите. Ние го нарекохме the master season. Нашата стратегия бе да заложим на няколко много силни формата: MasterChef, “България търси талант”, “Столичани в повече” и наистина да инвестираме в качеството. Зрителите го оцениха и от тази гледна точка сме много удовлетворени...

Това, което ни радва е, че въпреки Европейското първенство по футбол, което не е в нашите канали, в топ 10 на най-гледаните програми 8 са на bTV. Тази стратегия също дава своите резултати. В бъдеще ще залагаме и на т.нар еднократни и много силни събития, които маркират нашата програма, какъвто беше случаят с бенефиса на Христо Стоичков и концерта на Слави Трифонов и Ку-ку бенд. Юбилеят на Стоичков като специално предаване bTV произведе и за други страни. Ние пренасяхме сигнала в САЩ, Румъния и други държави и затова трябваше да гарантираме съответното качество. Това ни даде възможност да затвърдим позицията си като теливизия, държаща на качеството” обобщава изминалия сезон г-н Павел Станчев.

Във връзка с успехите на медията г-н Станчев прави детайлен анализ на ситуацията с двете метрики у нас, как функционират телевизиите в тази среда и как тази ситуация се отразява на пазара у нас.

„Тази втора агенция на практика създаде недоверие на пазара, още повече когато има съществени разлики в данните между двете агенции. Спомням си, че в историята на тв пазара пак имаше подобна ситуация, когато две агенции измерваха телевизионната гледаемост: TNS TV Plan и ГАРБ. Но тогава разликите между данните на двете агенции бяха незначителни и рекламодателите можеха да се ориентират. През последните две години пак има две рейтингови агенции: ГАРБ и Nielsen Admosphere и доколкото разбирам (аз не получавам данните от тази втора агенция) има големи разлики в данните на втората агенция, която не е одитирана от индустрията в страната. Съвсем естествено това създава объркване...

Крайно време е бизнесът и рекламодателите да предприемат енергични и конкретни стъпки в тази посока, защото в България има три национални политематични телевизии. Преди няколко седмици БНТ сключи двугодишен договор с ГАРБ за доставка на рейтингови данни. С други думи, до 2018 г. единствената възможна система за пазара ще е ГАРБ...

Какво е пазарът у нас? Това са най-вече трите национални телевизии bTV, Nova и БНТ с прилежащите към тях нишови канали. Когато тези трима играчи се съберат със собствените им канали, без тези, които те представляват, защото и ние представляваме други канали... Това е пазарът, това са 95% от тв сектора, който се представлява от тези групи. От тези три канала в момента една има двегодишен договор с ГАРБ. Това е обществената телевизия, която е направила този избор след проведен конкурс. bTV в момента също има действащ договор с ГАРБ. Дори през следващите две години ние да прекратим договора си с тях и да решим да работим с друга, това ще доведе отново до размножаване броя на агенциите. А за да може този пазар да расте, ние се нуждаем от единна валута, каквато се явяват рейтингите за телевизионната гледаемост. Т.е. една единствена агенция, която да ги предоставя на цялата индустрия. Крайно време е рекламодателите и агенциите да постъпят отговорно към тази тема...

За мен темата приключи. Мачът е свирен. БНТ реши вместо нас и избра ГАРБ. Така че за мен темата рейтинг агенции за следващите две години е приключена. Изпусна се моментът, когато това можеше да се реши от цялата индустрия. Колегите от БНТ решиха вместо нас” завършва г-н Станчев анализа на ситуацията.

Що се отнася до бъдещите проекти, на които медията ще заложи през следващия сезон, г-н Станчев разкрива, че bTV ще снима нов сериал с испанската продуцентска компания, която е представена в България MVM International, които са със сериозен опит в правенето на сериали. Снимките започват в края на месеца. „Може би ще имаме още два български сериала, защото това е една от тенденциите на тв пазара, да се създават повече локални сериали” – допълва той.

„След сериалите по отношение на форматите. Радвам се, че в последните две години докарахме няколко формата, които не бяха правени в България. Единият от тях е “Фермата”. Предвидили сме предаването да има втори сезон. Други такива формати са MasterChef и “Бригада Нов дом”. И те ще имат своите нови сезони. Друг успешен формат е и семейната тв игра “Мама готви по-добре”. Постоянно следим световните тенденции и се опитваме да сме актуални.

В спорта сме заложили на силни брандове като “Шампионска лига” и “Лига Европа”, първенството на Италия, Купата на краля - това по отношение на футбола. Стремим се когато можем да подкрепим и българския спорт, когато има интересни събития. Този месец ще излъчим двата мача на Левски с Марибор. Оринтирани сме и към други спортове: моторни, бойни изкуства, тенис, европейската лига по баскетбол.”

bTV Media Group отделя сериозно внимание не само на телевизионния си бизнес, но отделя специално внимание на развитието на радиомрежата си и разширяване на онлайн присъствието си.

„Това, което е важно за нас, е да намерим това, в което сме силни и това, с което сме различни. Имаме силен бранд и силно видео съдържание. Платформата Voyo.bg има много стабилни потребители, защото е силна в това, че дава локално съдържание. За българите в чужбина създадохме услугата bTV International. Към нея има интерес от хора в Америка, Англия, Норвегия и т.н. Услугата е изцяло планирана за тях с тайминг зони и е изцяло с българско съдържание. В момента очакваме решение на СЕМ за лиценз за bTV International като канал, защото засега той се излъчва само в интернет платформата voyo. След решението на СЕМ ще можем да предложим канала за излъчване и по спътник до други платформи с кабелно и сателитно разпространение за българите в чужбина. Предвиждаме освен това в бъдеще да не е само bTV International, а каналът да се предлага в пакет и с други канали с български програми, готови сме за партньорство с тях. Това са тенденциите” завършва г-н Павел Станчев.

Цялото интервю можете да прочетете тук.