Отново на мода

Рекламният пазар се фокусира върху синергиите между отделните медийни канали, а телевизията дава енергията в медия микса, казва директорът "Продажби“ на bTV Media Group Десислава Проева пред сп. Forbes България

Реклама

Автор: Румен Соколов

Преди малко повече от 90 години първо в Съединените щати, а след това в Германия хората започват да гледат телевизия. Това е времето, в което киното е основният посланик на движещите се образи, а големият екран привлича хиляди в салоните. През следващите години до края на миналия век киното и телевизията постоянно се борят да привлекат интереса на зрителите с променящото се надмощие. В един момент в битката се намесват интернет и технологиите и младите хора основно насочват вниманието си към него.

В началото на тази година обаче се случи това, което не се бе случвало от 100 години – световна пандемия, която затвори хората по домовете в почти целия свят. И от ново телевизията стана любима на много хора. „В тези месеци нарасна важността на социалната функция на телевизията – да ни помага да сме заедно, да съпреживяваме и да компенсира социалната дистанция, на която сме подложени“, казва Десислава Проева, директор „Продажби“ в bTV Media Group. Драстичната промяна в начина на живот вследствие на пандемията прекрои ежедневието на аудиторията и естествено повлия на програмните схеми и на концепциите за съдържание на медийните компании по света. Нарасна и жаждата за информация.

***

Много компании са адаптирали бизнес модела си, за да продължат да бъдат до потребители­те, и именно телевизионният екран е изи­грал най-ключовата роля в запазването на тази връзка. „Виждаме го и сега в периода преди Коледа, когато екраните се превръ­щат в заместител на традиционните ви­трини и съкратеното време за пазаруване“, допълва Десислава Проева. Рекламодатели­те все по-активно популяризират създава­нето на онлайн версии на своите магазини и повишеното зрителско внимание, насочено към телевизионния ефир, е техният най-до­бър партньор в достигането до максимално повече хора.

Десислава Проева смята, че прогнозите, че интернет ще измести традиционните медии, не само не се сбъдват, но интернет прави телевизията още по-силна през по­следните години. В свят на фалшиви нови­ни, бързи факти и изчерпана издръжливост на вниманието се надграждат моментите на интеракция с качествено съдържание.

***

"ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ВТОРИ ЕКРАН ВЕЧЕ Е ПО-СКОРО ПАРАЛЕЛНО ГЛЕДАНЕ С НАДГРАЖДАЩА ЦЕЛ, А НЕ ЗАМЕСТВАНЕ НА ТЕЛЕВИЗИОННИЯ ЕКРАН".

***

В последните години пазарният дял на ди­гиталната реклама се увеличава постоянно, но според нея това не пречи на телевизион­ната реклама, защото пазарът се фокусира върху синергиите между отделните медий­ни канали. И дава пример, че както сутреш­ният фреш може да даде енергия за целия ден, така и изборът на най-добрата комби­нация от канали за достъп до аудитория­та трябва да бъде добре преценен за всяка марка, защото телевизията дава енергията в медия микса. „Чрез телевизията се стига до повече хора по много въздействащ начин и със силата на всички изразни средства – в среда с приковано внимание на потребителя. и възможност за силна социална интеракция след това“, казва още Десислава Проева. А това изгражда и силни брандове.

При всички комбинации с телевизия се наблюдава нарастване на възвръщаемостта на инвестициите. В bTV такъв пример е комбинацията с присъствие във високока­чествени видео продукции в дигитална среда, каквито са техните дигитални продължения на световни формати като MasterChef или „Фермата“.

В bTV имат приви­легията много лесно да надграждат довери­ето към марките на техните партньори, защото разполагат със силата на всичко, което стои зад бранда им, и доверието към тяхното съдържание. Отделно разполагат и с възможностите за таргетиране на ди­гиталното присъствие, а също и с много варианти за надграждането на асоциации­те през радиоканалите им. С навлизането на технологиите за добавена реалност и алтернативни рекламни форми брандовете получават най-успешната формула за при­съствие и достигане силно в съзнанието на аудиторията.

***

Според Проева ефективността е абсолютно невъзможна без надеждност на данните, защото най-развитите пазари за­почват да свързват инвестициите в ре­клама и достъпа до аудитория, който ге­нерират те, с реалните бизнес резултати. Традиционните телевизионни измервания и планиране влизат в епоха, в която рекла­модателите ще знаят колко продажби са получили от хора, до които са достигнали посланията им. Индустриите разчитат на единни системи за измерване на зрителско­то внимание, все по-прецизно се мери дос­тъпът през всички платформи и се доставя надеждна и точна информация. Така лесно се вземат информирани бизнес решения.

В интерес на цялата медийна и рекламна индустрия и на нейните потребители е да имат най-пълните данни за интерес, въз­връщаемост и контекстуално подходящата среда, в която да се насочат рекламни бю­джети и комуникация. Важно е медиите да познават зрителите си, компаниите да по­знават потребителите си, техните проме­нящи се навици и интереси и да получават надеждна обратна връзка за своите стра­тегии. „В световен мащаб усилено се говори за Total Video, защото съдържанието отдав­на излезе извън рамките на големия екран и е навсякъде около нас“, казва Десислава Проева и допълва, че зрителският поглед е насочен към всеки екран, но не всеки екран достига еднакво до целевата аудитория.

***

Индустрията има нужда от стойност­ни проекти, около които да се обедини. Това е една от причините през тази година зара­ди пандемията да отпадат редица реклам­ни форуми, но не и наградите Effie, които отличават ефективността на рекламните кампании. В тази връзка Десислава Прое­ва казва, че именно ефективността в ре­кламата е важна за индустрията, особено във време на извънредни обстоятелства. 

Целия материал търсете в новия брой на сп. Forbes България.

Десислава Проева е директор „Продажби“ в bTV Media Group от януари 2018 г. Преди това ръководи отдел „Телевизионни продажби“ от 2017 г., а от 2007 е част от търговския екип на компанията. Тя има дългогодишен опит в сферата на продажбите и медиите, както и в подпомагането и успешната реализация на силно въздействащи рекламни послания в раз­личните платформи спрямо контекста на тяхното съдържание и сила. Десислава Проева е член на журито на наградите Effie за четвърта по­редна година.

Завършила е университета на Саарланд, Германия, където придобива магистърска степен по бизнес администрация с фокус информационни системи и контролинг. Преминала е редица специализирани обучения и семинари по повод актуални тенденции в медийните продажби и рекла­мата.

ПОСЛЕДНИ

Реклама