Във връзка с писмо до медиите, изпратено от г-н Михаил Миков по повод предвидено участие в „Тази сутрин” по bTV на 23.10.2015 г.

Реклама

bTV категорично отхвърля твърденията на г-н Михаил Миков за „съгласувано поведение между двете телевизии” и „заемане на страна в предизборния процес”.

Поканата към г-н Миков в нито един момент не е била фиксирана за 8:05 часа, както се твърди в неговото писмо. Поканите към гости за участие в актуалните предавания на bTV не са и не могат да бъдат с конкретен час на интервюто в ефир. Държим да подчертаем, че събитията от деня винаги имат приоритет пред планираните гостувания. Професионална отговорност на журналистическия екип е да реагира според тях.

Планираната за 8 ч. тема е нападението над полицай от таксиметров шофьор – актуално събитие и част от тревожна тенденция, която очаквахме господин Миков да коментира и в качеството си на бивш министър на вътрешните работи.

Освен това, през нощта преди предаването, край Павликени избухна магистрален газопровод - извънредна новина, на която нашите екипи трябваше спешно да реагират. При първа възможност в предаването беше включен кметът на Павликени с разказ за обстановката в района. Това извънредно интервю също беше проведено след 8 ч. и имаше приоритет пред планираните гостувания.

bTV по никакъв начин не е преустановила възможността за участие на г-н Миков в „Тази сутрин”. Напротив, очаквахме неговите коментари по актуалните теми, които със сигурност вълнуват всички зрители на bTV. Напускането на студиото от страна на г-н Миков бе негов личен избор.

bTV стриктно спазва принципите на независимата редакционна политика. Недвусмислено отхвърляме упреците на г-н Миков за преднамереност от страна на екипа и водещия на „Тази сутрин” - Антон Хекимян. Подчертаваме, че регламентът за участията на политическите лидери в актуалните предавания на bTV е изпратен в партийните централи далеч преди началото на предизборната кампания.

bTV Media Group осъзнава отговорността си пред обществото. Затова категорично се противопоставяме на опитите да се спекулира с името на телевизията, особено по време на предизборна кампания.

ПОСЛЕДНИ

Реклама