Реклама

Лек алкохол, къси ръкави, диви нощи и много музика! Фестивалният сезон е открит и лятото изглежда е сезон единствено и само за забавления. Кога фестивалите обаче отиват отвъд музиката? Вижте как EXIT - най-големият фестивал в региона и носител на няколко награди за най-добър фестивал в Европа, променя страната, в която се провежда... 


От началото си, преди 15 години, EXIT е бил посетен от 2,7 милиона зрители.

- С 15 милиона евро се е увеличил годишният приход на туристическия бранш в Сърбия, благодарение на фестивала. Тази сума се равнява общо на повече от 100 милиона евро от основаването на EXIT през 2000 г. до днес;

- ДДС в Сърбия на годишна база се увеличило с 2,5 - 3 милиона от приходите на фестивала. По повода водещото британско издание The Economist обобщава: "Ако Сърбия беше похарчила целия си държавен бюджет за PR, не би постигнала това, което Новак Джокович и фестивалът EXIT направиха за положителния имидж на страната пред света!"

- EXIT е обявен за най-добър европейски фестивал в последните 3 години от CNN и New York Times (САЩ), Guardian и The Times (Великобритания), както и от десетки други медии.

- Изчислено е, че Сърбия печели от тази нетрадиционна реклама и изграждане на позитивен имидж средно по 50 - 70 милиона евро годишно;


Освен по-добър имидж, фестивалът има позитивен ефект и с редица социални дейности.

- EXIT организира ежегоден Младежки панаир, който се посещава от млади представители на регионални туристически дестинации, туристически агенции, НПО и други. Целта на инициативата е да позиционира Балканите като една от най-атрактивните дестинации за младите хора по целия свят. Младежкият туризъм, приходите от който всяка година възлизат на повече от 100 милиарда евро, представлява огромен потенциал за всички страни от Западните Балкани, като чрез това генерално промотиране, максимален ефект може да се постигне и за всяка страна поотделно. Откакто се провежда – вече две поредни години, Младежкият панаир, който се случва малко преди EXIT, е посетен от общо 50 000 души и успява в своята мисия да се превърне в събирателен център за младежки туризъм и западнобалканската индустрия;

- Всяка година EXIT дава награда и стипендия на името на Никола Тесла и промотира дейността и постиженията на някой млад учен.

- EXIT стои зад организацията на ежегоден международен филмов фестивал, който прожектира най-интересните регионални филми от отминалата година;

- Фестивалът е ключов партньор на глобална инициатива, съвместно със световния музикален канал MTV, за борба с трафика и експлоатацията на хора;

- EXIT стои зад целогодишната екологична кампания "Зелени партизани", чрез която фестивалът мотивира младите хора да участват в решаването на проблемите на околната среда и подпомагането на устойчивото развитие. Кампанията "Зелени партизани" на EXIT e движение, което е активно 365 дни в годината, независимо от фестивала, както и платформа, която позволява на младите си членове да общуват и поддържат връзка, без значение къде се намират. Сред инициативите на "Зелените партизани" са множество акции за запазване и възстановяване на историческо и културно наследство, доставки на храна от региона за зоната на фестивала, разделно събиране на боклук, озеленяване, безплатен транспорт и много други.

Чрез трите си водещи теми – развитие на младежите; обединяване и промотиране на артистите в региона; промяна към позитивен на имиджа на страната – и десетките инициативи, които ги развиват, EXIT Festival определено дава пример как чрез изкуство може да се извършват социални промени.