Реклама

Преди да започнете търсене на нова работа, трябва да прецените своите качества като специалист. Добре обмислете личната си мотивация за работа във фирмата, за която кандидатствате. По-нетрадиционно написаното мотивационно писмо ще ви отличи сред другите кандидати.

Не преувеличавайте знанията и уменията си (ниво на владеене на език или компютърни умения), само за да предизвикате по-голям интерес, защото ще възникнат проблеми по време на събеседването и те няма да бъдат във ваша полза. 

Предварително проучете какви са границите на заплащането на специалисти с подобен на вашия опит. Подгответе се за събеседването с потенциалния ви работодател чрез кратък списък с въпроси за самата длъжност и предполагамия от вас размер на паричното възнаграждение за тази работа.

Снимка:Thinkstock/Getty Images

Не използвайте клишетата в разговора, защото те не съдържат информация за вашата образованост и умението ви да разсъждавате.

Старайте се да направите добро първо впечатление. Социологическо проучване показва, че в 90% решението за избор на кандидат за работа се взема в резултат на първото впечатление. Добрата хигиена и спретнато облекло са задължителни условия. Едноцветни ризи или блузи винаги изглеждат по-добре за сериозна среща. Вратовръзката за мъжете и полата с бизнес дължина за дамите сами по себе си създават усещане за делово поведение.

Отидете 15 минути по-рано от определеното време. Дръжте се естествено и с уважение. Изчакайте интервюиращият първи да ви протегне ръка за ръкостискане. Изключете мобилния си телефон по време на интервюто.

Снимка:Thinkstock/Getty Images

Внимателно слушайте, без да прекъсвате събеседника си. Старайте се да давате ясни и бързи отговори. Ако имате съмнения дали сте разбрали правилно, задавайте уточняващи въпроси. Поддържайте деловия стил на общуване.

Забравете уморената и отегчената физиономия. Ако сами не знаете как, погледнете как изглеждат най-успешните хора.

След интервюто благодарете за отделеното време. Накрая не забравяйте да попитате за резултата.

Вие също имате право на избор след разговора. Неподценявайте личностните характеристики на бъдещите ви колеги. По-добре се откажете, ако са ви направили неприятно впечатление или сте се почувствали смутени от атмосферата в офиса. Всеки има свое призвание, което рано или късно намира. Затова не губете кураж!

Снимка:Thinkstock/Getty Images