Реклама

Владислав Иванов е роден и израснал в Благоевград. Има над 15 години опит в бизнеса с високи технологии. Преминава през някои от най-големите компании в света, преди да се установи трайно в Lenovo. Икономист по образование и лидер по призвание, едва 36-годишен той заема позицията Генерален мениджър на Motorola за Югоизточна Европа. Три години по-късно Иванов вече отговаря за развитието на бизнеса на 15 пазара и не спира да обикаля света с едно специално куфарче.

Защо се насочихте към този бранш?
Както всеки младеж, аз имах разнопосочни интереси, но със сигурност имах желание да се развивам в бизнес среда. Тази идея се роди в мен преди много години благодарение на един филм, който ми попадна в полезрението. В него се представяха борсови операции в Ню Йорк, а във времето, когато израствах, това ми се стори изключително привлекателно и започнах да търся информация как да се развивам в тази посока. Впоследствие това предопредели и избора на специалностите ми в университета, но попадането ми в сферата на високите технологии бе наистина случайно. Отзовах се на обява за работа за търговец на копирни машини. Бих казал, че филмът с Уил Смит „Преследване на щастието“ олицетворява донякъде и моята съдба. Единствената разлика е, че обикалях сам от врата на врата. Започнах да се уча и да придобивам ценен опит, а с годините получих много шансове да се развивам от хора, които видяха в мен желанието да уча и успявам. И така постепенно достигнах до момента, в който преди 7 години станах част от компанията Lenovo. След като с моя екип постигнахме високи резултати в продажбите на компютри, получих възможността да развивам и бизнеса с мобилни телефони. И така, ето ме днес – ръководя бизнеса на Motorola за Югоизточна Европа и Чехия. Макар стечението на обстоятелствата да изглежда случайно, аз съм благодарен за всичко, което ми се случи. Благодарен съм, че имам възможност да работя в компания с толкова богата история, която е дала на света едни от най-великите изобретения и иновации на миналия и този век, сред които първия мобилен телефон, както и първия модулен смартфон. 


Кое е най-трудното в работата с много хора?
Най-трудното според мен е да се обединят в името на обща цел различните индивидуалности. Всеки човек си има характер, свой мироглед и разбиране за пътя, по който трябва да протичат процесите. Особено в нашата динамична и жестоко конкурентна среда най-трудно ми се вижда да сплотяваш хората по пътя към иновациите, да успяваш да им вдъхваш кураж и мотивация за успех. При нас балансът между личен и професионален живот често е нарушен и цената, която плащаме като личности в името на общия успех, понякога е наистина висока. Онези, които са готови да я платят, са малко.

Но пък Motorola носи особена харизма. И ще ви дам пример за доказателство. Преди броени дни Motorola навърши 90 години и в централата ни в Чикаго има многo служители, които са прекарали целия си активен живот в компанията.

Как си почивате?
Трудно успявам да стигна до този момент. За мен почивката се изразява в спокойствието, че всички спешни и неотложни задачи са изпълнени. За съжаление, това ми се случва твърде рядко. Напоследък обаче открих, че много ме зареждат разходките в планината.

Кое предаване по bTV следите с най-голям интерес?
По принцип не гледам телевизия, но някои публицистични предавания успяват да предизвикат интереса ми и в такива моменти използвам модула с проектор на моя moto z2 force. Например много ми допада „120 минути“ със Светослав Иванов, защото в него се обсъждат проблеми в нашата държава и се дават различни гледни точки. Със сигурност избягвам забавните предавания, особено форматите, в които се събират популярни личности, които са известни с това, че са известни. За новините се информирам от интернет, тъй като новинарските емисии се излъчват в часови диапазон, в който все още съм в работна среда.

Къде прекарахте лятото?
Лятото е доста динамичен сезон за мен с оглед ранното планиране на активностите за празничния сезон в края на годината и трудно мога да се откъсна за дълго от работата. Тогава се планират т.нар. “back-to-school” кампании, както и тези за Коледа и Нова година. Именно такъв период беше и това лято, когато подготвяхме лансирането на новия ни модел motorola one, който представлява напълно нов прочит на нашето позициониране. С него искаме да дадем на потребители пълен пакет от функции на най-добрата възможна цена на пазара… Така че ми се налага да си харесвам по-близки дестинации за почивка. Най-много ми харесва да отскачам до Гърция, която редувам с Южното Черноморие.