Реклама

Умеете ли да разрешавате с меки мерки проблемите си като шеф? Използвате ли пряк разговор, за да установите професионалните взаимоотношения правилно. Оценили ли сте амбициите на хората от екипа и доколко те отговарят на възможностите им?

Ако като шеф влезете в откровен конфликт с човек от екипа, нещата са напреднали повече от допустимото. Изпуснати са юздите. Това, което спешно може да направите, е последен разговор с посочване на начините за промяна. Един мениджър трябва да може да се отнася с доверие към хората, с които работи, но когато работата не става по-добра, просто потърсете по-подходящ човек.

Разрешението на казуса е приоритетът на лидера. Раздразнението ви е недопустимо. Та нали в ръцете на мениджъра са и ножът, и вилицата. Колкото и задачата ви да е неприятна, не я отлагайте. Обещайте си, че ще се занимаете с нея нито повече, нито по-малко от 10 минути. И не допускайте нещо да ви разсее. 

Когато решавате проблем, не разпокъсвайте вниманието си.

Снимка:Thinkstock/Getty Images

Не допускайте да се окажете в изолация от кипящия в проблеми екип.

Получете пълната информация от всички страни. Рано или късно ще разрешите проблема и ще разберете, че са се появили неподозирано добри възможности.

Точно в трудните моменти ще можете по-добре да опознаете хората си. Гледайте на всеки казус и като на възможност да се проявите като добър ръководител, способен да взема правилни решения и да се чувства част от екипа. 

Може да сте окаже, че сте открили силният играч в своя тим.

Снимка:Thinkstock/Getty Images

Лидерът не чакат проблемите да се решават от само себе си.

Захванете се здраво и без никакво отказване.

Основната ви цел е да водите към успехи и постижения хората си.

Създавайте им условия да се развиват, но не ги мачкайте.

Често младите мениджъри предпочитат сами да свършат голяма част от нещата, за да се докажат, че могат да се справят най-добре.

Зрелият мениджър умее да разпределя и да се доверява на служителите си.

Снимка:Thinkstock/Getty Images