Реклама

Независимо от факта, че ние, мъжете, не си купуваме най-актуалното всеки сезон (както правят момичетата), дизайнерите са достатъчно добри да правят реверанси към класическия мъжки силует. Дали ще е бомбърът или както тази година - коженото яке, основната линия е запазена, но с малки ъпдейти спрямо пазара в момента.

Две големи имена - Matchless и Belstaff наскоро ребрандираха с цел да дадат на коженото яке главна мъжка роля в колекциите си.

Като се фокусират върху елемент от облеклото, за който хората по принцип са склонни да платят малко повече - те повишиха шансовете си да вкарат марките си в голямата лига.

 

Коженото яке


Формата винаги следва функцията и докато мъжете откриваха радостите на мотоцилетизма през ранните години на 20 век, се появи нужда от дреха, която не само ще ги пази топли и сухи, но и ще ги защитава при падане.

Важно на този етап е да се направи разлика между якето за каране на мотор и това на колоездачите. Второто е по-американско - късо и от черна кожа, докато оригиналното, което създава стил, актуален тази година, е с британски корени - то е по-дълго, включва джобове и е с колан на кръста.

Създава силует, който отразява моментната обсесия всичко да е винтидж. Когато е по-дълго, това добавя по-изискан нюанс - изчистени линии, фини кройки и следователно може да се носи от мъже на различна възраст.

Ключова марка: Belstaff

 

Може да сте виждали Дейвид Бекъм - тяхното ново лице, да “отваря” магазин през септември. Той носеше традиционно късо кожено яке, докато цялата улица беше огласяна от рева на моторите.

Основан през 1924г. Belstaff експериментира с гумени обшивки, за да направи якетата си водоустойчиви, което води до много успешната им линия “Black Prince”, която включва първото яке на компанията за каране на мотор.
Класическото яке “Трайълмастер” на Belstaff си спечели одобрението на много професионални мотоциклетисти по време на шампионатите през 1950-те и 1960-те, а Ернесто Че Гевара носи точно такова яке по време на своя легендарен трип през Южна Америка.

В момента дизайнер на марката е Мартин Купър, който преди това е работил за Burberry. Те внасят английски гръб, което превръща “Трайълмастер” в изключително желан модел. Демонстрирайки съвременен начин за носенето му, Belstaff ни изкушава да преоткрием тази класическа връхна дреха.

Съвременни стилове



Якетата варират от 550 паунда за “Роудмастер” до солидните 3, 395 паунда за кожен “Ханингтън”. Ясно се вижда, че те могат да се приемат като добра инвестиция.

 

Ключова марка: Matchless


Matchless е основан от Хенри Хърбърт Колиър, който произвежда мотори с едноименната марка в Плумстед, Лондон през 1878г. Първият мотор с това име е произведен през 1899г., серията започва да излиза на пазара през 1901г. Всички мотори са с “М” и криле на резервоара - символът, който бързо става синоним на качество и истински добро преживяване.

Matchless имат дълга история на успех в състезания: мотор, каран от Чарли Коли, печели първото състезание за едноцилиндрови мотоциклети през 1907г. Филмовите икони Марлон Брандо и Джеймс Дийн също са клиенти на марката.

Днес бизнесът на име Matchless се държи от братята Мишел и Мануеле Меланоти, които са предишните собственици на Belstaff. Новата линия облекла, която неотдавна беше пусната в продажба, привлича Кейт Мос за лице на марката, а кампанията е заснета от Тери Ричардсън.

Съвременни стилове:


Включват модела ‘Roadfarer’ от 1952г. за 539 паунда и кожено яке с колан ‘Donnington’ за £1,099.

 

Ключова марка: Barbour


Коженото яке на Barbour е носено от всеки участник в британския национален отбор по мотоциклетизъм от 1936г. до 1977г., както и от 95% от конкурентите. Това е любимата марка на Стив Маккуин, който носи якето си със своя американски отбор през 1964г. на състезанието ISDT.

Всичко в дизайна на якето е с практична цел: коланът е заради вятъра, който иначе го “раздухва” около тялото, ципът е достатъчно голям, за да може да се дърпа и с ръкавици, а големият джоб е вляво и отпред - за да може лесно да бъде достиган с дясна ръка, докато лявата държи кормилото.

Съвременни стилове:



Union Jack International за £279 и вдъхновеното от Стив Маккуин ‘Rexton’ за £449

 

Най-добрият от всички

Други марки също произвеждат якета за мотористи този сезон - Burberry Brit, Hackett and Jasper Conran at Debenhams. Най-важният елемент е коланът: без него е просто обикновено яке.


Освен това коланът пристяга, което очертава талията и създава илюзия за така желаната V форма на тялото. Мотористкото яке е по тялото - трябва да е, но заради дължината и джобовете си, то изглажда някои недостатъци на фигурата, което пък създава хубав силует и илюзия, че сте по-стройни, отколкото сте. Освен ако не сте, разбира се.


Тези якета изглеждат по-добре с годините - особено, ако са кожени - те развиват уникален характер с носенето. Удобни са за есента, пролестта и дори и малко по-скъпи, на тях трябва да се гледа като на добра инвестиция, която ще ви се отплати с годините.

Забележка: помислете за дължината, ако сте по-ниски и по-дългото яке ще издължи визуално торса за сметка на краката ви.

Носи с:


Това яке е наистина универсално - може да се носи с костюм на специални случаи. Носете с поло - както в настоящата кампания на Belstaff или с тениска и дънки през уикенда. Можете да се заиграете, като добавите пуловери от туид.

 


Разбира се коженото яке се комбинира най-добре с други елементи от облеклото на професионалните мотоциклетисти. Мислете за черни дънки по тялото, просто бели тениски или готини ботуши. Нека Марлон Брандо или Стив Макуин, които носите в себе си, решат как да изглеждате.

Ето, имате го - класическо, почти забравено облекло, което отново е на върха на модните трендове - разгледайте галерията за още вдъхновение.