Ефекти и технология

TRON: Заветът извежда технологията за максимално дигитализиране на лицето на невероятно ново ниво

Реклама

TRON: Заветът извежда технологията за максимално дигитализиране на лицето на невероятно ново ниво. Чрез триизмерено сканиране на Джеф Бриджис е създаден модел на лицето му и по него е направена маска с 52 отвърстия в нея за подложка на лицевите маркери, по които се ориентират миниатюрните камери, прикрепени към шлема му от въглеродно влакно.

Междувременно в Digital Domain чрез няколко дузини снимки на актьора от преди 30 години е създадена триизмерна версия на Бриджис. Нейните движения са свързани с 52-та лицеви маркера на маската. За създателите на филма това е било технически най-сложно. Според режисьора Козински: “Едва ли има нещо по-трудно от създаването на дигитален човек, който да играе в една сцена с други истински хора. А за да стане по-сложно, дигиталният герой е някой, когото зрителите познават, и ние сме длъжни да запазим и да предадем личния чар на Джеф Бриджис.”

TRON: Заветът е първият филм, в който за игралните снимки е използвана камера, закрепена на шлема на актьора, което му позволява да играе пълноценно с колегите си в самата сцена. Техниката, както посочва продуцентът Шон Бейли, “ни позволява да представим невъзможни досега сцени. Нашите трудности бяха по-различни от тези в „Странната история на Бенджамин Бътън”: никой не знае как ще изглежда в реалността Брад Пит на 80 години, а повечето хора знаят как е изглеждал Джеф Бриджис, когато е играл „Против правилата”, затова трябваше да го постигнем. Това ни позволи да напишем историята по съвършено нов начин.”

Тъй като технологията се стреми да създаде колкото се може по-реалистично обединяване на двата свята, изниква въпросът докъде може да стигне сливането на човека и компютъра. Дали сюжетът на TRON: Заветът има някаква връзка с действителността? Създателите му искат филмът да се базира на усещането за реализъм и на чувството за научна истина. Те са се опасявали, че ако зрителите останат с усещането за някаква ненаучна небивалица, историята на филма няма да бъде увлекателна.

Затова продуцентът Джефри Силвър ги свърза с Националната научна академия за съвети и отговори на въпроси като: „Може ли да се прехвърли в компютър дигитална версия на човек?” или „Може ли дигитална личност да се завърне в човешка форма?” Доведоха си цял екип учени за дискусии по някои от основополагащите концепции на TRON: Заветът.

Отговорите ги изненадаха. Явно ако човек има достатъчно изчислителна мощност и използва принципите на квантовата физика за теоретичния процес, познат като квантова телепортация, е възможно. “Бяхме във възторг и въображението ни се разигра. Не се предполага научната фантастика да е възможна - това са нови решения на възможностите, които ще разпалят въображението”, казва Силвър.

Режисьорът Козински добавя: “Беше изумително колко много от учените ни казаха, че филми като TRON са ги вдъхновили да се занимават с наука и изследвания и да гледат на нещата по друг начин. Така че за нас това беше едно страхотно изживяване.”

“Освен феновете на оригиналния TRON цяло ново поколение чака да бъде зашеметено от TRON: Заветът, благодарение и на невижданата досега технология, и на страхотния сюжет. Не е задължително да сте гледали първия, за да оцените и този... който е фантастичен”, споделя Оливия Уайлд.