Животът е „Кабаре“

Световноизвестният мюзикъл на българска сцена

Животът е „Кабаре“

Реклама

Стотици часове репетиции по анцунг в театъра на кампуса. След това оскъдно преобличане и отново на сцена. Те са 36 студенти от 11 националности на Бродуей клуба към Американския университет в Благоевград.  И тази година влизат в клубния свят на бохемски Берлин в навечерието на Втората световна война, за да изживеят вечната класика на мюзикъла „Кабаре“.

„Тази година ставаме на петнайсет. Последният мюзикъл, който постави нашият клуб беше през 2019- мюзикълът „Коса“ и в началото на тази учебна година 2021 си казахме, че дори и да не се случат отново нещата, ние ще направим всичко възможно да съберем нов клуб“– споделя продуцента Мира Радославова.

Така започва дългият кастинг за „Кабаре“, а където музика, танц и театър се събират в едно, основната роля по време на подготовката е за вокалните педагози, хореографите и режисьорите.

Действието на мюзикъла се развива началото на 30те години на миналия век.  Точно тогава е имало много голяма безработица, много хора са били на дъното на пропастта и много хора са прибягвали такива кабаретно–публични клубове. Като остров за спасение в лицето на проституцията. Но някак  „Кабаре“ ни  показва, че хората дори да бъдат толкова надолу и толкова да се принизяват, пак има някаква надежда, защото изкуството, което правят, това им дава искра живот– казва режисьорът Борис Дъчев. 

Как казахте на целия екип:  тази година правим „Кабаре“ и ще трябва да танцувате и пеете полуголи беше ли трудно да ги убедите?

"По време на кастинга, когато разпределяхме танцьорите, вокалистите и актьорите, винаги ги питахме дали са ок с това да покажат тялото си, да се движат провокативно. За нас размерът, теглото и формите нямаха значение", казва вокалният педагог Евгения Симова.

"Да покажат истински своята сексуалност, трябва да гледате шоуто и тогава ще разберете защо  решихме да бъдем така облечени и как това всъщност помага на персонажите ни", казва вокалният педагог Хейли от Виетнам.

А персонажите остават сърцето си на сцената. Като Фройлайн Шнайдер, изиграна от Неда Алексов от Сърбия и хер Шолц, изигран от Кейрън Майерс от Флорида.

Фройлайн Шнайдер и Хер Шолц са възрастни хора, които са срещали много нещастия през живота си, съдбата ги събира, влюбват се и историята им започва, казва Неда.

Има много изречения, които удрят в сърцето, но може би моето най–любимо е „Колко още трябва да чакаме, докато любовта ни се случи“  , едва след като го изричам ние се доверяваме един на друг, допълва Кейрън.

В главната роля на мечтателката Сали Боуз  се превъплъщава Елизабет Иванова, студентка по Политология и Информационни системи.

"Сцената е като мой сбъднат сън е всъщност като детска мечта, която винаги съм имала от малка. В живота не съм толкова уверена, но на сцената добивам самочувствие", споделя Лиза.

Всеки един мюзикъл има поука, има тематика, нещо което остава в тебе, не само когато го гледаш , но и когато и го почувстваш  и понеже мюзикълът не е просто танц, просто песен, или просто пиеса, това са три изкуства съчетани в едно, всеки, когато вижда изкуство, нещо му трепва, нещо се запалва в него и понеже три изкуства са обединени в едно, което и да е нещото, а когато си вече и на сцената и ти създаваш тази искра, това е нещо, което не може да бъде повторено.

А всеки, който иска да почувства искрата на младите таланти може да го направи като си купи билет за една от предстоящите дати в Благоевград, София, Бургас и Димитровград в Сърбия. Представленията ще бъдат на английски, със субтитри на български език.

28, 29, 30 и 31 март: Благоевград

1,2 април: София

4 април: Димитровград, Сърбия

6 април: Бургас