Как Мартин Скорсезе описа на дъщеря си бъдещето на киното

Вижте едно откровено писмо на великия режисьор до неговата наследница

Реклама

Големият режисьор Мартин Скорсезе за пореден път напомни за високата си класа с филма “Вълкът от Уолстрийт”. В ерата на високите технологии, Скорсезе продължава да прави кино в добрите традиции на това изкуство и това му прави чест. Вижте неговата собствена визия на професията си, изразена в писмо до дъщеря му Франческа.

“Драга Франческа,

Пиша това писмо до теб за бъдещето на киното. Гледам през лещите на моя свят. През лещите на киното, което винаги е било център на този свят.

10 авторски филма, които промениха киното

През последните няколко години осъзнах, че идеята на киното, с която израснах, на филмите, които ти показвах, когато ти беше хлапе, отива към своя край. Не говоря за филмите, които вече са направени, а за тези, които ще бъдат направени.

Нямам намерение да те отчайвам. Не пиша тези думи с такова намерение. Всъщност напротив - мисля, че бъдещето е светло.

Да живеят 1970-те!

Ние винаги сме знаели, че киното е бизнес и че изкуството на киното е възможно, защото съществуваше в компромис с бизнес условията. Никой от нас, които започнахме през 1960-те и 1970-те нямаше илюзии по този въпрос. Знаехме, че трябва да работим здраво, за да защитим това, което обичаме.

Знаехме, че ще трябва да преминем през трудни периоди. И вероятно предполагахме, че ще дойде момент, в който всеки неубедителен и непредсказуем елемент от правенето на кино ще бъде минимизиран или дори елиминиран. Най-непредсказуемият елемент от всичко? Киното. И хората, които го правят.

Кои режисьори правят само касови хитове

Не искам да повтарям това, което много други преди мен са казали за промените в бизнеса. Аз съм окуражен от работата на режисьори като Уес Андерсън, Ричард Линклатер, Дейвид Финчър, Александър Пейн, братята Коен, Джеймс Грей и Пол Томас Андерсън, защото те успяват да правят своите филми, а Пол не само направи “The Master”  на 7-милиметрова камера, но дори го прожектира така в няколко града. Всеки, който го е грижа за киното, трябва да бъде благодарен за това.

Кои холивудски звезди получават твърде много пари

Не мисля, че съм песимист, когато казвам,че кино-изкуството и кино бизнесът са на кръстопът. Аудио-визуалното забавление и киното изглежда се насочват в различни посоки. В бъдеще вероятно ще виждаш все по-малко от това, което сега наричаме кино, в мултиплексите, но ще го виждаш повече в малките кина, онлайн, и може би в космоса или някъде другаде, където не мога да предвидя.

Кои са най-добрите кино адаптации по Стивън Кинг

Защо казвам, че бъдещето е светло? Защото за първи път в историята на това изкуство, филми могат да се правят за много малко пари. Това беше нечувано, когато растях и нискобюджетните филми винаги са били изключение от правилото. Сега е обратното. Можеш да снимаш страхотни кадри с апарати, които можеш да си позволиш. Можеш да записваш звук. Можеш да редактираш и монтираш вкъщи.

Кои са най-пънкарските филми в историята

Във всички тези приказки за машинизирането на правенето на кино и новите технологии, които доведоха до революция в правенето на филми, има нещо важно ,което да не забравяме: техниката не прави филма, ти правиш филма.Така че чувството, че можеш да вземеш апарата и да започнеш да снимаш и после да монтираш с  Final Cut Pro е доста освобождаващо.

Star Wars - всичко, което не знаете

Ако Джон Касаветис, мой приятел и ментор, беше жив, той със сигурност щеше да използва всичкото възможно оборудване. Но щеше да каже това, което винаги е казвал - “Трябва да сте напълно отдадени на работата си, трябва да се раздадете напълно и да запазите искрата на това, което ви кара да го правите, за да направите филма на първо място. Трябва да го защитавате с живота си.”

Римейк на филми, които са по-добри от оригинала

В миналото, тъй като правенето на филми беше толкова скъпо, трябваше да запазим искрата от умората и компромисите. В бъдещето, ще трябва да я опазите от нещо друго: изкушението да се пуснете по течението и да позволите на филма ви да отплува далеч от вас.

Мокюментари е жанрът на ръба между истината и лъжата

Не става въпрос само за киното. Няма лесен начин да се направи каквото и да било. Не казвам, че всичко трябва да е трудно. Казвам, че гласът, който искри е твоят глас - това е вътрешната светлина, както са казали квакерите. “