Тези филми трябваше да бъдат номинирани за Oscar!

Кои качествени продукции няма да стигнат до заветната награда през 2014г.

Реклама

Както всяка година, номинациите за наградите Oscar бяха очаквани в някаква степен. Филми като American Hustle и The Wolf of Wallstreet още с появяването си бяха толкова внушителни, че беше ясно, че ще се борят за статуетките.

Няколко доста силни филма обаче ще гледат раздаването на наградите от резервната скамейка. По една или друга причина те не получиха номинация, въпреки качествата си. Вижте кои са те.

Saving Mr. Banks

Филмът проследява един много интересен сюжет по действителен случай. Уолт Дисни (Том Ханкс) е дал обещание на дъщерите си да екранизира книгите за “Мери Попинс”.

Той се опитва да удържи обещанието, но за целта трябва да се справи със странния характер на авторката на поредицата Памела Л. Травърс (Ема Томпсън). Колкото повече бащата на Мики Маус опознава писателката, толкова повече той разкрива истината за Мери Попинс. Тя е част от миналото на Памела.

 

Филмът е интересен, както всички филми по действителен случай. Просто, ако не ставаше въпрос за опитите на бащата на Мики Маус да разбере личностните проблеми на майката на Мери Попинс, може би от Академията щяха да номинират този филм.   

Lee Daniels' The Butler

Цветнокожият Сесил Гейнс (Форест Уитакър) е служил в Белия дом като иконом в по време на управлението на 8 американски президенти.

През това време американското общество е разтърсено от най-силните катаклизми от самото си създаване до наши дни. Борбата за права на сегрегираните малцинства достига своя пик, войната във Виетнам също, Черните пантери започват да отвръщат на насилието с насилие. И всичко това афектира по невъобразим начин живота на семейството на Гейнс.

 

По една или друга причина този прочит на американската история не е допаднал на Академията. Освен със сюжета и играта на Форест Уитакър, в “The Butler” може да видите превъплъщенията на певицата Марая Кери, певецът Лени Кравиц и ТВ водещата Опра Уинфри.

Inside Llewyn Davis

Братята Коен отдавна са поставили свои правила в правенето на кино. Техните филми винаги са тъжни, но и смешни, на границата между реалността и абсурда, където излиза най-човешкото. Наистина не е много ясно как е възможно именно този филм да остане извън играта за Oscar-ите.


Историята разказва за младия фолк певец (Оскар Айзък), който пристига в Ню Йорк в една от най-студените зими в американската история. През 1961г. музикантът няма къде да спи, има сериозни лични проблеми и мъкне една котка със себе си.  Борбата е за налагане на сцената в Гринич Вилидж или разяждащ хаос завинаги.

All Is Lost

Робърт Редфорд доста убедително влиза в едно модерно тълкуване на темата за човека и природата в стил “Старецът и морето”. Концепцията е стара като света, но винаги интригуваща: как може да оцелее това упорито, малко нищожество - човекът насред безкрайния океан.

Ако иска да оцелее, човекът трябва да даде всичко от себе си или просто да стане жертва на естествения подбор. Изпълнението на Редфорд безспорно е на доста високо ниво, така че е минус само за Академията, че този филм не получи номинация.

Monsters University

Чудовищата Майк и Съли от Monster Inc са научили номерата си от дните си в Университета за чудовища. Тогава не са били толкова страшни, нито пък са били такива приятели.

Липсата на номинация в категорията за анимация е необичайна, защото статуетката “принадлежеше” на Pixar дълги години.  Но, очевидно е време за разнообразие.