Реклама

Нещо интересно се наблюдава в листа с номинациите за годишните награди BBC Sound. Всъщност, тенденцията се наблюдава и на другите подобни събития като Brit Awards и наградите Mercury. Става въпрос за това как десетилетия обработка на вкусовете на аудиторията, грешни бизнес решения и промяната в статуквото в продажбата на албуми, доведе до това, че в номинации за големите музикални събития на практика няма истински...банди.

Кои са фронтмените на нашето време

12 от 15-те изпълнители в листа на BBC са соло изпълнители, а останалите две са дуо-та. Единствената банда в номинациите е Royal Blood, но и тя е от двама души. И докато дуото може да вдига шум за цяла банда (Джак и Мег Уайт, крачка напред!), то дори новините на BBC обявиха групите за “старомодни”. Дали те са поредните, които бързат да обявят за факти събития, които още не са приключили и не е сигурно дали ще приключат е друг въпрос.

Дали те не са част от медийната гвардия, която изигра основна роля за това тези събития да протичат по този начин е трети въпрос.

Кои са фронтмените на нашето време 2

Има известна логика в номинациите всяка година и тя е близка до ума - избираните артисти са такива, за които се счита, че ще постигнат голям маркетингов успех. Въпреки това, прогнозите на специалистrjе често се объркват - предишни  победители на BBC наградите като Little Boots (през 2009г.) и the Bravery (през 2005г.) не стигнаха далеч в кариерите си.

Но каква е разликата между една средностатистическа банда и победителката от наградите на BBC през 2010г. Ели Гулдинг, например?

Най-добрите филми за музиканти

Разликата е, че индустрията счита соловите изпълнители за по-лесни за менажиране и по-евтини за инвестиция в тях. Поради това, лейбълите предпочитат да подписват с такива артисти и да влагат парите си в тях - по дебютния албум на Ели Гулдинг са работили девет (9) продуценти. В същото време, в класическия си вид една банда има 3-4-5 члена, които записват по-бавно, музиката им е по-трудно продаваема и изтича също толкова бързо в интернет, колкото тази на Ели.

EXIT не е само музика

И това май е повод за гневна тирада срещу звукозаписните компании, медиите и феновете с мозъци-дъвки, но по-добре да се мине без нея.

Песните, в които не очаквате, че става дума за война

Това, което “специалистите” не разбират е, че всъщност нещата най-накрая си идват на мястото. Групите няма да изчезнат, просто ще бъдат, там където си бяха, преди да получат наистина голямата си, масова медийна популярност през 1980-те и 1990-те години, благодарение на телевизионните канали.

Nirvana бяха една от групите, които бяха понесени на крилете на MTV в началото на 1990-те...

Така че, бандите ще заработват парите си, както винаги се е случвало - не с продажба на албуми, а с участия на живо. Музиката им ще изтича в интернет и не им остава друго, освен да предложат на аудиторията да плаща колкото прецени за тяхното творчество. И ще трябва да записват албумите с крауд фъндинг. Тоест, всичко ще е по старому - фенската база ще издигне една група или няма да го направи, но поне групите няма да са зависими от лейбъли. Само от интернет...

Анимирано интервю на Кърт Кобейн

И няма да ги има на големите награди за бандите, но може би точно това е начинът да се генерира отново нещо голямо от ъндърграунда, защото именно комерсиализацията забави този процес през годините. Ако някой толкова реве за награди, просто трябва да му се напомни, че една истинска банда не е One Direction и няма нужда точно от това.

Ерол от Уикеда за Menbox.bg